אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק מזון אורגני - טרנד בריאותי או מתכון לצמיחה כלכלית?

חשבתם שבהגנתכם על ילדיכם מפני זוויות חדות של רהיטים וחלקי צעצועים זעירים הסתיימה מלאכת המיגון והשמירה שלכם בבית? אם כן, צפויה לכם הפתעה: גם תכולת המקרר שלכם ראויה לתשומת לב קפדנית. כיום יותר ויותר הורים מודעים לחשיבות התזונה שלהם ושל ילדיהם, מודעות שניכרת קודם כל בביקוריהם בסופרמרקט, שם הם מתכננים את ארוחות המשפחה לימים הקרובים. בשל הביקוש חלק מרשתות לשיווק מזון החלו להציע מחלקות מיוחדות בסופרמרקט של מוצרים אורגניים בלבד.

מוצרים אורגניים - ידידיכם הטובים ביותר על מדפי הסופרמרקט

כחלק מהמודעות התזונתית רבים בוחרים לקנות תוצרת אורגנית, שמתאפיינת בנקיון מרעלים, כימיקלים וחומרי הדברה. מלבד היתרון המשמעותי שזה עתה מנינו, מכיל המוצר האורגני הרבה יותר ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום וברזל וכן אנטי אוקסידנטים, הידועים ביכולתם להגן על תאי הגוף מפני נזקיהם של רדיקלים חופשיים שנוצרים בתוכם. המזון האורגני חף מרכיבים מלאכותיים כגון תוספי מזון ותרופות, שצריכתם עשויה לגרום למחלות מסוגים שונים. היצרנים האורגניים מתחייבים ל-100% טבעיות ולכן לא ניתן למצוא במוצרים אלה הכלאות מלאכותיות למיניהן שמשבשות את ההרכב הגנטי הבסיסי של אותם רכיבים. 

בשל טבעיות המוצרים, נשמר גם טעמם האמיתי, אשר בדרך כלל נחלש באופן משמעותי כתוצאה מריסוס בחומרי הדברה, הזרקת תרופות או הנדסה גנטית. על כן, מי שבוחר בדרך האורגנית ומודע למעלות הרבות שבצדה אינו צפוי לחזור לדרכיו הקודמות, שלרוב לא עירבו כל תהליך של מחשבה מושכלת. ויתרון אחרון חביב: לא רק הצרכנים נהנים מתוצרת משובחת שלא נפגמה על ידי חומרים חיצוניים, אלא גם החקלאים שמגדלים תוצרת אורגנית ולא צריכים להוציא כספים מיותרים על ריסוס תוצרתם.

שיווק מזון אורגני - עניין של אופנה בריאותית?

בשל הביקוש ההולך וגובר למזון אורגני ובשל התשלום הנוסף שנגבה על מוצרים מסוג זה, גם רשתות המזון הגדולות הבינו שעליהן להכנס לענף השיווק האורגני ולייחד בסופרמרקטים שלהן מחלקה נפרדת לתוצרת אורגנית. התחרות על לב חובבי המזון האורגני עודנה בחיתוליה אך בעקבות דיווחיהן האחרונים של הרשתות השונות לשיווק מזון יש לשער שעד מהרה יקום בכל סופרמרקט גדול גם מחלקה אורגנית שבה יוכלו הצרכנים להנות ממבחר עשיר של מוצרים שעונים על תו התקן האורגני.

העתיד הקרב לבוא - מזון אורגני בכל סופרמרקט?

מטרת הרשתות לשיווק מזון היא להשיב מלחמה לרשתות אחרות שמתהדרות במזון אורגני מסוגים שונים כך שלאחר השינוי המיוחל גם ברשתות אלה יוצע מבחר אורגני רחב שיענה על מבוקשם של לקוחותיהם אשר עד כה פנו לחפש את המזון האורגני האהוב עליהם במקומות אחרים.  כך גם ישבר המונופול בשוק המוצרים האורגניים. בחלק מן הרשתות מתוכנן להפוך את המחלקות האורגניות לחלק ממחלקות בריאות שמלבד המזון האורגני יציעו גם מזון שמיועד לחולים במחלות שונות (כמו סוכרת או צליאק) ואף מוצרים נוספים, כגון חומרי ניקוי ורחצה, שאינם מזיקים לסביבה ולא נוסו על בעלי חיים.

על כן, נראה שלא מדובר באופנה חולפת אלא במודעות תזונתית כללית שמשתרשת בתודעתם של יותר ויותר צרכנים נבונים. ההצלחה המרשימה של משווקי התוצרת האורגנית מלמדת כי כיום אין לרשתות שיווק המזון מנוס משיווק המזון האורגני בכל סניפי הסופרמרקט הן משום רצונן למשוך יותר לקוחות והן משום הפוטנציאל הרווחי הבלתי מבוטל הטמון בשיווק נרחב יותר של מזון ומוצרים אורגניים, הידידותיים לצרכן, לסביבה וגם לכיס המשווקים, כך שכולם יוצאים מרוצים.


אודות מחבר המאמר

צרכנות, קניות וכלכלה מעניינים אותי מאוד ולכן לרוב אני בוחר לכתוב דווקא על הנושאים הללו. אני גם מאוד אוהב את עידן האינטרנט כי אני מאמין שהרבה דברים פשוט לא היו אפשריים ללא השימוש באינטרנט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.