אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פחד מרופא שיניים

 

בעשרת השנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה והרפואה גם יחד התפתחה תעשיית התרופות והכימיה כולה, כמות גדולה מאוד של חברות ישראליות היום מייצרת ומספקת מידי יום חומרים שונים לעולם הרפואה וכן רפואת השיניים וביניהם גם ציוד לרופאי שיניים, לכל אחת מן החברות הללו ספקים אשר עבודתם היא מכירת הציוד ללקוחות המתעסקים בעולם הרפואה. קיימים היום בשוק ספקים שונים אשר יוכלו לשווק לכם מוצרים מעולם הרפואה של מספר חברות יחד.

כל רופא שיניים מתחיל ככל בעל מקצוע חדש בשוק חייב שיהיו בידיו הכלים הנכונים על מנת לבצע טיפול באנשים, להתפרנס בכבוד ולקבל שם, אלא שהכלים  אותם עליו לרכוש מתחלקים לשניים כלי הידע, בהם הוא שחה במשך שנות לימודיו והכלים הפיזיים בהם עליו להשתמש. בעולם התעשייה הרפואי ניתן לרכוש ציוד רופא שיניים וביניהם: המכשירים המתכתיים, כפפות, מקדחים, חומרי חיטוי ואפילו מיטה. הספקים השונים יוכלו לעדכן אתכם במידה ותבקשו לרכוש מוצרים נוספים (בין אם מתכלים ובין אם לא) לצורך טיפול יעיל והצלחתו.

שיננית, זו שאחראית על ניקיון, שיקום הפה שלנו וכן שיקום החניכיים, בהמלצת רופאי השיניים היום בישראל רצוי להגיע אל טיפול שיננית פעם בחצי שנה. כחלק מן הטיפול ניתן על ידה גם ייעוץ הקשור באכילה, עישון, צחצוח שיניים נכון ועוד. אך בפועל מה כולל הטיפול עצמו? חדרה של השיננית יראה לנו בדיוק אותו הדבר כמו חדרו של רופא השיניים שלנו, ציוד לשיננית רובו ככולו מצוי גם אצל רופא השיניים אלא שהשימוש בו נעשה יותר על ידי השיננית ובטיפול אצלה. בשלב הראשון היא תחדיר לפה חומר לשחרור מושהה כטיפול משלים למחלות חניכיים, תבצע צילום באם יש צורך, תסיר אבנית, כתמים ומשקעים, רכים וקשים המצויים מעל ומתחת לחניכיים, תוסיף מנת פלואוריד לאיטום החריצים ותלטש סתימות קיימות. ציוד לשיננית הנדרש בעבור עבודה זו הוא חומרי חיטוי ביניהם הפלואוריד וחומרים נוספים מתעשיית התרופות ועולם הכימיה העשויים למנוע מחלות חניכיים, כלים מתכתיים המוכרים מעולם רפואת השיניים אשר כל תפקידם לבצע טיפול אסטטי ויעיל למראה, לדיבור ואכילה נוחים של המטופל, הדבק, כפפות הלטקס ואפילו המנורה הניצבת מעלינו מוכרים לנו כבר מטיפול אצל רופא השיניים שלנו, אלא שטיפול השיננית אינו בהכרח כואב (רק לא נעים במיוחד) כמו טיפול שיניים רגיל.  


אודות מחבר המאמר

יש עוד הרבה טיפולי שיניים שלא נגעתי בהם. בינתיים אני מקפיד על הכללים רק שלא אראה הרבה את הרופא שיניים שלי .

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.