אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הומאופתיה דרך חיים

הומאופתיה דרך חיים

חיים שטיינברגר

שני העקרונות העיקריים של הומאופתיה

שני עקרונות עיקריים יש לה הומאופתיה, עקרון ראשון של הומאופתיה החשוב מכולם אומר, שלכל אחד מאיתנו יש מנגנון ריפוי מולד, מנגנון שאיתו ירדנו אל פני האדמה, מנגנון שיודע טוב יותר מהטוב שברופאים איך לרפא אותנו, אך לעיתים, צריך לדרבנו או להמריצו בכדי לרפא אותנו, את זה יודעות לעשות הכי טוב, תרופות הומאופתיה.

עיקרון השני בחשיבותו בתורת הומאופתיה אומר, 'דומה בדומה ירפא', זאת אומרת שאם כבר יצאתם מאיזון, וחל בכם איזה שהוא קלקול, שמנגנון הריפוי שלכם מנסה לרפא ולא מצליח, מאיזו סיבה שהיא, מוטב שתשתמשו בתרופת הומאופתיה, שתיצור אצלכם מחלה מלאכותית, דומה מאד למחלה הטבעית ממנה אתם סובלים. המחלה המלאכותית שתיווצר תעלם אחרי זמן קצר, אך לא לפני שתגרום למנגנון הריפוי שלנו, להדביר את המחלה הטבעית, על עיקרון זה עובדות תרופות הומאופתיה.

הסברים והוכחות לאמיתותם של שני העקרונותיה העיקריים של הומאופתיה

את העיקרון הראשון של הומאופתיה די פשוט להסביר ולהוכיח, כולנו חווינו בעבר פציעות, דלקות, כאבים , הצטננויות וכיוצ"ב, שעברו חלפו כאילו מעצמם, לפעמים עוד בטרם שהחלטנו לטפל בהם. פצעים הגלידו מבלי שנחבוש אותם, דלקות נעלמו מבלי להשתמש בתרופות, כאבים נעלמו ללא משככי כאב וכך הלאה. אם כוח הריפוי שלנו ( כוח החיים ה – Vital Force ) חזק דיו, נתגבר על רוב תחלואינו ללא צורך בתרופות.

הוכחת אמיתותו של העיקרון השני של הומאופתיה, היא לכאורה קשה יותר, אבל מה פשוט יותר מהעובדה שכאשר אתם קודחים מחום, חממו את גופכם עד שתגרמו לעצמכם להזיע , החום ירד מיד לכשתתחילו להזיע, ואם אתם סובלים מקור בחורף ורוצים להפסיק לסבול ממנו, כדאי שתתרגלו להתקלח בחורף במים קרים, או להפך בקיץ, אם אתם סובלים מאד מהחום , כדאי שתתקלחו במים חמים מאד. אמיתותו של העיקרון השני מוכחת יום יום ב-הומאופתיה, תרופת הומאופתיה מתאימה לחולה, רק אם היא מסוגלת ליצור באדם בריא את התסמינים מהם סובל החולה הנ"ל.

איך מסבירים את דרך הריפוי של הומאופתיה שכל כך זרה ושונה ממה שאנחנו מכירים ברפואה הקונבנציונלית, זאת שעובדת על עיקרון האנטי – Anti , ז"א שאם אתם סובלים מכאבים, רושמים לכם תרופה מאלחשת נגד כאבים, סובלים מלחץ דם גבוה, רושמים לכם תרופה נגד לחץ דם גבוה , ואילו הומאופתיה רושמים לכם תרופת הומאופתיה שמשרה כאבים למי שסובל מכאבים, או תרופת הומאופתיה שמשרה לחץ דם גבוה למי שסובל מלחץ דם גבוה.

את דרך הריפוי של הומאופתיה, אפשר להבין רק אחרי שמבינים שבעצם כל הסימפטומים שתוקפים אותנו, הם כלי הריפוי של גופנו, כך היא הדלקת שגופנו מייצר בכדי להשמיד את המיקרואורגניזמים שפלשו למקום שבו היא נוצרה, כך הם כאבי הראש שבאים להתריע מחד על קיומה של בעיה ולמנוע מאיתנו פעילות רוטינית רגילה מאידך, ע"י כך שלפעמים הם מנטרלים אותנו ומכריחים אותנו לנוח, כך הוא גם החום הסיסטמי שגופנו מייצר בכדי לגרום לתנאים מיטביים למלחמה בגורם המזהם, וכך הוא אפילו לחץ הדם הגבוה, שתפקידו לאפשר לנו פעילות לחוצה וקשה, ע"י כך שהוא מצר את העורקים, מגביר את פעימות הלב ומרחיב את הסמפונות.

הבעיה היא שלעיתים נתקע גופנו עם הסימפטום, הדלקת לא נעלמת כי מערכת החיסון לא הצליחה לחסל את הפולש הזר, הכאבים לא עוברים כי סיבתם ממשיכה להתקיים, לחץ הדם לא יורד כי אנחנו ממשיכים להיות לחוצים, ורמות הסוכר ממשיכות להיות גבוהות כי גופנו עובד על "טורים" גבוהים וזקוק להרבה דלק בכדי לשרוד.

מה שבעצם קורה זה, שהסימפטום ממשיך להתקיים כל עוד הוא נדרש, לצידו של מנגנון הריפוי שיצר אותו, ומנגנון הריפוי ששיגר אותו איננו מצליח עתה בתנאים הממשיכים להתקיים לנטרל אותו , אעפ"י שהוא ( הסימפטום ) מאד מפריע לנו, ופוגע בתפקודנו השוטף, כך נוצרת בגופנו "מחלה" כרונית. למה הדבר דומה, לגולם שקם על יוצרו. מנגנון הריפוי מנסה לחסל את הסימפטום שהוא שיגר ואיננו מצליח, הוא איננו יכול לבלוע ואיננו יכול להקיא.

כאן נכנסות תרופות הומאופתיה לפעולה, הן משגרות לאתר בו מתחולל הקרב, סימפטום דומה לזה שכבר קיים שם. בזירת הקרב מתרחשת הרעה, הכאבים גוברים, הדלקת מחריפה, רמת סוכר עולה, לחץ הדם הגבוה מטפס....מצב חדש זה מוציא את '"שדה הקרב" מאיזון ומכריח את כוח הריפוי לשנס מותניים ולהדביר בכל הכוח שהוא ( כוח הריפוי ) יכול לגייס, הן את הסימפטום המלאכותי שתרופת הומאופתיה יצרה והן את הסימפטום הטבעי שגופנו יצר, ושמתקיים כבר לאורך זמן.

ברור שריפוי הומאופתיה כזה יכול להתרחש רק אם כוח הריפוי ( ה – Vital Force ), חזק דיו בכדי לקבל את ההמרצה/דרבון של תרופת הומאופתיה. כשכוח הריפוי שבגופו של החולה, חלש ואיננו יכול לקבל את ההמרצה/דרבון של תרופת הומאופתיה, מתחוללת בגופו של החולה הרעה בלבד שאין אחריה הטבה, למזלנו, אורכת ההרעה המלאכותית זמן קצר וגם עצמתה מינורית , ורק לעיתים נדירות במקרים של קונסטיטוציה מוחלשת מאד, יכולה ההרעה הזאת לדרדר את מצבו של החולה לכדי סכנת חיים. על כל פנים, זה לא אמור לקרות למטפל הומאופתיה מנוסה שיודע להתאים את מינון תרופת הומאופתיה למקרה שלפניו.

איך הופכים שני עקרונותיה העיקריים של הומאופתיה לדרך חיים

הומאופתיה עיקרון ראשון – לכולנו "דוקטור פנימי" בגוף

העיקרון הראשון של הומאופתיה גורס שלכולנו דוקטור פנימי, שיודע טוב מאיתנו ומהטוב שברופאים איך לרפא אותנו, מביא אותנו לתובנה, שלרוב אין צורך למהר לקופת חולים, הדוקטור הפנימי מטפל בבעייתנו ולרוב אם "נקשיב" לו קשב רב, נמצא את עצמנו נחלצים מהסימפטום או הסימפטומים שמטרידים אותנו. לכך מתווספת התובנה שהסימפטומים מהם אנחנו סובלים הם כלי הריפוי של גופנו, מה זה אומר ? זה אומר שאם אנחנו מבינים שהסימפטום שתקף אותנו, למשל דלקת, הוא כלי ריפוי שבו משתמש גופנו בכדי להשמיד את המזהמים שחדרו אליו , לא נמהר לקחת אנטיביוטיקה, אלא נאפשר למערכת החיסון שפועלת באמצעות הדלקת, להשמיד את המזהמים שחדרו לגופנו.

עם תובנה כזאת ( גם כשהדלקת מביאה איתה כאבים, בכדי להתריע שקיימת בעיה ), נדע להתייחס אל הדלקת בכבוד הראוי, נבין שעל אף הכאב, הדלקת אומרת שמערכת החיסון שלנו חזקה ושהיא נלחמת, ומתוך זה נבין שהדלקת מבורכת, ולא נמהר לכבות אותה באמצעות אנטיביוטיקה, אלא נאפשר לגופנו מנוחה רבה יותר, נקפיד לשתות יותר ובזמן, ונמתין שהסערה תחלוף והדלקת איתה. כך גם למשל כאבי הראש שבאים בכדי להתריע שמשהו לא טוב קורה בגופנו, שאולי אנחנו לא שותים מספיק, שאולי לחץ דמנו גבוה מדי, שאולי המתח היומיומי שבו אנחנו שרויים מכריע אותנו. עם תובנה כזאת, לא נמהר לקחת משככי כאבים, אלא ננסה למצוא את הסיבה לכאב הראש ונאפשר לגופנו את הפאוזה לה הוא ראוי, ננוח היטב, נתנתק לכמה שעות, ואולי ימים, מהפעילויות המלחיצות, נשתמש באפליקציות קרות או חמות כגון מגבת עם קוביות קרח שאותה נניח במקום הכואב.

אפילו אירוע כמו התקף לב, איננו אלא סימפטום למשהו רציני יותר מתחת לפני השטח, וגם התקף הלב מגיע בכדי להזהיר אותנו שמשהו לא מתפקד כשורה בגופנו, ולפעמים הוא מגיע כדי לעצור אותנו ולמנוע מאיתנו "ירידה מהפסים" , טרוף או שיגעון. כמובן שבמצב כזה אם נגיע למסקנה, שאנחנו חיים על הקצה ב"טורים" ( סיבובי מנוע ) גבוהים מדי, נהיה חייבים להנמיך אותם, להרפות, למתן את חיינו, לעשות פעילות גופנית מבוקרת, לפנות חלק מהשגרה היומית לתחביבים, לדברים או אנשים שאנחנו אוהבים אותם ושהם גם אוהבים אותנו.

מובן שהתקף לב, איננו רק תולדה של כעסים, רגזנות. חרדה קיצונית או עצבנות, אלה הם רק הטריגרים שגורמים להתקף לקרות, אך מה שמכין את הקרקע אליו, זאת ההיצרות של העורקים בכלל והעורקים הכליליים בפרט, כתוצאה משקיעת פלאק טרשתי ע"ג דפנות העורקים. ואם נבדוק למה שוקע הפלאק ומה מקורו, נגלה שהוא מתרחש בדרך כלל אצל אלה שיש להם כולסטרול רע LDL , ברמות מעל הנורמה ובנוסף טריגליצרידים גבוהים. כולסטרול רע גבוה ללא טריגליצרידים גבוהים לא גורם לשקיעת פלאק טרשתי, ואם גם יש לכם במקרה כולסטרול טוב HDL , גבוה מעל 60 מ"ג/דצ"ל , הרי שאתם די מחוסנים מטרשת עורקים.

הכולסטרול הרע שנוצר בגופנו ע"י הכבד, נוצר ביתר, אצל אנשים שאצלם מתרחש הרס רב של תאים ברקמות השונות. אצל מי מתרחש הרס רב של תאים ברקמות, אצל אנשים שיש להם כמויות רבות מעל הנורמה של רדיקלים חופשיים בדמם, שהורסים תאי גוף בריאים ע"י חמצונם, או יותר נכון ע"י גנבת אלקטרון אחד מתא בריא אחד. איך זה מתרחש ? רדיקל חופשי הוא מולקולה כלשהי שבקצה שלה חסר אלקטרון אחד, מולקולה כזאת תשאף תמיד להשלים את האלקטרון החסר ותגנוב אותו מאחד התאים באחת הרקמות. אז מה הקשר לכולסטרול גבוה ? כולסטרול משמש את גופנו לבניית תאים חדשים, ולכן בכל עת שתאי רקמות נהרסים ביתר ע"י חמצון, מייצר הגוף כולסטרול ביתר, לבניית תאים חדשים, והנה לכם עוד סימפטום ( כולסטרול מעל הנורמה ) שהוא בעצם כלי ריפוי של גופנו.

מי מועד יותר מאחרים, לעודפי רדיקליים חופשיים, אלה הם האנשים המתוחים, העצבניים והלחוצים, המעשנים, שתזונתם לקויה, שצורכים תרופות כימיות... אם נזכור את התהליך שבו נוצר בגופנו התקף לב, נבין שקודם כל השאיפה צריכה להיות, לשמור על עורקים פתוחים, חלקים ונקיים, ונבין שגם כאן יש מספר דרכים להימנע מיצור מסיבי של רדיקלים חופשיים בגופנו, דרך אחת היא לצרוך הרבה מזונות שיש בהם אנטיאוקסידנטים רבים, כגון: תה ירוק, בירה מאלט שחורה, יין אדום שלא עבר חמצון, שוקולד עם מעל 70% קאקאו.... אנטיאוקסידנט הוא מולקולה שיש בה עודף של אלקטרון, זוהי מולקולה שתמסור אותו ברצון לרדיקל החופשי ותמנע ממנו להרוס תאי גוף בריאים.

דרך אחרת, היא לשמור על תזונה בריאה, לא לעשן, לקיים פעילות גופנית שמעלה את ערכי הכולסטרול הטוב ( שפותח עורקים סתומים )ומפחיתה את ערכי הסוכר בדם, ולהימנע עד כמה שאפשר מחיים מתוחים, עצבניים ומלאי חרדות. אם נלמד לרסן , את עצבינו, להבין שבכל פעם שאנו מתרגזים בגלל טיפשותם של אחרים, אנו למעשה פוגעים בעצמנו, נהפוך לאנשים מוארים, שלווים ומצליחים.

את התהליך הזה מעביר אתכם טיפול הומאופתיה מוצלח. טיפול הומאופתיה כזה, יספק לכם את האינפורמציה לה אתם זקוקים בכדי לשרוד ולהתמודד עם חיי היומיום, לפתע אחרי טיפול הומאופתיה כזה, תהיה לכם תחושה של Well Being , דברים שרק אתמול נראו מסובכים וקשים לפתרון יהיו לפתע פשוטים ולפעמים מיותרים, שאין בכלל צורך להתמודד איתם. אתם תעברו תהליך של הבראה, שבו אט אט ובהדרגה, ייעלמו הסימפטומים הפיסיים מהם סבלתם, והעיניים שלכם ייפתחו לראות את עצמכם כפי שאתם באמת, או כפי שאחרים רואים אתכם, ויותר מכל לפתע יהיה לכם הרבה יותר ברור איך להמשיך את החיים, מה לעשות כדי להצליח, ממה להימנע וממי להתרחק.

הומאופתיה העיקרון השני – 'דומה בדומה ירפא'

איך הופכים את העיקרון השני בחשיבותו של הומאופתיה לדרך חיים ? אז קודם כל סיפרתי לכם בתחילת מאמרי זה, שאם בדרך כלל קר לכם מאד בחורף, עד לכדי סבל ממשי מהקור, שאיננו קיצוני כלל ועיקר בארצנו, הרי כדאי שתתחילו להתקלח במים קרים. אני יודע שזה קשה ובמיוחד לאלה שסובלים מקור, אבל אם תעשו את זה למרות הקושי, תגלו מהר מאד, שהרבה פחות קר לכם, ושאולי כבר אינכם זקוקים להסקה של הבית. הפינים בארצם הקרה באמת, עושים את אותו הדבר, הם נוהגים לטבול ב – SPA של מים קפואים, בכדי לחוש לאחר מכן חום מתפשט בגופם. הדברים האלה אמורים גם לגבי כאלה שסובלים מאד מחומו של הקיץ, מאלה צריך לבקש להתקלח יומיום במים חמים מאד, אם הם יעשו את זה הם יגלו שהרבה פחות חם להם בהתנהלות הרוטינית, ושהם זקוקים הרבה פחות למזגן בכל מקום שהם מצויים בו.

איך זה עובד ? בדיוק כמו ,תרופת הומאופתיה, שהדרך בה היא עובדת מתוארת במאמרי זה לעיל. לעיקרון זה קוראים 'דומה בדומה ירפא', וזה עובד בכל המישורים ובכל הרמות, ברמה הפיסית, האמוציונאלית והמנטלית. ניקח למשל אדם שפוחד לדוגמא, ממקומות סגורים, מעליות, מטוסים, מערות צרות.... אדם כזה אם יתקע במעלית, בדרכה למעלה או למטה, יכנס לפניקה, הוא יתחיל להזיע, הדופק שלו יתגבר לחץ הדם שלו ירקיע שחקים , והוא עשוי להתחיל לצרוח בהיסטריה ואף לעשות במכנסיים, ולתופף על דלתות המעלית. אדם כזה יכול לעבור תהליך ריפוי ושחרור מהפחד הספציפי הזה, אם יחליט להתעמת עם פחדו. הוא יתחיל להשתמש במעליות בצורה מתוכננת מראש , בתחילת העימות ישתמש רק במעליות משוכללות ורחבות של מבנים גדולים וחדשים, ידאג להיכנס אליהן רק אם ישנם בפנים גם אחרים, כך יעשה מדי יום פעמים מספר כל יום, ואח"כ יתחיל לחפש מעליות קטנות יותר במבנים ישנים וישתמש בהם, עפ"י תכנית סדורה מראש, הפחד הספציפי של אדם כזה ממקומות צרים ילך ויפחת, ויהפוך ליותר רציונלי.

בדרך הזאת התעמת האדם עם פחדיו, וקיבל את רוב האינפורמציה הנדרשת לו בכדי לאפשר לו כניסה למקומות סגורים שאין לו עליהם שליטה, ולעשות בהם שימוש מתקבל על הדעת, מבלי להיכנס לפאניקה. אך לפעמים, כשהפחדים אינם רציונליים לחלוטין, ומשתקים את הסובל מהם, עד כדי כך שאיננו יכול לעלות על הדעת לחלוטין עימות עם פחדיו , אז כדאי להכניס לתמונה טיפול הומאופתיה, שיאתר בשבילו בדיוק את תרופת הומאופתיה שדרושה לו, אחרי טיפול הומאופתיה ייעלם הפחד המסוים הזה והוא יהיה כאחד האדם.

אותו הדבר מומלץ לאדם הפוחד משחייה לעומק בים , למרות שהוא יודע לשחות, אדם כזה צריך להתעמת עם המעמקים בהדרגה, קודם כל רצוי שיתחיל לשחות בברכה, שיש לה 4 קירות בדרך כלל, כך שבכל מקרה אם ייתקף בפחד מעמקים תוך כדי שחייה, לא תהיה לו בעיה להיאחז באחד הקירות, אליו יגיע במספר מצומצם של תנועות ולא משנה עד כמה יהיו לא אפקטיביות ועד כמה תהיה ההיסטריה שלו גדולה. אדם כזה שיתאמן בשחייה בברכה וישפר את כושר השחייה שלו, יחדל לפחד בהדרגה מהמעמקים, ויוכל בהדרגה לשחות לעומק גם בים שקט. גם כאן ייתכנו יוצאי דופן שלא יצליחו להתגבר על פחדם מהמעמקים, ורק טיפול פסיכולוגי או הומאופתיה יוכלו לפתור את הבעיה.

הדברים האלה אמורים גם לגבי כל הפחדים והפוביות האחרים, תתעמתו עם גורם הפחד שלכם: פחד גבהים, פחד מנחשים, פחד במה, היפוכונדריה- פחד ממחלות, פחד מהמורים, פחד מהבוס..... על הכל אפשר לעבוד, בדרך של מפגשים מתוכננים עם גורמי הפחד, שיתחילו בסימולציה במינונים נמוכים ויעלו בהדרגה, עד לדבר האמיתי.

'דומה בדומה ירפא' יכול לעבוד גם ביחסים שלכם עם בני האדם, אנשים שונים מכם קל בדרך כלל לקבל, ולתת להם את מלוא תשומת הלב והכבוד, גם אם את(ה) שונא בריות ומעדיף בדידות על פניהם. אבל אם תתקל בבן דמותך, אדם שיש לו את מירב המאפיינים והתכונות שיש לך, יהיה לך מאד קשה להביט במראה ולראות באספקלריה את כל הפגמים שלך, אבל אדם זה , הוא בדיוק התרופה שלך, אם תתגבר על הרתיעה, תוכל לקבל את כל האינפורמציה ולהבין היכן הם הפגמים שלך ואיך הם נראים בעיני אחרים.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.