אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכות קרור

מערכות קרור הינן מערכות חשמליות אשר מטרתן לקרר את האוויר בחלל בו הן נמצאות. קיימות בשוק מערכות קרור רבות מסוגים שונים אשר נועדו למטרות שונות. ישנן מערכות קרור שנועדו בעיקר לשימוש ביתי, ולכן הן חלשות יחסית, וישנן מערכות המיועדות לשימוש מסחרי והן חזקות במיוחד. במאמר זה נסקור את המערכות הבסיסיות ביותר.

סוגי מערכות קרור

כאמור, מערכות קרור מתחלקות לכמה סוגים. בעבר נעשה שימוש במזגני חלון אשר דרשו פתח בקיר חיצוני של הבית והיו מרעישים למדי. כיום נוהגים להשתמש במזגנים מפוצלים אשר יחידת הקירור שלהם ממוקמת מחוץ לדירה ומזרימה את האוויר הקר ליחידת המיזוג המותקנת בתוך הדירה. לכן, רמת הרעש של מזגנים אלו נמוכה אך לעתים התקנתם מסובכת שכן הם דורשים צנרת מיוחדת. מערכות קרור מפוצלות מתחלקות לשני סוגים. סוג ראשון הוא מזגן עילי אשר יחידת המיזוג שלו מותקנת על הקיר קרוב לתקרה, כך מנוצל העיקרון לפיו אוויר קר זורם למטה. אלו מערכות שתופסות פחות מקום ולכן אנשים מעדיפים אותם אך הן פחות יעילות בחורף. הסוג השני הוא מזגן רצפה אשר יחידת הקירור שלו מותקנת קרוב לרצפה והאוויר זורם למעלה. הן תופסות יותר מקום בחדר ויעילות יותר לחימום חדרים מאשר לקירורם.

עקרון פעולת מערכות קרור

בכל מערכות קרור ישנה מערכות דומה ומעגלית הפועלת על ידי שינוי מצבי צבירה של גז:הגז נדחס על ידי המדחס. דחיסת הגז מעלה את הלחץ בו הוא מצוי ובעקבות זו טמפרטורת הגז עולה. הגז החם זורם במערכת ומתקרר על ידי מאוורר או על ידי מים. הקירור גורם לגז לשנות מצב צבירה לנוזל המצוי בלחץ גבוה. הנוזל ממשיך לזרום במערכת ועובר דרך שסתום הגורם לירידה בלחץ הנוזל. ירידת הלחץ גורמת לנוזל לחזור למצב צבירה של גז. תהליך זה גורם לספיחת חום מהסביבה לתוך הגז. זהו השלב הקריטי שכן הוא גורם לאוויר הבא במגע עם הנוזל להתקרר. מאוורר המצוי בתוך המערכת גורם לאוויר הקר להתפשט בחדר והגז חוזר לסיבוב נוסף במערכת.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.