אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע על מאזדה 5

מבט מבחוץ

מאזדה 5 הוצגה ב-2005 ועברה ריענון ב-2008 והיא היחידה מתוך הליין-אפ של המותג שעדיין מסתובבת עם הקווים הישנים של מאזדה. כל זה עומד להשתנות השנה, כשגם המאזדה 5 תקבל לוק ספורטיבי ונמרץ יותר כמו כל דגמי מאזדה.

הרעיון של המאזדה 5 פשוט – היצרן לקח את הפלטפורמה של המאזדה 3 המוצלחת, הוסיף מרכב גבוה ו-3 שורות מושבים, והנה לך מיניוואן קומפקטי. על הנייר, למרבה ההפתעה, המאזדה 5 קצרה מהמאזדה 3 ב-8 ס"מ!

מהרגע שנחתה בארצנו התקבלה המאזדה 5 בהתלהבות אצל משפחות עם ילדים – קהל היעד העיקרי של הדגם. הסיבות העיקריות לפופולאריות הן שתי דלתות ההזזה בצדדים שמהווה יתרון נוח מאוד, בעיקר כשחונים בין מכוניות וחייבים להוציא או להכניס ילדים למושבים האחוריים ולחגור אותם כנדרש.

 

כולם פנימה

אז נכון שמאזדה 5 כוללת שלוש שורות מושבים ואמורה להתאים ל-7 אנשים, אך השורה האמצעית מתאימה למעשה רק ל-2, או ל-2 פלוס ילד קטן ולא מפונק בעליל. הסיבה היא שהמקום באמצע לא ממש כולל כסא אלא מין מושב דקיק וצר שניתן להורדה.

הבעיה של כל המיניוואנים הקומפקטיים היא ברגע שמנצלים את כל המושבים, ואז נשאר תא מטען סמלי מאד. אז הפשרה היא – או נוסעים או מטען. או נוסעים עם 2 וחצי תיקים קטנים.

ברגע שכולם מצאו את מקומותיהם ניתן בהחלט להתרווח במקום ולהנות מהנסיעה. סביבת הנהג נוחה ומאובזרת, ואיכות הגימור של המיכשור בסדר גמור. שורת המושבים השלישית די מרווחת ונוחה.

 

קדימה לדרך

בגלל שהיא מבוססת על המאזדה 3, הנהיגה במאזדה 5 לא שונה בהרבה מהנהיגה בפרייבט רגיל, רק שכאן יושבים יותר גבוה והחלון האחורי הגדול אפילו מקל על ההשתלבות ועל חנייה ברברס.

בקטגוריה שלה היא אחת מהדגמים המהנים והנוחים בכל נסיעה, גם בעיר וגם מחוץ לה. העובדה שהיא מתאימה למשפחות והיא פונקציונאלית מאד לא אומר שחדוות הנהיגה הולכת לאיבוד. להיפך – המנוע מגיב בצורה מדויקת, תיבת ההילוכים בעלת 5 המהירויות פועלת מצוין ובצורה חלקה והמתלים הקשיחים דווקא מצניעים את פגעי הכביש ותורמים לנוחות מצוינת אפילו בנסיעות משפחתיות ארוכות.

 

מינוסים ופלוסים

כיוון שמשפחות הן קהל היעד של המאזדה 5, בטיחות היא אחת מנקודות המבחן שלה. בהתאם היא מצוידת ב-6 כריות אויר, והדגמים מ-2008 ואילך גם מצוידים בבקרת יציבות אלקטרונית כסטנדרט. עוד נקודה לזכותה – 5 כוכבי בטיחות מתוך 5 במבחן הריסוק הפומבי של EuroNCAP.

מינוס קטן היא מערכת המיזוג שלא ממזגת את היושבים מאחור. אם ליושבים מלפני קר ונעים, בשורת המושבים השלישית סובלים. כדי שהם יזכו לקצת נחת רוח, חייבים היושבים מקדימה ללבוש סוודרים.

 

משפט מסכם

מצוינת ומשתלמת למשפחה, אמינה, נוחה וגם מהנה לנהיגה.


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.