אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפנים של מתיחת פנים

סיכוני מתיחה

הפנים האידיאליות לניתוח מתיחת פנים הינם פנים בהן העור החל לצנוח, הן בפנים והן בצוואר, אך הוא עדיין אלסטי וגמיש.  ניתוח מתיחת פנים אינו יכול לעצור את הזמן ובעיקר לא את תהליך ההזדקנות, הוא יכול לשפר את המראה ולתת מראה בריא ורענן יותר. במתיחת פנים מוצאים את ידי עודפי השומן, מהדקים את  שרירי הפנים ומותחים את העור. ניתן לשלב בניתוח מתיחת הפנים ניתוחים נוספים, כמו הרמת מצח, עפעפיים וניתוח אף. הסיכונים במתיחת פנים מסתכמים בשטפי דם וזיהומים במקרים הקלים ובפגיעה בעצבים האחראים על תנועתיות הפנים-במקרים הקשים.מה מותחים

אורכו של ניתוח מתיחת פנים נע בין שלוש שעות לשבע שעות בממוצע והוא מתבצע על ידי מנתח פלסטי. מיקום החתכים, הגישה והיקף הניתוח תלויים במבנה הפנים של המטופל ובבעיה הדורשת תיקון. החתך מתחיל בדרך כלל באזור הרקה, יורד קדמית לאוזן  וממשיך סביב תנוך האוזן לחלק האחורי של האוזן עד לקרקפת האחורית.  במקרים בהם יש צורך לטפל בצוואר, לרוב יתווסף גם חתך ניתוחי קטן מתחת לסנטר.המנתח מפריד את העור מהשומן והשרירים אשר מתחתין ולאחר מכן הוא מהדק את השרירים, ממקם חזרה את כיסי השומן למקומם, ואז מותח את העור אחורנית וחותך את עודפי העור. החתך נסגר באמצעות תפרים, ובקרקפת לעיתים משתמשים בסיכות להצמדת העור.

אחרי המתיחה

מטופלים רבים מתלוננים על כאבים לאחר מתיחת פנים ואף על תחושה של נימול בעור. לעיתים משאירים כיממה לאחר הניתוח נקז, שמטרתו לנקז הפרשות ודמומים. לאחר הניתוח הפנים עדיין יהיו נפוחות וחיוורות ולרב עם שטפי דם במקומות שונים בפנים. הפנים אמורות לחזור לעצמן תוך מספר שבועות כשבתקופה הזו יש להימנע מפעילות גופנית, אמבטיות חמות ואלכוהול. בעבר הגיל הממוצע למתיחת פנים עמד על גיל שישים. כיום הגיל הממוצע עומד על ארבעים והוא לא מפלה בין גברים לנשים. כולם ממהרים להראות צעירים אך חשוב לזכור שמתיחת הפנים לא תופסת לכל החיים וכעבור חמש עד עשר שנים, במקרה הטוב, סביר להניח שתזדקקו שוב לניתוח למתיחת פנים.


אודות מחבר המאמר

באדיבות ד"ר וינברג ניתוחים פלסטיים - http://www.dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.