אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מושכל ראשון מחוייב המציאות - מה הם?

מושכל ראשון מחוייב המציאות - מה הם?

* מושכל ראשון מחוייב המציאות - מה הם?.

מהו מושכל ראשון? מושכל ראשון זהו מושג שמי שמחפש נתקל במושג. דבר שאין צורך להוכיח אותו. הדבר שהוא יודע בעצמו בלי ללמוד אותו. העניין של המושכל הראשון נתבונן כי לאדם יש ידיעות רבות כל מיני סוגי ידיעות. כל הידיעות מבוססות על אחרות אדם יודע מה שולחן לו יצויר שהאדם יודע רק את הידיעה של השולחן האדם כל הזמן היה חושב שולחן האם לשולחן משמשות כלשהי אם קיים אין לו שום משמעות כי היא נגזרת ממשמעות אחרת מחוץ לשולחן. בתוך הידיעה שולחן כלולות ידיעות אחרות. כאשר אדם אומר שולחן הוא אומר מציאות. אם נשאל איזה אסוציאציות עולות לו המילה שולחן כוללת את כל שאר הידיעות יש ידיעות שתלויות אחת בשנייה יכול להיות שהוא ידע שיש דבר כזה שולחן בלי לדעת על כסא אדם לא יכול לדעת שולחן בלי לדעת דבר כזה חפץ כל ידיעה מבוססת על ידיעות אחרות. אי אפשר לדעת דברים בלי לדעת על דברים אחרים קודם. הידיעה של כדור הארץ הידיעה עגול

יש ידיעה שיש כדור הארץ כוללת בתוכה ידיעות אחרות שבלעדיהן ידיעה של כדור הארץ לא יכולה להיות קיימת. אם לא היית יודע שובע לא היית יודע רעב. מושכל ראשון זוהי ידיעה שאי אפשר שלא לדעת אותה. כל הידיעות שמלמדים את האדם אדם יכול לא לדעת אותו. אם קיימת אפשרות לא לדעת זהו לא מושכל ראשון. יש דבר אחד שאי אפשר לא לדעת. כל ידיעה מבוססת על משהו אחר. הידיעה כדור הארץ על זה שיש כדור הארץ ויש עיגול הידיעה שאדם יודע את קיום כדור הארץ אתה אומר בעצם אני קיים. תמיד יש ידיעות פנימיות יותר. הדבר אותו אי אפשר לא לדעת ושאותו אף אחד לא לימד את האדם גם אי אפשר לא לשכוח אותו ידיעת האמת פירושו ידיעת המושכל הראשון זה ידיעת חיבור המושכל הראשון לשאר הדברים.

הדבר היציב ביותר זו האמת. האדם לא מסוגל להגדיר את זה מרוב שזה מתבקש מאליו האדם יודע מרוב שהוא לא יודע. מרוב שאי אפשר לא לדעת את זה האדם לא יודע את זה שהוא יודע את זה. הוא צריך לנסות לגלות מה זו אותה הידיעה שמעולם לא לימדו אותי אותה. האם הדבר הזה מחוייב או אפשרי האם הידיעה הזו נכונה? על כל ידיעה אפשר לא לדעת שאתם קיים, יש אפשרות שלא תהיה קיים זה לא מוכרח שלא תהיה קיים האם הידיעה מחוייבת. מושכל ראשון פירושו דבר שלא צריך ללמוד אותו ושאי אפשר לא לדעת אותו והאדם מרוב שאי אפשר לא לדעת אותו האדם לא יודע אותו האדם צריך להיות מודע למושכל הראשון האם זה מחוייב כך או אפשרי כך? ואז הוא מבין שזה מושכל המציאות.

ידע - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות בנושא שמחה, מחויב המציאות, יעוץ, אושר, חשיבה חיובית ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר מושכל ראשון מחוייב המציאות - מה הם?

ידע - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.