אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול שיניים בהרדמה כללית

 

רבים האנשים המפחדים לפנות לטיפול שיניים. רופאי השיניים בישראל מגדירים פחד זה כפחד דנטאלי המכיל בתוכה חוסר אמונה בטיפול שיניים שניתן לעבור באופן רגיל לחלוטין, בין אותם אנשים נמנים גם אלו אשר הפחד שלהם מוצד כגון: בעלי רגישות יתר לחומרים מסויימים המועברים בפה בזמן טיפול, אנשי חרדה פסיכולוגית שיכולים לבוא לידי הקאות, הזעה, סיבובי ראש ועילפון, ילדים, בעלי מחלות לב קשות או אנשים עם בעיות של קשב וריכוז.

כתוצאה מכך רבים מן האנשים הללו דוחים את הקץ, אינם מגיעים לטיפול אצל רופא שיניים כפי הדרוש להם ומצבם הבריאותי רק הולך ומידרדר, בישראל פותחו בשנים האחרונות שיטות שונות ומגוונות לטיפול באנשים עם מגוון בעיות במטרה לא להגיע למצב של הזנחה בכל מה שנוגע לשיניים שלהם, הדרך השימושית ביותר כיום בעיקר אצל קשישים וילדים המגיעים לטיפול  שיניים הוא שימוש בג צחוק, מדובר בחומר שאין בו תופעות לוואי העלולות להיות בחומר הרדמה רגיל, ההתאוששות ממנו פשוטה יותר ובטוחה יותר.

דרך נוספת הניתנת למבוגרים בגילאי 30-50 הזקוקים בדרך כלל לטיפולים מסובכים הכוללים כתרים, גשרים וטיפולי שורש, אז ניתן להם טישטוש המדורג מהקל אל הקשה, אשר לרב מארך את זמן  הטיפול וכן מחייב את המרפאה לקבל רשיון לכך ממשרד הבריאות, בנוסף בצמוד למטפל עומד רופא מרדים. בבתי הספר לרפואת שיניים כבר היום מכשירים רופאים שיש ביוכלתם להרדים בעצמם את המטופל ללא כל התערבות של רופא שיניים מרדים נוסף. האם ציוד לרופאי שיניים יכול להיות מסוכן מדי?

בישראל של היום מתבצעים אלפי טיפולי שיניים בהרדמה כללית וגם מלאה במטרה להביא לטיפול יעיל, כואב פחות ומוצלח יותר, הטיפול בדרך כלל יהיה ארוך מאוד, הוא יוכל להגיע עד ל10 שעות טיפול בהם יעשו כל הפינישים בעבור המטופל ולאלו שקיים בהם עדיין הפחד מטיפול שיניים בהרדמה ניתן לומר כי ממחקרים שעלו ב5 השנים האחרונות מקרי הטיפול שהסתבכו עקב הרדמה כללית היו זעומים באחוזים ומיוחדים, התעכבות בטיפול כזה יכולה להיות רק בשלב ההרדמה ולא בשעת הטיפול. עלינו כמטופלים מוטלת האחריות לבדוק את תקיפות רשיון המרפאה בה אנו הולכם לעבור טיפול באם מדובר בטיפול הכולל הרדמה כללית.  


אודות מחבר המאמר

 

אין כלל סיבה לפחד מטיפול שיניים

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.