אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עלייתם של מכוני הספא

כולנו יודעים מהו ספא , רובנו אף ביקרו במכון ספא כלשהו פעם אחת לפחות. השם ספא (spa) הוא שמה של עיר הממוקמת במחוז לייז' שבבלגיה. העיר ספא זכתה להכרה ציבורית נרחבת במאה ה- 14 בזכות מעיינותיה החמים ומקורות מים טבעיים נוספים, להם מיוחסים סגולות רפואיות. למרות שבאותה תקופה היו ידועים מספר מקומות בעולם בעלי מעיינות מרפא דומים, הפך שמה של העיר לשם נפוץ לתיאור התופעה ולשם נרדף לערים דומות. תרבות הספא ההולכת וגדלה אימצה את שמה של העיר הבלגית וכיום ספא הוא מושג בינלאומי המשמש לתיאור התחום כולו. עם השנים נוספו למכוני ספא טיפולים רבים,שהפכו לסטנדרט בכל מכון ומכון . כיום מכוני ספא מספקים שירותים מגוונים מתחומים שונים ביניהם: טיפולים אלטרנטיביים, טיפולי יופי, סאונות, בריכות, ג'קוזי וכמובן עיסוים ומסאז'ים.

תרבות הספא כיום

מכוני ספא פורחים בשני העשורים האחרונים, הביקוש רב ובהתאם גם ההיצע. כיום ניתן למצוא מכוני ספא במרבית מערי העולם, כאשר גם במדינות פחות מפותחות ניתן למצוא מכוני ספא בשפע. בארץ ניתן לקבל טיפולי ספא ברוב המלונות וברוב אתרי הנופש, בנוסף קיימת כמות רבה של מכוני ספא פרטיים. בעוד רוב רובם של המכונים מציעים שירות בסיסי דומה, קיימים גם מכוני נישה מיוחדים המתמחים בטיפולים מיוחדים בנוסף לסוגים השכיחים הקיימים בכל השאר.

מיקום ספא

כמו שנאמר, ניתן למצוא מכוני ספא בכל חלקי הארץ: קיימים מכוני ספא בצפון הירוק, קיימים מכוני ספא במרכז האורבני וקיימים גם שפע של מכוני ספא בדרום הארץ , לצד הנוף המדברי. בחירת מיקום ספא באופן טבעי תלוי בהעדפותיך והזמן שסדר היום מאפשר לך לפנות.

לדוגמא: אדם המתגורר במרכז ומעוניין לקבל טיפולי ספא למרות שברשותו מעט זמן פנוי, יעדיף לקבל טיפול ספא בסביבה בה הוא גר או עובד, בכדי שיוכל ליהנות מטיפולי ספא בלי להשקיע בכך מספר רב של שעות.

 

אודות מחבר המאמר

yaeloosh

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.