אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מצננים

מצננים - אלטרנטיבה יעילה

ישראל היא מדינה חמה. גם בחודשי החורף אנו נהנים מאקלים חם באופן יחסי למדינות אחרות בעולם כך שאנו מכירים היטב את החום הישראלי ובאזורים מסוימים, את הלחות המעיקה שנלווית לו. באופן טבעי, השוק מלא בטכנולוגיות שונות המציעות פתרונות קירור לאקלים החם. הפתרון הקלאסי והנפוץ ביותר הוא שימוש במזגנים, שהפכו בשנים האחרונות לחזקים יותר ושקטים יותר. אך מזגנים הם לא תמיד האופציה האידיאלית לקירור הבית או העסק וישנן דרכים יעילות יותר לקירור הבית. במאמר זה נסקור פתרון קירור מצוין אשר לא מספיק אנשים מכירים: מצננים.

דרך הפעולה של מצננים

מצננים עובדים בצורה פשוטה מאוד. באופן בסיסי מדובר בקופסה אשר החלק הפנימי שלה מרופד ברפידות אשר נשמרות רטובות כל הזמן בעזרת משאבה. בקופסה מותקנת מניפה אשר מזרימה אוויר אל החדר. האוויר, אשר בא במגע עם הרפידות הרטובות, מתקרר וכך מגיע אל החדר אוויר קר בעוד האוויר החם נפלט החוצה. כך מצננים משיגים שתי פעולות: הורדת הטמפרטורה בחדר ושמירה על הלחות.

יתרונותיהם של מצננים

מצננים הם טכנולוגיה מצוינת המגיעה עם יתרונות רבים. ראשית, מצננים פועלים באופן יעיל מאוד וצורכים פחות חשמל מטכנולוגיות קירור אחרות. צריכת החשמל הנמוכה של מצנן אויר לא באה על חשבון היעילות שכן מצננים מסוגלים להביא לשינוי אווירה מהיר ונעים. מצננים פועלים בעזרת מים, ולכן הם מפיצים לחות לאוויר, מה שהופך אותם לפתרון מושלם עבור אנשים הגרים באזורים יבשים או אנשים שהיובש שיוצרים מזגנים מפריע להם. בנוסף, מצננים מזרימים אוויר טרי לחדר בכל זמן עבודתם, כך שאתם מקבלים אוויר נעים ונקי לכל אורך הדרך.

חסרונותיהם של מצננים

אמנם מצננים הם טכנולוגיה מצוינת, אך יש להם מספר חסרונות שצריך לקחת בחשבון. ראשית, מצננים לא מסוגלים לקבוע את הטמפרטורה של האוויר אותו הם פולטים, כמו במזגן. לכן, מצננים יעילים יותר בשעות החמות של היום. בנוסף, מצננים, כאמור, עובדים על מים ופולטים אוויר לח. לכן, הם לא מתאימים לשימוש באזורים לחים, כמו במישור החוף. לכן, לפני התקנת מצננים מומלץ להתייעץ עם מומחה אשר יתאים את מצנן אויר המתאימים לסביבת ההתקנה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.