אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אופניים לילדים והתפתחות המוטוריקה הגסה

בשנות חייהם הראשונות לומדים הילדים מיומנויות שונות אשר יעזרו להם בתיפקודם בחיי היום יום ובמשימות שונות אשר נדרשות לצורך השתלבות חברתית ואחרת. משפחה שלמה של מיומנויות אותה על הילד לרכוש בשנות חייו הראשונות היא מיומנויות המוטוריקה הגסה. קיימות דרכים שונות בהן ניתן לעזור לילד ללמוד מיומנויות אלו, שימוש באופניים ללא פדלים (אופני עץ או סטריידר) או אופניים לילדים הינן דרכים מוצלחות לעזור לילדיכם ללמוד את הנדרש לצורך פיתוח סט המיומנויות הנדרש.

איך מזהים קשיים במוטוריקה גסה?

קיימות דרכים רבות לזהות קשיים בתחום המיומנויות הקרוי מוטוריקה גסה אך הפשוטה ביותר היא תשומת לב לאופן התנהלות הילד או הילדה במרחב:

·         נפילות תכופות

·         קשיים בתפיסה ומסירת כדור

·         חששות מטיפוס על סולמות

·         קשיים בקפיצה על רגל אחת

·         התקלויות מרובות בחפצים

·         סירבול כללי בתנועה

כאשר נראה כי ילד או ילדה סובלים מתופעות אלו, רצוי להביאם לאבחון רציני אצל בעלי מקצוע ומרפאים בעיסוק מקצועיים, אולם אף בטרם נעשה זאת ניתן לתת לילד מרחב אימון בטוח באמצעות שימוש לדוגמה באופניים לילדים. אופני עץ הינם אופנים ללא פדלים בהם הילד יושב ודוחף את עצמו באמצעות רגליו. אופניים לילדים כאלו מאפשרות לילד להתנסות ולהתאמן בקישורים הנדרשים לצורך פעולות אחרות בנוסף על רכיבה על אופניים כגון הליכה, טיפוס וכיוצא בזאת.

אופניים לילדים אינם נתפסים כטיפול אלא כצעצוע ומקור הנאה ועשויים לדרבן את הילד להתאמן במיומנות אשר בה הוא לוקה ללא תחושת שיפוטיות וללא לחץ. ככל שהילד יחוש בטוח יותר על אופני עץ כך הוא יידרש פחות לבטחון על פיו רגליו נוגעות בקרקע בכל עת.

קשת מיומנויות לאימון מוטוריקה גסה

קיימת קשת שלמה של מיומנויות אותן ניתן לאמן באמצעות שימוש באופנים לילדים:

·         שיווי משקל

·         חוזק שרירי הגוף - אשר עוזרת בייצוב הגוף

·         תחושת הגוף - המאפשרת להרגיש היכן נמצא הגוף במרחב

·         תכנון מוטורי -  היכולת לתכנן את תנועות באופן יעיל

בנוסף עוזרים אופניים ללא פדלים, בין אם הם זקוקים לאימון מוטורי ובין אם לאו, בהכנה לרכיבה על אפניים ללא גלגלי עזר ובשיפור תחושת הגוף, הבטחון העצמי והעצמאות.


אודות מחבר המאמר

רכיבה על אופניים - גוף בריא בנפש בריאה :)

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.