אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי אומנות שימושית?

ב

אומנות שימושית - מהי בדיוק?

הרבה אנשים שואלים את עצמם מהי אומנות שימושית.אומנות שימושית היא מושג שאותו הגה אדם בשם אפרים אילין עוד בשנות השבעים של המאה הקודמת.אילין האמין כי אומנות צריכה להיות דבר טבעי המשולב בחיי היומיום של כל אחד ואחת מאיתנו.המושג 'אומנות שימושית' השתדרג עם השנים וכיום כאשר מדברים על אומנות שימושית, הכוונה היא גם למיני עבודות אמנות שונות ועיצוב פנים שגם אנשים אשר אינם מוגדרים כאמנים, יכולים לבצע.דוגמא לכך אנו יכולים לראות באנשים אשר מעצבים ציורים על קנבס, וירטאז'ים, ציורי קיר המתבססים על עבודות מפורסמות,אך אינן בהכרח העתק מדויק של עבודות אלו.

אומנות שימושית- למגוון קהלי יעד

היום, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לייצור אומנות שימושית.תהליך היצירה של האמנות השימושית לרוב מאופיינת בשימוש בחומרים אשר זמינים לנו ולרוב אינם יקרים.דבר זה יכול לבוא לידי ביטוי על ידי מגוון חומרי יצירה, כגון: פימו, חימר, צבעים, צמר, חרוזים, עץ ועוד.אנו יכולים לראות אומנות שימושית הבאה לידי ביטוי בפסלים העשויים מעיסת נייר, תכשיטים העשויים מחרוזים שונים אשר נקנו במשקל בחנויות חרוזים שונות או שנאספו מרחבי הבית, קיפולי נייר שונים, ציורים שונים שנעשו על ידי תרשימי שלד מוכנים מראש, שטיחי קיר שהגיעו כערכת יצירה ועוד.אומנות שימושית היא יצירה של דבר אמנות שבו אנחנו יכולים להשתמש.

אומנות שימושית- סוגים שונים

ישנם סוגים שונים של אומנות שימושית, לקהלי יעד שונים של ילדים ומבוגרים:

אומנות שימושית לילדים

ילדים הם העולם שלנו ומטרתנו היא לתת להם את מיטב הכלים שיעזרו להם לשכלל את המיומנויות שלהם.אומנות שימושית לילדים היא אמנות שאותה ילדים יכולים ליצור כבר מגיל צעיר.ניתן לתת לילד צבעים ולבקש ממנו לצייר ציור שאחר כך נתלה בסלון ביתנו או בחדרו של הילד.אנו גם יכולים לתת לילד חימר, פלסטלינה או פימו ולהתחיל ליצור יחד איתו מיני חפצים וקישוטים לבית.אומנות שימושים לילדים יכולה לעזור להם לפתח את המיומנויות המוטוריות שלהם, את הריכוז, הדמיון וכן להבין שהם משפיעים על הדרך שבו הבית יראה על ידי כך שנשים את היצירות אותן הם ביצעו בחלקים שונים של הבית וגם נשתמש בהם.אין גבול לשמחה שילד יכול לחוש, כאשר הורה שם את הכד שהוא יצר מחימר על השולחן בסלון, או אם פרחי הנייר שהוא עשה במיוחד לחג הפסח, יוצגו בשולחן הסלון הביתי.

אומנות שימושית- סיכום

אומנות שימושית היא למעשה אמנות שעוסקת במיומנויות ובשיטות של כל מיני נושאים הקשורים לאמנות שבה יכולים להשתמש. הצורה המדויקת ביותר להגדיר את המושג: 'אומנות שימושית' היא שילוב של שלושת המילים: ייצור, מלאכה ואמנות.

אומנות שימושית - אנחנו יוצרים דברים שימושיים

אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.