אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לצאת מאשליות? - להכנס לתוכן!

איך לצאת מאשליות? - להכנס לתוכן!

במאמר זה נענה על השאלה הנפוצה איך אפשר לצאת מאשליות? וכדי לענות על השאלה יש להבהיר מהי אשליה? אשליה היא מצב תודעתי שבו אדם תופס את המציאות לכאורה באופן מוטעה. ונבהיר כי האופן המוטעה שבו אדם תופס את המציאות מוגדר כמוטעה בגלל שרוב האנשים בעולם אינם תופסים אותה באופן זהה לאדם ה"מושלה".

למשל - אדם שחי באשלייה שהוא אדם עשיר. ומתנהג כאילו הוא בעל יכולות כלכליות גדולות ממה שיש לו בחשבון הבנק.

או - אדם שחי באשליה שהוא אף פעם לא ימות.

או אדם שחי באשליה שכולם אוהבים אותו.

וכן הלאה. תפקיד האשליה הוא להגן על האדם מפני אכזבות על ידי הכנסתו לעולם פנטזיוני שבו הכל טוב. שבו המשאלות הכמוסות ביותר שלו מתגשמות. האשליה מספקת לאדם כוח ועוצמה ייחודיים, אך בגלל האשליה, האדם אינו נאחז כהוגן במציאות הארצית ועלול לגלות שכשם שהאשליה באה כך היא מתנדפת.

אז מה עושים? איך מצליחים לצאת מן האשליה ובו זמנית להיות מרוצים? ואיך יוצאים מן האשליה בלי פגע?

ברצוני להשיב על כך באמצעות תפיסה קצת שונה. בעוד רוב העולם חושב שאשליה ביסודה יש לעקור אותה, חושבני כי יש באשליה מקור כוח עוצמתי לאדם, שלו יגלה את אותו שורש ומקור הכוח, אזי יצליח לשאוב כוח הן מן האשליה והן מן המציאות ולחיות חיים מלאי איזון.

ובכן, נניח שהאדם חי באשליה שהוא כל יכול. עליו לשאול את עצמו, האמנם? אם האדם ינסה למשל להרים אבן כבדה ממשקלו אזי יגלה שלא, הוא לא כל יכול. אולם כאן ברצוני להבהיר שאין הכוונה לנסות לאמת את האשליה עם המציאות המוכרת לאדם, אלא לאמת אותה במחשבה בלבד.

ולכן כשאדם שואל את עצמו האם הוא כל יכול? הוא יוכל להשיב על כך כל תשובה שהיא במוחו. ועל כל תשובה שיענה שימשיך לשאול, ומה הסיבה שכך הדבר? והאם זה באמת? ואם הוא לא כל יכול, אז מי כן כל יכול? ומה הסיבה שהוא כן או לא כל יכול? ואם האדם יתמיד ויחקור היטב הוא יגיע לתובנות מעניינות.

מה שקורה הוא שבמקום שהאדם יכריח את עצמו לצאת מן האשליה הוא צריך דווקא להכנס לתוכה, אבל עד הסוף. לשאול ולברר אודותיה עד כמה ששכלו מגיע.

ונגלה כאן סוד, שמה שנראה בעיני העולם כאשליה, יכול להתברר לאדם כמציאות אמיתית ומופלאה בשורשה. ואילו מה שנראה כמציאות מוצקה ובלי ניתנת לעירעור כאן בעולמינו, עשויה להתברר כאשליה לכל דבר.

מסקנה - אין דבר לאמת שום דבר אם לא בודקים זאת לעומק. טיבן של אשליות לעזור לאדם לצאת מן המציאות המוגבלת בה הוא נמצא, אך רק בתנאי שהאדם יחקור לעומקן של אשליות ויוודא שהם אכן כן \ לא אשליות.

בהצלחה!

מאת: מלי פרג - יועצת ומטפלת בעלת נסיון רב תחומי באימון, טיפול, חשיבה יצירתית, חינוך ועוד.צור עכשיו קשר: maly.tipul@gmail.com

להצליח בכח המחשבה | ידע - Yeda.EIP.co.il

 

הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות על מרצה, תודעה, יעוץ, הרצאה, מוות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר איך לצאת מאשליות? - להכנס לתוכן!

מאת: מלי פרג - צור עכשיו קשר: maly.tipul@gmail.com

להצליח בכח המחשבה | ידע

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.