אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכל על הלבנת שיניים

לשיניים בטבע תפקיד נוסף, מלבד חיתוך המזון ולעיסתו - הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיות הטרף.בעולמם המעודן יותר של בני האדם, הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים המאיימת שבטבע הפכה את ייעודה לחלוטין - החיוך מסמל איתות לרצון טוב, לאמון ולשלום בין הפרטים החשדנים של המין האנושי.לכן תינוקות יודעים לחייך אינסטינקטיבית סמוך ללידה, ובכך "קונים" את חיבת הסובבים אליהם, זו הסיבה שאנו מחייכים לזרים- על מנת לרכוש את אמונם ולקרובים אלינו כדי להביע את חיבתנו.ובדיוק בגלל זה, הלבנת שיניים כה פופולרית בימינו. מטופלים רבים מתעניינים באפשרות לקבל חיוך זוהר יותר.

כחלק מטיפולי האסתטיקה אפשר היום לטפל בגוונים בלתי רצויים של השיניים בבאופנים שונים, ובכך להשיג מראה של לובן שיניים טבעי, וחיוך זוהר. ניתן לבצע הלבנת שיניים בכל גיל.מטרת הטיפול היא להשיג תוצאות טובות מבלי לפגוע בבריאות השיניים.צבע השיניים עשוי להיות מושפע מדברים שונים כמו קפה, תה, סיגריות, תרופות ועוד.

לפני ביצוע ההלבנה יש לבדוק את השיניים ולוודא שאין בהן חורים. מומלץ לבצע ניקוי אצל שיננית בכדי להסיר כתמים ורובדי חיידקים קלים.

מהי בעצם הלבנת שיניים?הלבנת שיניים היא למעשה תהליך כימי המחמצן כתמים שעל חומר השן. היום קיימות שיטות להלבנת שיניים בלייזר אך גם הן כוללות שימוש בחומרים כימים (חומר מחמצן הנמרח על השן), החומרים אינם מסוכנים לבריאות אם רופא מוסמך הוא שמבצע את הטיפול. החומר המחמצן בריכוז הגבוה שנמרח על השן יכול ליצור גירוי בחניכיים, ולכן יש למרוח ג'ל מיוחד על החניכיים לפני הטיפול. הטיפול לא משנה את חומר השן או את המבנה שלה. החומר רק מלבין ומבהיר את כתמי הצבע ואת הלכלוך שהצטברו על השן על ידי מנורת פלזמה מיוחדת בטיפול הלבנת שיניים רגילה, או לחילופין בעזרת קרני הלייזר שגורמות גם לחימום השן.

ישנן מספר שיטות להלבנת שיניים:א. הלבנת שיניים בלייזר/LEDב. הלבנת שיניים בשיטת הסד הביתיתג. הלבנת שיניים בשיטת הסד המרפאתיתד. הלבנת שיניים באמצעות משחת שיניים להלבנה ותכשיריםה. הלבנת שיניים באמצעות ציפויי חרסינה

השיטות נבדלות זו מזו במשך הזמן הדרוש להלבנה, במשך הזמן שההלבנה שורדת לאחר מכן ובאפקטיביות שלהן. בכל שיטות ההלבנה, שימוש בטבק (עישון) וצריכה של קפה ותה, פוגמים ב משך השרידות של ההלבנה בפה. הלבנת שיניים היא תהליך פרטני שבו אנו יודעים היכן מתחילים, אך איננו יודעים לאיזו רמת הלבנה נגיע. ברוב המכריע של המקרים ישנו שיפור ניכר בגוון השן. אבל, לא תמיד רמת הציפיות של המטופל והתוצאה בפועל מקבילות. למעשה, עדיף היה לשנות את שם טיפול זה ל"הבהרת שיניים" במקום "הלבנת שיניים".

חלק מהמטופלים יקראו בודאי:"מה? זה הורס את השן!". נבהיר כי המחיר הביולוגי של החלפת הציפוי קיים כמובן, אולם יש לזכור כי הציפוי הקיים לא הגן כראוי על השן מלכתחילה, וכי רופא השיניים לא מטפל בשיניים. הוא מטפל באנשים שיש להם בעיות שיניים. רופא השיניים צריך לתת למטופל איכות חיים, ו"המחיר" הביולוגי לשן, שאינה בעלת תחושות ורגשות, הוא זניח.

כדאי לדעת שתופעות הלוואי לטיפולי הלבנת שיניים מכל סוג שהוא, הן בעיקר רגישות מוגברת לתחושת חום וקור, וזאת כיוון והטיפול נעשה ב"מוך השן", איזור הרגיש לחום וקור. במקרה וקיימות סתימות או כתרים בפה עקב טיפולי שיניים קודמים, הלבנת שיניים אינה תקפה לגביהם, מכיוון שהיא יעילה אך ורק על צבע השן הטבעי. במקרה וישנו הבדל משמעותי בין צבע הכתר לצבע השן המולבנת, ניתן להחליף את הכתר בהתאם לצבע החדש.


אודות מחבר המאמר

http://very-good-dentist.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.