אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בניית בלוג אישי בעשרה שלבים

 

בזמן האחרון הבלוגים נכנסו לאופנה בעולם האינטרנט, הרבה מאד חברות ועסקים מנהלים בלוגים, והרבה מאד אנשים הופכים לבלוגרים.

כיום יש הרבה אתרים הנותנים שירות של בלוג בתוך האתר, כדוגמת דה-מרקר-קפה, תפוז, בלוגר של גוגל ועוד.

אך מה עושים אם אנחנו רוצים לבנות בלוג אישי שאינו נמצא בתוך אתר גדול?

ריכזתי כאן עשרה שלבים ליצירת בלוג אישי, חלק מהשלבים פשוטים יותר וחלק דורשים חשיבה ואף עזרה של אדם מומחה.

חלק מהשלבים הם טכניים בלבד וחלק ניתנים לעשייה ברמות שונות.

אלו הם השלבים:

1. בחירת דומיין - דומיין זהו הכתובת המוצגת של האתר, לדוגמא: www.articles.co.il, לבחירת הדומיין מספר משמעויות:

 

מנועי החיפוש מתחשבים בשם הדומיין, ולכן כדאי להקדיש מחשבה לבחירתו.לאחר שבחרנו דומיין, נבדוק אם הוא פנוי, ואם כן, נרכוש אותו. אישור הרכישה יכול לקחת ימים, בינתיים ניתן להתקדם לשלבים הבאים.פעולות אלה נעשה באתרי הרשמים המוסמכים, אני ממליץ על - LiveDns

2. שטח אחסון - אנו רוצים שהבלוג שלנו יהיה מאוחסן במקום כלשהו, על מחשב כלשהו בעולם, ישנן חברות רבות המאחסנות אתרים, בגדלים שונים ומסוגים שונים. מומלץ לאחסן את הבלוג בארץ, כאשר לאתר בסדר גודל של בלוג, ניתן לרכוש את חבילת האחסון הקטנה ביותר. יש עוד מספר נתונים שכדאי לבדוק לפני שרוכשים חבילת אחסון:

3. בסיס נתונים - לאחר שרכנו שטח אחסון, נקציב תיקייה מיוחדת שבה יימצא בסיס הנתונים של הבלוג שלנו. דרך מערכת הניהול של האחסון שלנו, ניצור בסיס נתונים שבו יישמרו הנתונים של הבלוג. בכל חברה הדרך ליצור בסיס נתונים היא קצת שונה. מה שאתם צריכים לחפש (אפשרויות):

ביצירת בסיס נתונים יש לבחור תיאור (מומלץ לרשום את שם הדומיין), שם משתמש (שוב מומלץ לרשום את שם הדומיין) וסיסמא.אישור יצירת בסיס הנתונים יכול לקחת זמן בין דקות לשעות, אפשר להמשיך לשלבים הבאים גם לפני קבלת האישור. לאחר יצירת בסיס הנתונים תקבלו את הכתובת בה נמצא בסיס הנתונים.רשמו לכם בצד את התיאור, שם המשתמש, הסיסמא והכתובת, אנחנו נצטרך אותם בשלב מאוחר יותר.

4. הפניות - על מנת שהכתובת אותה אנו מקלידים בשורת הכתובות בדפדפן, אכן תגיע ליעד שאנו רוצים, עלינו לעשות שתי פעולות הפניה פשוטות: הראשונה - עלינו להפנות את הדומיין אל שרת האחסון, השניה - עלינו להפנות את השרת לתוך האתר שלנו. דרך מערכת הניהול של השרת המארח שלנו, נבדוק מהי כתובת ה-DNS של השרת (יש לפחות שתיים כאלה). באתר בו רכשנו את הדומיין, נכנס למערכת הניהול של הדומיין, שם ניתן לנהל הפניות DNS. הפניות DNS מעודכנות בעולם פעמיים ביום, שינוי שמבוצע לפני 12:00 יעודכן בעולם בשעה 13:00, שינוי שיבוצע לפני 20:00 יעודכן ב21:00. נשנה את ברירת המחדל שמופיעה תחת הדומיין לכתובת שמצאנו בשרת המארח שלנו. בשלב השני, נכנס לממשק הניהול שלנו באתר המארח, תחת ניהול דומיינים, ניצור הפנייה של הדומיין לתיקייה בשרת בה מאוחסן הבלוג (אם זהו האתר היחיד שאתם מנהלים, זוהי התיקייה הראשית, אם לא, ניתן ליצור תיקיות בתוך התיקייה הראשי שלכם בשרת.)

5. ftp - File Transfer Protocol - זהו פרוטוקול המאפשר העברת קבצים בין מחשבים, באמצעותו תוכלו להכניס קבצים ותיקיות מהמחשב האישי שלכם לתוך האתר.  רוב חברות האחסון מאפשרות גישת ftp לתיקייה שלכם, מומלץ לבדוק זאת מראש. הגישה שתינתן לכם מורכבת משלושה גורמים: כתובת IP, שם משתמש וסיסמא, בחלק ממשקי הניהול של חברות האחסון, תוכלו ליצור לעצמכם שם משתמש וסיסמא. הגישה יכולה להיעשות במספר אופנים. הפשוט בניהם הוא לפתוח את תיקייה כלשהי במחשב שלכם, ולרשום בשורת הכתובת את כתובת הIP שניתנה לכם בתוספת תחילית, דוגמא: ftp://173.154.98.1 האפשרות השניה היא להשתמש בתוכנה שתורידו למחשב שלכם המקלה את העבודה, ומאפשרת לכם גם לעקוב אחרי מעבר הקבצים. תוכנה חינמית מומלצת: fileZilla, תוכנה לא חינמית, אך מומלצת: CuteFTP. אפשרות שלישית: בחלק ממשקי הניהול של חברות האחסון קיים ממשק ftp פנימי.

6. מערכת תוכן - מערכת תוכן היא ממשק המאפשר לכם לנהל את התוכן של האתר שלכם, קיימים הרבה מאד סוגים של מערכות תוכן, מהן יש כאלו שעולות הרבה כסף, ויש חינמיות רבות. מערכת התוכן המומלצת ביותר עבור כתיבת בלוגים היא wordpress, זוהי מערכת מצוינת, המבוססת על שפת php, ניתן להוריד אותה חינם מהאינטרנט, היא מאד ידידותית, כמעט לא מוגבלת, ורבים משתמשים בה, כך שניתן למצוא הרבה תמיכה ברחבי האינטרנט.

7. התקנה - לאחר שיש בידינו את מערכת התוכן, על המחשב שלנו, אם הורדנו את wordpress, נוכל לראות שבתיקייה הראשית יש קובץ שנקרא: wp-config-sample.php (נוכל למצוא את קובץ ההתקנה במערכות אחרות, העקרון דומה אצל כולם) נשנה את שם הקובץ לwp-config.php נפתח את הקובץ באמצעות תוכנת כתיבה (notepad בהחלט יספיק כאן), נחפש את השורות הבאות: 

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** // 

/** The name of the database for WordPress */ define('DB_NAME', 'database_name_here');

/** MySQL database username */ define('DB_USER', 'username_here'); 

/** MySQL database password */ define('DB_PASSWORD', 'password_here');

/** MySQL hostname */ define('DB_HOST', 'localhost'); 

/** Database Charset to use in creating database tables. */ define('DB_CHARSET', 'utf8'); 

/** The Database Collate type. Don't change this if in doubt. */ define('DB_COLLATE', '');

בשלב 3 רשמנו מספר נתונים ושמרנו בצד, זה הזמן להשתמש בנתונים אלו. את המילים המודגשות בטקסט נחליף כך: database_name_here = שם בסיס הנתונים username_here = שם המשתמש password_here = סיסמא localhost = כתובת בסיס הנתונים נשמור את הקובץ לאחר השינויים. באמצעות גישת ה-ftp, נעתיק את כל התוכן מתיקיית wordpress שהורדנו לתיקייה הראשית (או זו שהגדרנו בהפניות - שלב 4) באתר שלנו. נכנס לדפדפן ונקליד את הדומיין שלנו.אם עשינו הכל נכון, נגיע למסך התקנה של וורדפרס, שם יופיעו הוראות איך להמשיך ולהתקדם בהתקנה.

8. תבנית עיצוב - ישנן מספר דרכים לעצב את הבלוג שלכם. דרך אחת היא להכנס לקבצי העיצוב וליצור עיצוב ייחודי משלכם, אך דבר זה דורש ידע תכנותי מתקדם. הדרך השניה היא להוריד עיצוב קיים באינטרנט, מאתרי עיצובים, או מתוך מסך הניהול של וורדפרס. ישנן תבניות חינמיות רבות באינטרנט, אך הזהרו! הורידו תבניות חינמיות רק ממקום שאתם יכולים לסמוך עליו. בתוך התבניות החינמיות יכולים להתחבא תכנים שעלולים לפגוע בקידום האתר שלכם, ואפילו להסיר אותו מהתוצאות במקרים חריגים.9. עריכה - לאחר הורדת תבנית עיצוב והתקנתה בבלוג, ניתן לערוך את תבנית העיצוב עצמה (דורש ידע תכנותי), או להשתמש במערכת הניהול על מנת לעצב את הבלוג.

10. תוכן - הבלוג מוכן, כל מה שנששאר כעת, הוא להכניס בתוכו תוכן: עמודים, פוסטים, תגובות........ בהצלחה

 


אודות מחבר המאמר

יואב ויצמן www.bloggerim.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.