אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תאילנד-תעודת זהות

 

שם:תאילנד , ארץ האנשים החופשיים.

שם קודם:סיאם (ארץ כהי העור).

נוסדה:בשנת-.1282 .

יבשת: אסיה

שטח: 514,000 קמ"ר,

אורכה מצפון לדרום כ- 2500 ק"מ ורוחבה כ- 1250ק"מ.

קו החוף לאורך מפרץ תאילנד כ-1480 ק"מ, לאורך האוקיינוס ההודי כ- 865 ק"מ.

מיקום גיאוגרפי: בין קווי הרוחב 21-6 צפון וקווי אורך 97-106 מזרח.

צורתה של תאילנד נקשרת ב-2 סמלים לאומיים: אחת כצורת גרזן כראש פיל, שבו חצי האי המלזי הוא החדק. תאילנד מתוחמת בשתי צורות- אחת בחוף המזרחי של תאילנד מתוחם ע"י מפרץ תאילנד, והחוף המערבי ע"י ים אנדמן, אורך קו החוף המקיף את המפרץ הוא כ-2,600 ק"מ. שטחו של המפרץ 320,000 קמ"ר. מפרץ תאילנד הינו רדוד למדי, עומקו הממוצע הוא 45 מ' ועומקו המרבי הוא 80 מ', לכן תחלופת המים במפרץ הינה איטית, וזרימת המים החזקה מהנהרות הנשפכים אליו רק ממתיקה את מימיו. הנהרות העיקריים הנשפכים אל המפרץ הם הצ'או פראיה והמה קלונג, שניהם נשפכים אל מפרץ בנגקוק בקצהו הצפוני של מפרץ תאילנד.

למדינת תאילנד מספר שמות. אחד מהם הינו מדינת החופשיים(prathet thai).כאשר במקור ,שם זה נובע מהעובדה כי תאילנד הינה המדינה היחידה באזור של מדינות דרום מזרח אסיה, אשר לעולם לא היתה תחת שלטון קולוניאלי. ולא הייתה מעורבת במלחמת אזרחים. עובדות אלו יצרו אצל בני המקום תחושה של חופש, ושייכות לתרבות של התאים. המילה "סאנוק" (לחיות במנעמים)מאפיינת את העם התאי. שם נוסף של תאילנד הינו "ארץ הזהב", על שום עושרה הרב בשדות אורז,הכנסת אורחים לבבית,איים אקזוטיים,מקדשים. שבטים אותנטיים .כל זאת ובשילוב תענוגות שלווה, מנוחה, והניגוד מול המערב בתרבותם -מצדיק את הכינוי של ארץ הזהב. תחילתה של תאילנד החלה בהגירה באלף הראשון לתוך תאילנד עצמה. קדמו לה תרבויות שונות כמו תרבות הברזל והברונזה ולאחר מכן ממלכות של שבטים אתניים כגון מון.מאלאי וקמר.התאים יסדו את הממלכות שלהם,שהבולטת ביניהם היתה ממלכת סוקותאי, ולתקופה ממושכת יותר היתה ממלכת איותאיה. ממלכות אלו היו תחת איומים קבועים מבורמה ןמויאטנם וכן מיריבים תאים ומלאוס. לאחר סיום המלוכה התאית האבסולוטית ב1932 היתה תאילנד תחת שלטון כמעט קבוע במשך שישים שנה, עד לייסוד משטר דמוקרטי. תאילנד נחשבת בעיני העולם המערבי כגן עדן מבחינה תיירותית,ואכן זה המצב. אולם מול גן עדן זה מסתתרים כוחות ומשברים פנימיים קשים ,מעצם העובדה שתאילנד מורכבת ממספר רב של שבטים ,שלא מקבלים ביטוי בגן עדן הזה,ואם לומדים לעומק את בעיותיה .כלכלתה, משטר, וחיי החברה ,רואים שזו מדינה עם ניגודים רבים מורכבויות רבות, ודילמות לא קטנות בנושאי חינוך חברה סמים ועוד.

החומר באדיבות אלי ארוסי מדריך טיולים.


אודות מחבר המאמר

אוהב את זה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.