אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביקור אצל רופא שיניים

רק על מנת לא להכניס ילד לחששות בכל הנוגע לטיפול שיניים אצל רופא השיניים כדאי לבוא ולערוך פגישת הכרות קצרה עם הרופא הכוללת בדיקה כללית מקיפה כבר בגיל שנה, ביקור זה יכול להוות הדרכה טובה גם בעבור ההורה המתלווה הכולל המלצות לגבי מאכלים הניתנים לילד, כמות רצויה של סוכר, מלחים וחומציות הרצויה בפה, שימוש בבקבוק, התפתחות של בעיות שינים כבר בגיל מוקדם וביניהם: עששת, חורים או ריקבון.

מאוחר יותר הדרכה של ציחוצוח שיניים נכון כבר בגיל שתיים היא פיתרון חיובי לשמירה על שיני הילד כבר בגיל קטן וכן שמירה על רמת חומציות ופלואוריד הרצוי בפה כבר בגילאים אלו והמלצת הרופאים היא לטפח נושא זה עד גיל 7 לפחות, לעבוד על פליטת המשחה ולא בליעתו, ציחצוח נכון של כל השיניים מכל הצדדים וכן את החיך והלשון. ילדים רבים מורגלים כבר מגיל קטן למצוץ מוצץ או אצבע, ביקור ראשוני ומוקדם אצל רופא השיניים יכול להוות אבן דרך לשינוי באם מדובר בילד שמבנה השיניים שלו הולך ומידרדר. רופאי השיניים היום בישראל ממליצים על מוצץ יותר מאשר אצבע למרות ששניהם בשלב זה או אחר גורמים לתזוזה מסויימת בשיניים.

ובכל אופן אם ילדכם פיתח דבר מה בשיניים, הוא טוען כי הוא סובל, בוכה פעמים רבות בזמן האוכל או מציצת הבקבוק כדאי לגשת אל רופא השיניים במהירות, טיפול שיניים לילדים היום הפך דבר ידידותי ונעים הרב יותר ורק על מנת לעודד טיפול, שמירה על הגיינה ומודעות ברמה גבוהה כבר מגיל קטן.

במקרים בהם על הילד לעבור טיפול שיניים מורכב לגילו נעשה שימוש בגז צחוק על מנת לגרום לילד לסבול פחות ובאם מדובר בטיפול יחסית פשוט גם כאן ידאג רופא השיניים להעניק לילד תחושה טובה ופרסים על מנת להעביר אותו את הטיפול בשלום. רפואת שיניים לילדים בבתי הספר לרפואה היא שלב התמחות בפני עצמו הדורש לימוד של גישה מיוחדת לילדים וכן טיפולים מסוג אחר העשויים להופיע יותר אצל ילדים. 


אודות מחבר המאמר

גם טיפול שיניים לילדים הפך למוכר ובעייתי. חשוב לקבוע כללים הבריאים לפה. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.