אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה בכלל רפואה משלימה ואילו תחומים יש ברפואה משלימה

 

מה זה בכלל רפואה משלימה ואילו תחומים יש ברפואה משלימה: התחומים החמים ברפואה משלימה היום הם שלושה עיקריים: ביואורגונומי, מוח אחד, קינסיולוגיה. כל אחד מהתחומים הללו הוא עולם ומלואו אבל שלושתם יחד באים לייצג גישה רפואית שרואה את החולה כמרכז של אנרגיה רוחנית הנותנת חיים ולא אוסף של חלקי בשר כאשר כל אחד מהם מתקיים בנפרד לגמרי מהחלקים האחרים. הרעיון בבסיס של ביואורגונומי, מוח אחד וקינסיולוגיה הוא כזה: האדם הוא אוסף של אנרגיות, כאשר כל אחד מחלקי הגוף מקושר בצורה אנרגטית לשאר חלקיו. אין חלק אחד בודד שניתן לטפל בו בנפרד משאר החלקים שלו.

הרעיון העיקרי בביואורגונומי, מוח אחד, קינסיולוגיה ובכלל מה שעומד בבסיס הטיפול של רפואה משלימה הוא האמונה שבעיה במקום אחד בהחלט יכולה להיות רק השקפה או הקרנה של בעיה במקום אחר לחלוטין. לפי מוח אחד, ביואוגונומי וקינסיולוגיה, בהחלט יכול להיות שכאבי בטן הם בכלל עקב בעיה שהתחילה במערכת העצבים בראש או כל הקשר אחר שאתם יכולים לחשוב עליו, הנקודה היא שלפי קינסיולוגיה, מוח אחד וביואורגונומי יכול להיות מצב שבו בעיה בברך תבוא לידי ביטוי על ידי כאבים בחזה ולהיפך.

מה שחשוב במיוחד להבין על התחומים הטיפוליים הללו הוא הרעיון הבא: לא ניתן לטפל בבעיות של בני אדם כחלק אחד המנותק משאר החלקים. הדבר הראשון שמאמינים בו מטפלים בקינסיולוגיה, ביואורגונומי ומוח אחד זה שלא מטפלים בבעיה נקודתית, אלא מטפלים במקור הבעיה. כדי להבין מה מקור הבעיה צריך לקחת את האדם לסדרת טיפולים שתנסה להבין מהו מקור הבעיה ולא רק למה כואב לו במקום שבו כואב לו.

מה זה אומר בעצם? מה ההבדל בין מוח אחד וקינסיולוגיה וביואורגונומי לבין כל רופא של קופת חולים? ההבדל הוא בזה שרופא רגיל העוסק ברופא משפחה הוא פשוט נורא עסוק ואין לו בכלל את האפשרות לנסות ולהבין מהי הבעיה של המטופל, לעומתו למטפל ביואורגונומי או מטפל במוח אחד או מטפל בקינסיולוגיה, יש לו את כל הזמן שבעולם, לשבת עם המטופל שלו, כדי להבין מהי הבעיה שמציקה לו, כדי לפתור אותה.


אודות מחבר המאמר

המאמר הועלה על ידי צוות מרטין בוקסדורף שעוסק בכתיבת תוכן קידום בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.