אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי הומאופתיה

מהי הומאופתיה

עקרונות רפואת הומאופתיה

העיקרון הראשון בחשיבותו ברפואת הומאופתיה, מתייחס לדרך הריפוי. ריפוי הומאופתיה מתרחש תמיד באמצעות 'מכניזם הריפוי הפנימי' ה – 'Vital Force' – 'כוח החיים', שקיים בכול אורגניזם באשר הוא על פני כדור הארץ. מכניזם הריפוי הוא אותו 'דוקטור פנימי' שנמצא בכול אחד מאיתנו וגם בכול צורת חיים אחרת על פני כדור הארץ. תרופות הומאופתיה משמשות הדק ( טריגר ) , לדרבון  מכניזם הריפוי. מערכת ההגנה שלנו (מערכת החיסון) היא חלק הנשלט ע"י מכניזם הריפוי = Vital Force.

 דרך הריפוי של הומאופתיה שונה מהריפוי ברפואה הקונבנציונלית, הומאופתיה מפעילה את 'מכניזם הריפוי', שבתוך האורגניזם שפועל לריפוי מעמיק שורשי ונכון. הרפואה הקונבנציונלית משתמשת בתרופות , שמחליפות בצורה מלאה או חלקית את מערכת החיסון או מערכות אחרות של האורגניזם ומנסות לעשות את העבודה במקומם, תרופות אלו תמיד מדכאות את הסימפטום ובמקרים מסוימים הן אף מדכאות את מערכת החיסון ומנטרלות אותה. נרחיב על עיקרון ריפוי הזה של הומאופתיה בפרק מיוחד שידון במכניזם הריפוי – Vital Force.

הומיאו = דומה, פתיה = מחלה/סבל. השם הומאופתיה מגלם בתוכו את העיקרון השני של תורת הומאופתיה והוא "דומה בדומה ירפא". ז"א טיפול במחלה באמצעות תרופות הומאופתיה המשרות מחלה דומה למחלתו של המטופל, דומה עד כמה שאפשר למחלתו הטבעית של המטופל.

מקורותיה של הומאופתיה

כבר במאה החמישית לפנה"ס כתב היפוקרטס , מי שנחשב לאבי הרפואה, שישנן שתי שיטות ריפוי: ע"י חומרים נוגדים וע"י חומרים דומים. לרוע המזל מדע הרפואה לא עשה שימוש ממשי במחקריו של היפוקרטס על ריפוי באמצעות חומרים דומים הבסיס לרפואת הומאופתיה ובמשך למעלה מאלף שנה נחו מחקריו אלה רדומים, אעפ"י שברפואה העממית נעשה שימוש רב בשיטת הריפוי המתבססת על "חומרים דומים" שנלקחו מהטבע ושכוחם לרפא אדם חולה, נובע מכך שבכוחם ליצור באדם הבריא, מחלה דומה למחלתו של החולה.

מהי אותה הומאופתיה

הומאופתיה היא רפואה הוליסטית. מה המשמעות של המושג הוליסטית?, המונח נגזר מהמילה 'Whole' שפירושה "שלם" ומשמעותה במקרה שלנו היא שרפואת הומאופתיה מטפלת באורגניזם כולו על כול מרכיביו במישור הפיסי, הנפשי והרוחני. ההוליזם, שונה מאד משיטות הריפוי הנהוגות ברפואה הקונבנציונלית, שם מתייחסים לסימפטומים  כמחלה ומטפלים בכול אבר בגוף או בכול מערכת בנפרד ובדרך כלל באמצעות רופאים שונים. כשכואב בגפיים, שולחים אותך לאורתופד וכשהראש כואב חזק וזמן רב, שולחים אותך לניאורולוג....וכך הלאה.

הומאופתיה רפואה טבעית

הומאופתיה היא גם רפואה טבעית, כל תרופותיה של הומאופתיה נלקחו מהטבע.  מה הן תרופות טבעיות ? הרי גם החומרים שנלקחים מהטבע בנויים ממולקולות, כמו התרופות הכימיות של הרפואה הקונבנציונלית, אבל ההבדל הוא שהתרופות הכימיות מסונתזות בצורה מלאכותית ולרוב אינן מצויות בטבע כחומר או יסוד טבעי ידוע. דהיינו, הן אינן יציר כפיו של הבורא. הומאופתיה מחלקת את התרופות שאותן היא מכינה, לשלושה ממלכות שונות: תרופות הומאופתיה ממינרלים, תרופות הומאופתיה מצמחים ותרופות הומאופתיה מבעלי חיים. סוג נוסף של תרופות הומאופתיה הן הנוזודות שהן תרופות הומאופתיה שמיוצרות מתוצרי מחלה כגון: רקמות חולות או הפרשת מורבידיות ( של מחלה ). על דרך הכנת תרופות הומאופתיה, נתעכב בהמשך בפרק מיוחד שידון בתרופות הומאופתיה.

עקרון אחר של הומאופתיה הוא עיקרון המנה המזערית או בלעז Minimum Dose . הומאופתיה משתמשת בתרופות הומאופתיה מדוללות מאד, עד כדי כך שאפילו מולקולה אחת של חומר האם, ששימש לעשיית תרופת הומאופתיה אינו נשאר יותר בתרופת הומאופתיה וזאת היא אחת מהסיבות שבגללן אין כמעט תופעות לוואי כתוצאה מתרופות הומאופתיה. המדהים בעניין הזה הוא שככול שתרופת הומאופתיה יותר מדוללת, עצמתה של תרופת הומאופתיה גדולה יותר. אפשר לנסות להבין עיקרון הומאופתיה זה כשמשווים את התופעה לעיקרון ביקוע גרעין האטום, את האנרגיות הכי חזקות גילה האדם כשביקע את גרעין האטום אותו חלקיק זעיר שבכדי לראותו אנו נזקקים למיקרוסקופ אלקטרוני. גם כאן הומאופתיה שונה לחלוטין מהפרמצבטיקה המערבית שבה ככול שהמינון גבוה יותר או במילים אחרות ככול שהתרופה מכילה יותר מיליגרמים של חומר פעיל היא חזקה יותר.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.