אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ארגון בר מצווה – דרשות

ארגון בר מצווה כולל אינסוף סידורים – תכנון, בחירת חברת קייטרינג, מציאת די ג'י וכמובן, לא פחות חשוב – הדרשה. השימוש בדרשות במהלך טקס בר מצווה הוא עתיק יומין, והן משמשות כבר שנים רבות חלק בלתי נפרד מכל ארגון בר מצווה. בעבר לרוב כלל ארגון בר מצווה דרשות בעלות אופי סמלי ודתי, והן נאמרו לאחר טקס העלייה לתורה בבית הכנסת. במציאות המודרנית, תפקידן של הדרשות השתנה, אך הן עדיין מרכיב חשוב של ארגון בר מצווה. למרבית הדרשות בטקסים או ארגון בר מצווה של משפחות חילוניות, לא מתלווה לרוב המימד הדתי. דרשות הבר מצווה הן היום הזדמנות נהדרת לסכם את פרק הילדות בחיים, להודות מקרב הלב להורים ולספר על הציפיות לעתיד. מבחינה סמלית, משמעותן של הדרשות בכל ארגון בר מצווה לא השתנה, והן מהוות הזדמנות נהדרת עבור הנער לתת ביטוי למחשבותיו, וגם לזכות באהדת האורחים.

 

ארגון בר מצווה – למה צריכים דרשה?

לדרשה ישנה משמעות ייחודית ועמוקה בכל ארגון בר מצווה. טקס בר מצווה ללא דרשה הוא ממש כמו טקס בר מצווה ללא אולם מתאים. שכן, גיל בר המצווה מסמל, מבחינה אישית וגם מבחינה דתית, שלב משמעותי ביותר בחייו של כל נער. את ארגון בר מצווה, יש לציין לא רק במסיבה בלתי נשכחת, במתנות ובמוסיקה קצבית ומשמחת אלא גם בעזרת דרשה מרגשת. דרשה לבר המצווה אפשר תמיד לכתוב לבד או להיעזר מעט בהורים. דרשה מרשימה ומיוחדת ניתן גם להזמין אצל אנשי מקצוע בתחום. ואכן, היום ישנן משפחות רבות הרואות בדרשה חלק בלתי נפרד מתקציב ארגון בר מצווה, ומוכנות להשקיע לצורך תוצאה מושלמת.

 

ארגון בר מצווה – כיצד תכתבו דרשה לבד?

כמו כל שלב אחר של ארגון בר מצווה גם דרשה ניתן בקצת מאמץ לכתוב לבד. עם זאת, כדי שכתיבת הדרשה תהיה מושלמות ומיוחדת, חשוב להקפיד על מספר כללים, כמו בכל שלב אחר של ארגון בר מצווה יעיל:

 


אודות מחבר המאמר

פורסם ע"י פורטל האירועים של ישראל

מעוניינים לדעת עוד? היכנסו עכשיו: אירועים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.