אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול שורש

 

אחד מן הטיפולים הנפוצים ביותר היום במרפאות השיניים הם טיפול שורש, בהתאם לחומרת הדלקת המצויה יתבקש המטופל להגיע לסידרה של טיפולים על מנת לטפל במקום. במקרה של נזק בלתי הפיך לשן בעקבות דלקות וחורים שלא ניתן להם טיפול בזמן מגיעה הדלקת אל מוך השן (המקום בו נמצאים כל כלי הדם והעצב של השן) אז יש צורך לטפל בשן עצמה ולמנוע את התפתחותה והחמרתה של הדלקת, במקרה של חוסר טיפול  במקום הדלקתי עלול עצם השן להפגע ורק עקירה של שן תוכל לפתור את הבעיה.

כאשר ניגש אל טיפול שורש אצל רופא שיניים, הדבר הראשון שיעשה רופא השיניים הוא ניקיון וחיטוי טוב של המקום הדלקתי, במידה וצריך אף יוציא את המוך – רקמת השן הדלקתית, לאחר מכן יסתם המקום על מנת שלא יזדהם עליו יבוא ה"כתר" שיחזיק את החלק הנותר מן השן, בדרך כלל מפגש ראשון של הטיפול מסתיים כאן ובכתר זמני על מנת לא להכאיב יותר ולא להשאיר מקום לחיידקים או עששת שתתפתח במקום, אסור לשכוח שמצבה של השן כרגע הוא חולשה ורגישות יתר ויש צורך לתת גם זמן על מנת לייצב את המקום.

כתר אשר יודבק על השן עשוי חרסינה וציפוי שכבת מתכת. בסופו של הטיפול תהיה השן והמקום כולו רגיש יותר אך לתקופה קצרה אחריה תיפקוד השן יחזור להיות כרגיל. חשוב לציין כי לאורך טיפול השורש צריך הרופא להיצמד אל צילום הרנטגן שנעשה בתחילת הטיפול וכן לצילום נוסף שיעשה בסוף הטיפול על מנת לבדוק האם נעשה הטיפול גם בצורה אסטטית תקין בהתאם למצב הלסת כולה. טיפול שורש והנחת הכתר מעל הוא טיפול ופיתרון שצריך להחזיק מעמד כמה שנים (במידה והרופא עשה עבודתו בהתקנה וכן הטכנאי) בצורה נוחה לאורך חיים רגיל והרגשה טובה, במידה וכבר בסופו של הטיפול מבנה הכתר אנו מרגיש טוב עם המבנה ופעולת הלעיסה או הדיבור חשוב לגשת אל הרופא לתיקון. במיוחד למקרים אלו יש ציוד לרופאי שיניים. שיניים בריאות יותר הן מעבר לאסטטיקה. לא סובלים מכאבים, מקבלים מחמאות ונוח לאנשים להביט בפנינו. 


אודות מחבר המאמר

 

עשיתי לעצמי טובה ואני הולך באופן קובע לטיפול מעקב במרפאת שינים בתאריכים קבועים. 

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.