אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול שיננית

 

שיננות הוא אחד מן התחומים הפרא רפואיים המתעסקים בכל מה שנוגע להגיינת הפה, השיניים ובטיפול מונע, בתחילה נולד תפקיד זה במטרה להכשיר עוזרים לרופא שיניים ובד בבד לייעץ ולתמוך בנושא הגיינת הפה, השיננית אינה מוסמכת לטפל בבעיות שיניים מורכבות יותר אך בכל מה שקשור לטיפול ראשוני מונע היא מוסמכת. חשוב לציין כי ענף השיננות נכתב במחקרים ומוזכר בלשון נקבה על שום שרבות מן המתעסקות ומוכשרות לתחום זה הן בנות, בישראל קיימים 3 גברים בלבד המתעסקים בשיננות.

מקצוע זה מחויב רישיון מטעם משרד החינוך וכן לימודיים הנמשכים שנתיים במוסד אקדמאי מוכר המכשיר לנושא זה, הלימודים כוללים לימודים עיוניים והכשרה מעשית במרפאות פרטיות וכן בדרך של הסברה לאוכלוסיות של ילדים, מבוגרים ומעשנים. כאשר מגיע המטופל לטיפול שיננית יבדק עברו הבריאותי של המטופל, יבדקו השיניים כולל חלל הפה וסביבתו וכן תותאם תוכנית מתאימה לטיפול.

בכל ביקור אצל שיננית החומר הראשון שיוחדר לפיו של המטופל יהיה חומר המונע מחלות חניכיים ושומר עליהם, יתבצע צילום במידה ויש צורך במניעה של זיהום או טיפול שבעתיד יכול להיות חמור ועמוק יותר, בדרך כלל תוסר גם האבנית המצטרבת בצידי השיניים, על מנת למנוע עששת תוגבר רמת הפלואוריד הרצויה בפה, יאטמו חריצים וילטשו שחזורים (סתימות) שנעשו על ידי רופא השיניים על מנת שישמרו.

במקרה והמטופל הוצרך לעבור טיפול שיניים אצל רופא השיניים שכולל בין השאר ניתוחון עם תפרים, רשאית שיננית להסיר את התפרים לאחר זמן, לנקות את המקום ובמידת הצורך לחבוש אותו בשנית. חלק מעבודתה של השיננית כוללת ידע רחב בנושא הגיינת הפה, מחלות חניכיים וזיהומים שונים שלאוו דווקא ממומש בטיפול, על כן היא רשאית גם לייעץ עצות קטנות לשמירת מצב השיניים והפה הכולל צחצוח טוב ואכילה נכונה ובמניעה ובהפסקה של עישון.

קיימים מקרים בהם טיפול השיננית יהווה טיפול מורכב בגלל מבנה השיניים של המטופל ומצבו (כגון קשישים וילדים) אז תוכל השיננית להפנות לצילום רנטגן על מנת שהטיפול יהיה יסודי, כמה שפחות כואב או מורכב וקצר בזמן. ציוד לרופאי שיניים כולל חוץ מצילומי רנטגן גם מקדחים וגם חומרים כימיים.    

 


אודות מחבר המאמר

 

שיננית זה מקצוע נחשב ,אך אין בזה תחליף לרופא שיניים מוסמך. 

 

 

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.