אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיאטה נכונה אפשר להתחיל בגיל צעיר

מחנכים רבים מודאגים מתופעת השמנת היתר אצל ילדים ואורח חייהם השגוי. דפנה בלזר מציעה – הילדים בגן ירוק בטבע חווים מגיל אפס את הכיף שבספורט ובירקות

כל ההורים דואגים לילדיהם ודורשים את הטוב ביותר בשבילם, אבל לפעמים, ובעיקר בהרגלי אכילה, קשה לנו להתייצב מול ילדנו בניסיון להנהיג לו אורח חיים בריא. לאחרונה, חלה עלייה בכמות הילדים שסובלים מהשמנה באשמתו של אורח חיים לא בריא ולא מאוזן. דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, הראתה דרך לשינוי ובגניה, הגיל הרך מתרגל לאכול בריא ומאוזן.

לדבריה של דפנה בלזר, אל לנו להזניח את תזונת הילדים. "אנו דואגים לכל מחסורם ולבריאותם, ודווקא בדברים שנכנסים לגופם הזעיר אנו במקרים רבים מוותרים", מסבירה בלזר. "בשנים הראשונות לחייהם נכון יותר ללמד ילדים הרגלי תזונה בריאים וחשוב ללמדם לאכול בריא כמה שיותר מוקדם.

ב'גן ירוק בטבע' דפנה בלזר לא מתפשרת על תזונה – מדי יום הילדים אוכלים אוכל טרי, המוכן במקום. בסדנת הבישול הייחודית בגן, הילדים גם מתנסים בהכנת האוכל, וכך מכירים את המרכיבים השונים ומה מה הם מכניסים לקיבתם. בגינת הירק שבאחריותם, הילדים מטפלים בצמחי התבלין והירק ואוכלים אותם כשהם בשלים.

לדעתה של בלזר, "חשוב לזכור, כי בעולם המודרני בו אנו חיים, ההורים העסוקים לא נמצאים שעות רבות במחיצת ילדיהם, וכשהילדים מבקשים מהם משהו, נקיפות המצפון משחקות תפקיד וכל מבוקשם מתמלא. גישה זו גלשה גם לתזונת הילדים, ומדובר באורח חיים לא בריא. בגן, אנו מלמדים את הילדים מהי בריאות, מהו אורח חיים נכון, כמה טובים הם ירקות ופירות. באמצעות ההתנסות בחוגי הבישול, הילדים גם מגלים עניין בהכנה של המזון – תהליך מעניין הרבה יותר מפתיחת שקית חטיפים. הם לומדים לאהוב מזון בריא, ואהבה זו מלווה אותם לעתיד כפי שהורגלו בה בילדותם".

 לדבריה, כשההורים והגננות מתעקשים על גבולות בתזונה, ילדינו לא יסבלו מהשמנת יתר לא כילדים, לא כנוער ולא כמבוגרים, כיוון ותרגלו אורח חיים מסודר, בו ניזונים נכון ועוסקים בספורט.

ב'גן ירוק בטבע', בלזר מקפידה על פעילות גופנית מגוונת הכוללת גם שיעורי ספורט ויוגה. "שיעורי ההתעמלות והמשחקים הדורשים פעילות פיזית מחדירים בילדים את האהבה לתנועה. העולם המודרני מציע לילד יותר ויותר הזדמנויות לשבת מול טלוויזיות ומחשבים, ותפקידנו כמחנכים לחשוף אותם ל את ה|הנאה שבתנועה. בשיעורי היוגה הילדים גם מגלים את ההשפעה המרגיעה שיש לפעילות גופנית על נפשם.


אודות מחבר המאמר

http://kid-play-room.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.