אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי התחום

 

מי מאיתנו לא חלם בהיותו קטן להיות שף, המעסיק טבחים קטנים וסטאז'רים לבישול במטבח קייטרינג או מסעדה גדול בו ריח של עשן ואוכל, רעש מכונות ובני אדם היה גובר על הכול?!

בתי הספר השונים המפוזרים היום בכל רחבי הארץ וכמעט בכל עיר, בהם ניתן ללמוד על מגוון של התנסויות בתחום האוכל או "הקולינארי" (בלעז) התפתח בין השאר במטבחים הגדולים של חברות הקייטרינג הידועות שהפכו עם הזמן לבתי ספר לבישול, אפייה ועיצוב בעיקר דרכי הלימוד והשיטות השונות הכלולים בכל אחד בכל אחד מרמות אילו כולל שימוש באוכל ממש וכן בתוספות וטכניקות אחרות למנות אחרונות בעיקר.

התלמידים מגיעים במטרה להוציא תעודה בה צוין כי השתתפו בקורס אחד או יותר מבית הספר הקולינארי למקצוע התמחות מסוים, או מתוך תחביב ועניין בתחום המוסיף העשרה במטבח הפרטי של כל אחד מהם. שעות הלימוד ושכר הלימוד הנדרשים הם בהתאם לתחום הנבחר ולכללי המקום , בית הספר בו בחר ללמוד הטבח החדש. עיסוק של שף פרטי המבשל ארוחות בבית הלקוח בשילוב מופע הינו חדשני וסוחף, ומאוד ריווחי.

רבים מבתי הספר אשר נשענים על לימודי קייטרינג, בישול בעיקר הם בתי ספר דרכם גם משווק אוכל למוסדות וליחידים, במיוחד בבתי ספר אילו הוא הלימוד מתוך הניסיון של בישול, מכירה, שיווק והפצה לרבים, המעניק לכל תלמיד חדש את היכולת ואולי גם את הרצון לפתוח חברת קייטרינג מתמקצעת משלו או בית ספר ליסודות בישול, נוסף בחברות הקייטרינג השונות המכשירות דרך בתי ספר שונים ללימודי בישול טבחים צעירים, מעניקים מורי המקום את יסודות הבישול תוך שימת דגש על עיצוב האוכל והגשתו לסועד.

דבר הנראה פחות החברות הקייטרינג הידועות המספקות מנות אוכל בכמויות וליחידים, ניסיון לשינוי התחום על ידי בתי הספר השונים מביא עימו התחדשות וגיוון הנותנים כהצעה גם בהגשה של כמויות אוכל מסחריות, המחירים יכולים להישאר עממיים אבל הרעיונות וכן צורת ההגשה של הקייטרינג אפילו חיצונית יכולה להיות בפי הדור החדש, המתמחה ברגעים אילו ממש בכל אחד מבתי הספר לבישול השונים הממוקמים ברחבי הארץ לדרך פיתוח ושיווק מסוג אחר, אולי לנתח שוק אחר אך בעל העדפה ורצון אחרמן הקיים והרגיל.

דבר נוסף ומעניין המתהווה בבתי הספר הללו הוא  נושא ה"רעיון" בעלי חברות קייטרינג השונות מעוניינים תמיד להתפתח ולפרוץ ברעיונות מגוונים, התלמידים השונים מגיעים ללמוד בכל אחד מן המקומות הם המח היצירתי, שליחים מחברות הקייטרינג המהווים מורים בפועל במקומות אלו שואבים רעיונות יצירתיים אילו וממשים אותם במטרה למכור לשוק ולהצליח, זהו רעיון מתגלגל של כסף, אנשים ויצירתיות שרק הולך ומתעצם עם הזמן, מקומות הלימוד וחומרי הגלם המיוצרים בתעשייה.                        

 

 


אודות מחבר המאמר

 

רופא שיניים הקדיש שנים רבות לאיבר מסוים, אחרי הלימודים המטרה היא לצבור ניסיון.

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.