אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניתוח הקטנת חזה : סיכונים ותופעות לוואי

הרבה מאוד נשים בישראל ובעולם פונות לשירותי הכירורגיה הפלסטית כדי לעשות ניתוח הקטנת חזה. במקרים מסוימים מדובר בפגם אסתטי לדעתן ובהערות והטרדות שהן סופגות מהסביבה הגברית בעיקר, אך בהרבה מאוד מקרים נשים עוברות ניתוח הקטנת חזה בגלל סיבות בריאותית בלבד: הן סובלות מבעיות גב קשות כתוצאה מהמשקל הרב אותו הן סוחבות בחזית הגוף, הצוואר כואב מאותה סיבה ממש, האבזם של החזייה לוחץ בשקע הכתף, פצעי זיעה אדמומיים מתפתחים להם מתחת לשד ואם לא די בכך, אפילו פעילות גופנית כמו ריצה או אפילו הליכה מהירה קשה מאוד לעשות, גם עם חזיית לחץ.

לכן, דווקא נשים שהולכות לניתוח הקטנת חזה מטעמים בריאותיים, חשוב שיידעו קצת יותר אודות הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכים בניתוח זה. אומנם לא מדובר בסיכונים שכיחים אבל תמיד כדאי לדעת בפני מה אתן עומדות.

כמו בכל הליך כירורגי כולל ניתוח הגדלת חזה, גם ניתוח הקטנת חזה כרוך בסיכונים מסוימים ויש לו תופעות לוואי כאלה ואחרות. להלן כמה מהם.

זיהומים

מדובר בסיבוך נדיר מאוד והוא מתרחש רק כאשר הניתוח נעשה בתנאים לא סטריליים או אצל אדם לא מקצועי ומיומן. כאן ניתן לראות לעיתים דימום, מוגלתיות, נפיחות ואדמומיות.

במקרה שיש אירוע כזה בדרך כלל טיפול אנטיביוטי באמצעות אינפוזיה שנותן הרופא המטפל, פותר את העניין. אם לא, יבוצע ניתוח נוסף להחלפת השתל.

נמק בפטמה

שכיחותו של מקרה זה אינה גבוהה אך היא גדלה ככל שכמות העור אותה מורידים מהשד גדלה.

פגימה ביכולת ההנקה

לעיתים, בעיקר כאשר הפטמה מוזזת ממקומה מבלי לבצע הארכה של צינוריות החלב (כמו עלה) יש סיכוי כי יכולת ההנקה תיפגע. במקרים אחרים, אין בעיה למטופלת לאבד את יכולת ההנקה וכל צינוריות החלב מנותקות.

צלקות

אחת מתופעות הלוואי הידועות. בניתוח הקטנת חזה תהיה בדרך כלל צלקת בצורה של עוגן עם חתך אורכי מרכזי בשד. אי אפשר כיום להימנע ממנו, אך עם הזמן הוא מגליד ונהיה פחות בולט משמעותית מאשר בתקופה הסמוכה לניתוח.

ריפוי איטי משהו

לפעמים יהיו פצעים באזור החתך, מה שיאט את תהליך ההגלדה. הטיפול האנטיביוטי אמור לתת מענה לעניין.

היפתחותו של התפר

תופעה נדירה הנגרמת לעיתים רחוקות מאוד. זה קורה כאשר מבוצע חיתוך של הרבה עור ובמידה ומצבה המקורי של המטופלת לא היה במיטבו. בדרך כלל מדובר בנשים מעשנות, או נשים שהעור שלהן באזור החזה הוא דק מאוד.

אובדן תחושה בשד ובפטמה

עלול לקרות בגלל ניתוח שד, כולל הגדלת חזה, הקטנת חזה, הרמת חזה ושחזור שד. כשיש התערבות כירורגית יש לקחת בחשבון שהמנותחת עלולה לאבד תחושה ברמה מסוימת בפטמה או באזורים מסוימים בשד. ברוב המקרים התחושה חוזרת לקדמותה אך לעיתים המצב נשאר לצמיתות.

בכל מקרה, אם נראה לך שאת סובלת מתופעה חריגה, עלייך לגשת לרופא שלך כמה שיותר מהר.

 


אודות מחבר המאמר

פורטל חזה - כל המידע אודות ניתוחי הגדלת חזה ; הגדלת חזה , הקטנת חזה, הרמת חזה, שחזור שד ועוד...

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.