אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכונות אריזה ומוצרי אריזה

מוצרי אריזה – מכונות אריזה.

 

בחברה קפיטליסטית של צריכה ושפע אנו לוקחים את האריזה כדבר מובן מאליו, שאיננו שמים לב אליו. אולם אריזה היא יותר מכסות של נייר, קרטון או פלסטיק העומדת בינינו לבין המוצר. תכנון מוצרי אריזה אינו דבר שנעשה כלאחר יד – להיפך. מוצרי אריזה הם חלק חשוב מהמוצר ישנם מכונות אריזה אשר מבצעות את התהליך, המבטיח את הגעתו לצרכן כשהוא תקין, שלם ואיכותי. מוצרי אריזה משפיעים מאוד על אורך חיי המדף של המוצר המצוי בתוכם. היום, כשמוצרי מזון מגיעים אלינו ביבוא ימי מכל קצוות עולם – מסין, מארצות הברית, מיפן, מאירופה ועוד – ואזי מבלים עוד ימים על מדף החנות, אורך חיי המדף שלהם הינו פרמטר חשוב במיוחד עבור הגעתם אל הצרכנים כשהם עדיין ברי תוקף לאכילה. על כן, תכנון מוצרי אריזה הינו מהותי ביותר עבור המוצר.

 

מתכנן מוצרי אריזה צריך להעמיד לנגד עיניו מערכת שלמה של שיקולים: מוצרי אריזה חייבים להיות מותאמים לסוג המוצר ולצרכיו, כדי לאפשר חיי מדף ארוכים. מוצרי אריזה צריכים בנוסף לחשוב גם על טובת הלקוח – לעצב מוצרי אריזה שהלקוח יוכל להשתמש בהם בקלות. למשל, שקיות עם אפשרות לסגירה חוזרת עבור פרמזן מגורדת, או אריזה מותאמת למשחת שיניים, שיהיה נוח ללחוץ עליה להוצאת משחה עבור צחצוח בכמות מספיקה אך לא גדולה מדי. פרט לשיקולים פונקציונליים, מוצרי אריזה הם לעתים בעלי תפקיד חשוב בשיווק המוצר, ועליהם להיות אסתטיים. בעיצוב מוצרי אריזה עבור בשמים, למשל, על מוצרי האריזה למשוך את העין בעודם ניצבים על המדף, שכן התחרות בין הבשמים על לב הלקוח היא רבה וקשה.

 

תהליך האריזה המודרני נעשה ברובו, בדרך כלל, ללא מגע יד אדם – זאת על ידי שימוש במכונות אריזה משוכללות. בשל מגוון המוצרים האינסופי המצוי בשוק, ישנן מכונות אריזה ייעודיות עבור מוצרים שונים: מכונות מילוי ופקיקה, מכונות אריזה אנכית, מכונות אריזה אופקית, מכונות לאריזת ואקום וכן הלאה. שהלא אין דין מארז ציוד רפואי כדין אריזת בשר או מגבונים לחים. כל אחת ממכונות אריזה אלו מותאמת לצרכיו הייחודיים של אותו מוצר. כך, למשל, מארזי ואקום עבור מוצרי מזון, או כשמדובר במוצרים רגישים לתנאים סביבתיים (כגון קור או לחות), אותם יש לארוז בסביבה מתאימה.

 

מכונות אריזה הן בעלות יתרונות ניכרים על פני אריזה ידנית. הן אינן מתעייפות, הן יעילות ומהירות, ומאפשרות אריזה סטרילית יותר. אולם, מכונות אריזה יכולות להתקלקל. קריסתן של מכונות אריזה משביתה בין רגע את פס הייצור במפעל. אם בזמן הזה ממתינים מוצרים רגישים נטולי מארז, הם עלולים להתקלקל, כך שלא ניתן יהיה לארוז אותם לשיווק לאחר תיקון המכונה – כלומר, יהיה צורך להשליכם לפח והמפעל ייאלץ לספוג את ההפסד. על כן חשוב להצטייד במכונות אריזה טובות, אמינות ובאיכות גבוהה, וגם לדאוג לתחזוק נכון ושוטף, כולל עריכת בדיקות תקופתיות.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.