אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוחים משלימים לביטוח משכנתא

ביטוחים משלימים לביטוח משכנתא

כאשר לוקחים משכנתא, הבנק מחייב את הלווים בביטוח משכנתא. פוליסת הביטוח המוענקת על ידי הבנקים היא בסיסית ואינה כוללת של השלמה . הפוליסה של הבנקים אינה  מכסה מקרים כמו ביטוח תכולת הדירה, אובדן כושר עבודה ונכות, מחלות לב וסרטן. הפוליסה של הבנק לא מכסה תאונות המתרחשות בנכס וכתבי שירות של תיקון מכשירי חשמל. בעבר הלווים היו מחויבים לרכוש פוליסת ביטוח מידי הבנק בלבד . בשנים האחרונות שוק הביטוחים נפרץ והלווים יכולים לפנות אל חברות הביטוח או סוכנויות המתמחות בתחום. התחרות הגדולה בין החברות הובילה לכך שהמחירים ירדו וכיום פוליסות הביטוח הן במחירים משתלמים ביותר ומציעות ללווים כיסוי הרבה מעבר לבסיסי .

הרחבות של ביטוח חיים:כשלוקחים משכנתא, הבנק מחייב את הלווה לבטח עצמו בפוליסה של ביטוח חיים . ביטוח זה מכסה מקרי ריסק – מוות של אחד מבני הזוג. אם חלילה נפטר אחד מבני הזוג , חברת הביטוח מכסה את יתרת המשכנתא. היורשים יוכלו להמשיך ולהיות בעלי הנכס מבלי להחזיר את התשלומים. בחברות הביטוח, הפוליסות השונות כוללות סוגי הרחבות לביטוח החיים  . ההרחבות כוללות  מקרים כמו נכות מוחלטת, גילוי מחלות כמו לב,  סרטן , בן זוג מובטל ועוד. הכיסויים האלה חשובים ביותר לביטחון הכלכלי של המשפחה. אם חלילה אחד הלווים מאבד את כושר העבודהשלו,  עדיין צריך לשלם את המשכנתא. במקרים אלה, חברת הביטוח משלמת לבנק את יתרת החוב עבור הלווים .

הרחבות של ביטוח מבנה: כאשר מבטחים את המבנה , הפוליסה מכסה נזקים למבנה כמו קירות, צנרת, רצפה, מרפסות וחלקים הצמודים לנכס וכלולים בביטוח. הפוליסה מכסה מקרים כמו שריפה ופגעי אקלים . ההרחבות של ביטוח מבנה כוללות כיסוי של צד ג', כיסוי של המבוטח לגבי עובדי משק הבית כמו עוזרת בית, נזקים של איטום, החזר הוצאות עבור שיקום הנכס , החזר עבור שכר דירה במקרים בהם המבוטח צריך לשכור דירה במהלך השיפוצים . כאשר הנכס ניזוק פוליסת הביטוח כוללת הוצאות על ניקוי הדירה, פינוי ההריסות, חיבור מחדש לחשמל וביוב, הוצאות על נזקים לגינה , מחסנים ועוד. ביטוח המבנה יכול להיות משולב עם ביטוח תכולה .

ממה מורכב ביטוח המשכנתא?הסכום של הביטוח שווה לסכום יתרת ההלוואה. התשלום של הפרמיה נקבע לפי גובה המשכנתא , אורך תקופת החזר המשכנתא , איזה ריבית נלקחה ועוד. בנוסף כוללים גם את נתוני הלווה כמו גילו ו מצבו הבריאותי. ניתן לבטח במסלול של מבוטח יחיד או במסלול של ביטוח הדדי בו שני בני הזוג כלולים בביטוח.

לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח משכנתא ערכו סקר שוק מדוקדק בין חברות הביטוח והסוכנויות . כדאי לבחור סוכנות בעלת מוניטין שתעניק לכם שירות יעיל ופוליסה מקיפה במחירים נוחים .


אודות מחבר המאמר

http://reliable-insurance-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.