אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בריאות הכלב

 

איך תוכלו לשמור על בריאות כלבכם בצורה הטובה ביותר.

החלטתם להכניס בן משפחה חדש הביתה, לא משנה אם זהו גור או בוגר, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא לקחת אותו לוטרינר לבדיקה, הבדיקה תעמוד מה מצב בריאות הכלב, אם הוא נושא מחלות, הריון, פרעושים קרציות או כל דבר אחר בנוסף ינתנו לכם פרטים שונים כמו הגיל שלו, לאיזה גודל הוא יגיע, והוראות בסיסיות לטיפול.

לאחר הביקור אצל הוטרינר ינתן לכם פינקס החיסונים, עם הפרטים של הכלב והחיסונים שהוא עבר, בכל תקופה יש לחסן את הכלב בחיסונים השונים, העקרים הם כלבת, משושה ותולעת הפארק.

בריאות הכלב מאוד חשובה ומתחילה מהתזונה שלו, הטעות הכי נפוצה היא הרגלים רעים, הכלב מביט בכם במבט שאי אפשר לסרב לו וכך מתחיל הרגל השאריות, מה שגורם לבעיות בריאות רבות, הכלב זקוק לויטמנים מסויימים שנמצאים באוכל שמיועד לכלבים, בריאות השיניים שלו תלויה באוכל הזה, הוא מונע השמנה שיכולה להזיק לו, ויודע ומכיר רק את הסוג אוכל הזה וכך גם לא מטריד אתכם כשאתם אוכלים, לכן חשוב מאוד להאכיל כלבים אך ורק באוכל המיועד להם ולא בשאריות מזון בני אדם.

בריאות הכלב ללא ספק קשורה לטיפוח שלו, כלב מטופח שאוכל את האוכל שלו, יראה טוב, יריח טוב, לא יסבול מבעיות שיניים וגם לא מריח פה רע, הפרווה שלו תהיה מטופחת.

כלבים בעלי פרווה ארוכה מומלץ להבריש מידי פעם, דבר נוסף לא פחות חשוב הוא לדאוג תמיד שהציפורניים של הכלב לא ארוכות מידי, במיוחד כלבים שנשארים בבית שעות רבות, או לא עוסקים בפעילות, נוטים להאריך ציפורניים מהר יותר, הציפורן יכולה להתעגל ללחוץ ולהכאיב לכלב, בנוסף היא יכולה להתקע בפרווה מה שיגרום לכך שהכלב יתלוש את הפרווה שלו, חסכו מכלבכם מקרים קיצוניים כאלה, אל תגזרו לכלבם את הציפורניים לבד! הציפורניים הם מקום מאוד רגיש אצל כלבים וצריך לדעת איך לעשות את זה, קחו אותו לוטרינר.

דאגו לו ובדקו אותו כל הזמן וקחו אותו לבדיקה לאחר כל תקופת זמן שתאמר לכם.


אודות מחבר המאמר

שי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.