אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מס על השכרת דירה

אם אתם רוכשים דירה להשקעה השוכרים נהנים מקבלה שוטפת של דמי שכירות. הכנסה זו היא כתוספת למשכורת או הפנסיה ועוזרים בכלכלת הבית חלק מהמשכירים נוטלים משכנתא גבוהה יחסית והשכירות נועדה לכסותה לתקופת ההלוואה. עם תום תקופת ההלוואה , המשכירים נהנים מדמי שכירות  נטו. אפשר להיעזר בהכנסה זו לאחר היציאה לפנסיה, כשיש ילדים  גדולים הלומדים באוניברסיטה וזקוקים לסיוע, כשרוצים לנסוע לטיול ארוך בחו"ל ועוד.

על הכנסות מדמי שכירות יש לשלם  מיסים. השכירות היא כהכנסה לכל דבר. בשנת 1990, החלו לעלות לארץ עולים רבים מברית המועצות והיה צורת עצום בנכסים להשכרה.   הממשלה רצתה לעודד השכרת נכסים ולכן נקבעו הקלות בתשלום מס על דירות להשכרה .

מה הן הטבות המס בהשכרת דירות?

כשמשכירים דירה מקבלים פטור על סכום שכירות של עד  כ- 4,320  ₪. סכום זה משתנה ומתעדכן כל העת והוא מהווה את תקרת המס.  ההקלה כוללת את הכנסות המשכיר ובן או בת זוגו. כל סכום מעבר תקרת מס זו גורם להפחתה באותו סכום מתקרת המס. למשל אם מתקלים דמי שכירות של 4,900 ₪ הסכום עליו אין תשלום מס הוא 3,740 ₪ לפי 4,320 פחות ההפרש של 580 ₪. אם השכירות היא בסביבות שמונת אלפים ₪ אין הקלות במס

מהו תשלום מס על שכירות בשווי של 10%?מסלול מס זה מפורט בפקודות מס ההכנסה תחת סעיף 122. סעיף זה אומר כי מי בעלי נכס יחיד זכאי להטבות במס. גם אם הסכום של השכירות עולה על הסכום עליו ניתן לקבל פטור, המשכיר זכאי להקלות המשכיר יכול לשלם מיסוי של 10 אחוזים בלבד על הכנסותיו ברוטו מהשכרת הדירה המגבלה לבעל הנכס היא שהוא לא רשאי לנכות פחת או הוצאות הקשורות לנכס.  התנאי הוא שהכרת הנכס היא למטרת מגורים ולא עבור עסק   אם ההכנסה של המשכיר מהשכרת נכסים היא הכנסה של עסק, הוא לא יזכה להטבה במס. בעליהן של מעל שבע נכסים , הוא למעשה בעל עסק ולא זכאי להקלה. התנאי האחרון הוא שהמס של עשרה האחוזים יתקבל לא יאוחר משלושים יום מתקופת סיום שנת המס, בה התקבלו דמי השכירות או שולמו מקדמות של עשרה אחוזים.

מתי כדאי לבחור במסלול המס המוגבל?כאשר הדירות נרכשו בסכום לא גבוה וכן דירות מירושה. מהסיבה מפני שהמס משולם על  סך  ההכנסות ברוטו ואין החזרים על הוצאות.

מתי לא כדאי לבחור במסלול מס של 10%?כאשר שווי רכישת הנכס הוא גבוה. כי אז ניתן יהיה לקבל זיכוי משמעותי עבור פחת. אם בעל הנכס לא זכאי לקבל החזרים על הוצאות, לא משלתם לו לבחור במסלול של העשרה אחוזים

כדי לקבל פרטים נוספים מומלץ להתייעץ עם משרד עורכי דין המתמחה בתחום מיסוי הנדל"ן.


אודות מחבר המאמר

http://rb-taxlaw.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.