אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקיפר בלב ים

 

ביטוי מוכר? אולי בניחוש קל מעולם הימאות?! אכן כך. מדובר בתפקיד אשר בדרך כלל ניתן להתאים לחובבי הים, אלו המשיטים את כלי השיט מן הקטנים ועד הגדולים. אלא שסקיפר הוא אדם המומחה בשיוט יאכטות. אמנם מדובר באדם שרכש לא מעט ניסיון על כלי תחבורה ימיים שונים, ההתמקצעות הראשית שלו, בעבורה הוא קרוי סקיפר ימי, היא שיוט יאכטה.

מה דורש לימודי שיט על מנת לזכות בתואר סקיפר? בראש ובראשונה צריך להיות חובב גדול של הים, האוויר והמרכיבים הקטנים ביותר מהם בנויה היאכטה, קורס סקיפרים היא חובה שנייה על מנת להוציא רישיון שיוט ולהיות סקיפר אמיתי לצרכי הנאה ועבודה גם יחד. סקיפר הוא תפקיד המועבר בדם ונרכש תוך הכרות עמוקה עם הים, סוגים שונים של יאכטות ומרכיביהם השונים וכן מג אוויר ותנודות היכולות להוות סכנה לשיוט במים.

סקיפר הוא אמנם כל אשר משייט יאכטה ולא משנה באיזה גודל אך בעולמם של ימאים ומשייטי יאכטות, סקיפר הוא זה אשר צבר נסיון רב בעולם השיוט הימי ובפרט על יאכטות מסוגים שונים ובמצבים שונים, למרות שכל מתחיל לימודי ימאות מתוך תחביב בסופו של דבר נקרא גם סקיפר לטענתם של תושבי הים.   

משיטי יאכטות או במילים אחרות ימאים בעלי ניסיון רב בשנים המכירים מקרוב את הים, תנודותיו, איכותו, סוגי הספינות ואמצעי שייט שונים המוכרים יותר או פחות  על המים יכולים להעניק לכם מתפקידם לצורך הנאה או לימוד באשר תבקשו.

נתמקד רגע בצורך הלימודי אשר תפס עניין בשנים האחרונות. יאכטה היא אמנם כלי שייט נח ופשוט להשטה. על מנת להיות משיט יאכטה עליך לא רק להכיר את הים אלא גם את הכלים  השונים עליהם תנהג לעומק וזה כולל את המרכיבים השונים מהם בנויה היאכטה, משקולות ומפרשים המשפיעים על  תנודות הספינה ואיזונה. משיטי יאכטות לומדים ומלמדים תוך התנסות על יאכטת המפרשים, עם הטכנולוגיה והתפתחות כלי שייט עם השנים הגיע גם יאכטה מנועית.

זוהי יאכטה אשר פועלת על מנוע, מהירותה יכולה להיות גבוה יותר מזו של המפרשים אך עדיין קיימים זה חסרונות רבים אשר מונעים שימוש בה. מעבר לרצון של חווית ההנאה לשימוש ביאכטת מפרש, על מנת להיות תלמיד מצטיין בין משיטי היאכטות והגלים חשוב להגיע עם נחישות ורצון טוב, פעמים גם לעמוד בקושי ובסכנות ולהעניק מן החוויה לאנשים נוספים בדרך מיוחדת ושונה. עכשיו יש לי שתי אהבות: יאכטה וגם טבעות אירוסין


אודות מחבר המאמר

 

לאחר שעות רבות של התבוננות בטבעות ובחינת העיצובים, מצאתי טבעת אירוסין. 

נכתב על ידי דני גלעד

מעצב אתרי אינטרנט

WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.