אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על חשיבותו של התקן לבניית אתרים

אם אתם עומדים בפני בניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים, ואתם נמצאים כעת בשלב בו אתם עוסקים בבחירת הגוף שיבנה את אתר האינטרנט שלכם המאמר הזה בוודאי יוכל לסייע לכם בבחירת אותו גוף שיבנה בשבילכם את אתר האינטרנט שלכם.

מה זה בכלל תקן ומה זה W3C?

W3C זהו קיצור של World Wide Web Consortium שזהו גוף בינלאומי המורכב ממספר רב של אקדמאים ונציגי חברות שונות ואחראי על תקינת הסטנדרטים לכתיבת עמודי אינטרנט.

כל מטרתו של גוף זה היא ליצור יישור קו באינטרנט כולו ככה שכל אתרי האינטרנט ייראו היטב על כל הדפדפנים הפופולאריים.

בשנות ה-90 היו שני שחקנים בולטים מאוד בשוק דפדפני האינטרנט, אינטרנט אקספלורר מבית מייקרוסופט, השני – דפדפן נטסקייפ אך מי שניצח בתחרות בין השניים היה הדפדפן של מייקרוסופט שמחק כמעט לחלוטין את הדפדפן של נטסקייפ. מאז הוא שולט בשוק הדפדפנים אך באמצע העשור האחרון התחילו לקום לו מתחרים חדשים (חלקם חדשים ישנים) כמו פיירפוקס, כרום, אופרה (הנפוצה במכשירי סלולאר), ספארי ועוד דפדפנים רבים. הנתון הזה העלה מחדש את החשיבות ואת הצורך בתקן ובכללים ברורים והנושא אכן תפס תאוצה.

למה צריך תקנים?

השליטה של דפדפני אקספלורר בשוק הרדימה את בוני האתרים שהחלו לבנות אתרים בהתאמה לדפדפני אקספלורר של מייקרוסופט מבלי להתחשב בדפדפנים אחרים שעתידים לצאת לשוק. בנייה לפי התקן של אותם האתרים שנבנו בהתאמה לדפדפן של מייקרוסופט הייתה פותרת בעיות תאימות רבות שקיימות היום בעקבות חדירתם של הדפדפנים החדשים לשוק.

בנייה על פי התקן תבטיח שהאתר שלכם ימשיך לעבוד גם בעוד מספר שנים וייראה טוב גם בדפדפנים שאליהם הוא לא הותאם באופן מיוחד.

סיבה נוספת שבגללה נכנס נושא התקינה שוב למרכז הבמה הוא הצטרפותו של שחקן חדש – השוק הסלולארי. כמעט כל מכשיר סלולארי חדש מצויד היום בדפדפן ומאפשר גלישה באינטרנט. בנייה על פי התקן תבטיח שאתר האינטרנט שלכם ייראה טוב גם על מכשירים סלולאריים. על פי התחזיות שוק הסלולארי עומד לתפוס נתח גדול מאוד מאחוזי הגלישה וכבר היום ניתן לחוש בעלייה חדה במספר הכניסות לאתרי האינטרנט ממכשירים סלולאריים.

מה עוד?

שימוש בתקנים יהפוך את האתר שלכם לנגיש לבעלי מוגבלויות. בעזרת תקינה החדשה נבנים אתרים קריאים יותר כך שגם אנשים עם מוגבלויות כמו עיוורים לדוגמא, יוכלו לגלוש בלי בעיה באתר האינטרנט שלכם.

בנייה על פי התקן עשויה לעזור לכם גם בכל הקשור לנושא קידום אתרים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. על ידי כתיבת קוד תקין וקריא אתר האינטרנט שלכם יהפוך קריא יותר גם ל-Google.

לסיכום

חברות בניית אתרי אינטרנט רבות עדיין לא מיישמות כתיבה של קוד על פי התקן של ארגון ה-W3C. לפני שאתם בוחרים במי שיבנה עבורכם את אתר האינטרנט שלכם כדאי לוודא שהאתר ייכתב על פי התקן.

לאור הדברים שנכתבו במאמר זה הצורך בכתיבת האתר על פי התקנים הוא ברור. אל תתפשרו – בנו על פי התקן!


אודות מחבר המאמר

מאמר זה פורסם על ידי קליק 4 ווב - בניית אתרי אינטרנט העוסקת באפיון, עיצוב אתרי אינטרנט, קידום אתרים ופיתוח מערכות אינטרנט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.