אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדפסות או צילומים

 

בעולם של טכנולוגיה מתקדמת מרב מיכשור והצע לא רואים את הפרט, הנייד, הפשוט, הנצרך, מה עושים?! שאלה טובה. נתמקד בדף, הדפסות או צילומים?! חלק מתהליך עבודה של כל אחד מאיתנו דורש פלט ובו סיכום מן הנעשה, פלט ובו דיווח של הנעשה או דף טיוטה. בעבור כל אחד מאלו עומדות זוג אופציות נבחרות. מכונת הצילום המהווה את האופציה של העתקת מסמך מקורי קיים במידת הצורך והדפסות דרך מדפסת המהוות את האופציה של פליטת חומר מקורי שהוקלד על גבי מחשב. היום הטכניקה המעניינת היא חולצות מודפסות.

אז מדובר במערכת מאוד פשוטה בה לפי רצון השימוש שלנו והפרמטרים העומדים לרשותינו ניצור פלט באחת מן הדרכים של מדפסת או מכונת צילום. אך לא כך הדבר, מכונת הצילום, כחלק מהמצאת המדפסות המשוכללות יותר בעשור האחרון הפכה מוזנחת, פחות שימושית ואפילו מיושנת מידי לשימוש, המדפסת היום מהווה בעבור כל אחד מאיתנו כל אחת מן האפשרויות של סריקה, הדפסה, פקס ואפילו צילום, כך שדיוק מסוג אחר, כבר נמצא כפיתרון מצוין היום בשוק, כי עבודתם של מדפסות גם לצרכי צילום שונה מתוצאות המכונה הרגילה ולכן גם הבחירה וההעדפה השתנתה, המדפסת תפסה מקום נרחב.

שלא תבינו לא נכון, מכונות הצילום עוד עובדות בקצב בבתי דפוס, בתי ספר ומשרדים שונים אך היא חייבת להיות אולי בעלת רמה גבוהה יותר, מובנית בצורה שונה, פחות גדולה או ציבורית אלא יותר פרטית, מעניינת, כי בעולם של שכלולים תמיד יהא שינוי אשר יפגע באחרים.

כמו כל כלי הפרסום המוכרים לנו יותר או פחות אשר דרכם אנו צורכים שיטות ומוצרי שיווק שונים כחלק מן המטרה הנעלה של רכישת המוצר, בעלי הפרסום דואגים לשדר לנו דרך העין אמירה אחת משמעותית. פוסטרים היוו את אבן הדרך הראשונה לפרסום בעל אמירה, כאשר בפוסטרים הראשונים ניתן לראות כי האמירה אשר היא חלק מן הפרסום בפוסטר הייתה כתובה בתחתית הפוסטר בשפה פשוטה אליה נלווה ציור.

עם השנים הטקסט נעלם (כחלק מן ההתבטאות העיצובית הכוללת) ונשאר רק אובייקט של צבע, כיצד ניתן להעביר אמירה בצורה כזו אתם שואלים?! רבים מן המפיקים ואנשי הפרסום עמדו על שאלה זו זמן רב עד אשר נבנתה הפרסומת הראשונה דרך פוסטר שהיוותה תפנית ניסיונות של הקהל. תגובתו הראשונית של הקהל הייתה מתעלמת, הובן כי יש צורך בשכלול הפוסטר, השלב השני כבר נראה קצת יותר ברור.

בצורה מגמגמת אנשים קשרו את האובייקט למילים, לחברה, התוצאה השלישית אותה יצרו אנשי הפרסום היוותה את התוצאה הסופית בה ניתן היה להרגיש את אשר רצו להעביר אנשי הפרסום, התוספת של לוגו החברה או אובייקט קטן המקשר למקור, לחברה או לפס הייצור מהווה חיבור והבנה, הצבעים אותם משדרים הפוסטרים מתחלקים לכהים, בהירים ובין לבין אשר לכל אחד מן הקבוצות הללו יש נציגות של אמירה בחברה / במוצר וכן בעיני הקהל.

רובם של כללים בנושא זה ובנושא העיצוב עדיין לא התמסדו והסתדרו על קנם, הפירוש כאן בא לידי ביטוי בדרכים שונות ואינדיבידואליות, אך עדיין תהא אמירה. שלל העיצובים וההדפסות הססגוניות עדין לא הגיעו לתחום רואה חשבון. שם עדיין נשארים עם הדפסים בשחור לבן.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

אולי בעתיד רואה חשבון ישתמש בחולצות מודפסות לצורך פרסום?

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.