אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההתפכחות מאשליית הזוגיות

תארו לעצמכם קומדיה רומנטית נורמטיבית: במשעול בלב שדות, זוג פוסע לבדו, וידה בתוך ידו... אתם מכירים את ההמשך.

ועכשיו... חריקה צורמת...

מצב שונה לגמרי: הוא חוזר הביתה לאחר יום ארוך וסוחט בו נדרש להתמודד עם פרויקט גדול ומורכב שהבוס הפיל עליו. כל מה שהוא יכול לחשוב עליו זה להגיע לביתו החמים והנעים, לאכול משהו ולשכוח מהיום שעבר עליו ברוגע. היא מגיעה מהעבודה שעה קודם לכן, עוברת בדרך לאסוף את הקטנצ'יק מהצהרון, קונה חלב למחר לארוחת הבוקר, מנסה להחליף מילה עם הבת הגדולה שלא ממש מתלהבת מהנדנודים של אמא. מקפיצה את הבן האמצעי לשיעור פרטי, מפעילה מכונה ומעמיסה כלים למדיח. היא חולמת על לברוח מכל הדברים שצריך לעשות לחופשה בקריביים שם לא תצטרך לעשות כלום חוץ מלהתפנק. כשהבעל נכנס ברור לה שהוא מיד רואה לנגד עיניו את עשרת הקילוגרמים שלא הצליחה עדיין להשיל מהלידות והיא מיד מעדכנת אותו ומתאמת איתו זמנים ליום למחרת כדי שיספיקו לטפל בכל מה שלא סובל דיחוי כי ברור לה שאם תחכה לו אז כלום לא יקרה.

שני הצדדים כעוסים, עצובים ומותשים ובשלב זה כל דבר יעלה על העצבים ויסתיים בריב גדול. מוכר, נכון?

קצת מצחיק, קצת עצוב. אז מה באמת קורה לנו? כיצד הגענו למקום בו אנחנו לא יכולים לסבול עוד את האדם החשוב לנו כל כך. זה שרק אתמול תכננו לבלות איתו לנצח נצחים. זה/ו שהיה/תה התגשמות כל חלומנו.מאוד פשוט – ולהאשים מישהו אחר היא הדרך הכי קלה לפטור את עצמנו מאשמה.

אם נעצור ונסתכל לתוכנו, נפסיק להתנער מהאחריות ומהאשמה ונבין שהתכונות שאנו תופסים כשליליות קיימות גם בתוכנו. אנחנו מתרגשים ומתרגזים כל כך ממשהו שבן זוגנו עשה או אמר כי זהו סימן לא נעים לכך שגם בנו קיימות תכונות אלה. כשאנו מגלים שבן/ת זוגנו אינו מושלם ויש לו/ה בעיות, חסרונות ודברים שמכעיסים אותנו, והתגובה שלנו בעצבים ובחוסר אהדה כי זוהי המראה שמראה לנו שגם אנו לא מושלמים. זה מחייב אותנו להביט עמוק פנימה לתוך עצמנו, להכיר בתכונות הרעות שלנו, וזה לא נעים לנו –פשוט יותר להדוף את זה הלאה! אם אנחנו רוצים ליהנות מעצמה, מצמיחה ומהתפתחות אישית, עלינו להפסיק להשליך את האחריות והאשמה על האחר!

אין איש מלבדנו שיכול להגשים בשבילנו את חלומנו. הגשמת חלומנו בידינו בלבד. אם נקבל את הפער בין המשאלה למציאות ולא להקלע למערבולת רגשית שלילית, נוכל להימנע ממערבולת הכעס והאכזבה ולחיות את חיינו טוב יותר. אנחנו צריכים להיפרד מהכפייתיות המהפנטת אותנו אל היעד של זוגיות מושלמת ולקבל את הדרך בהשלמה והבנה.

האש שיש בין גבר ואישה היא קסומה. אך אסור לנו לשכוח כי מדובר בשני עולמות שונים שרוצים לחלוק מרחב מחייה. אם נגמיש את שרירי הקבלה וההשלמה, נוכל ללמוד את המיומנויות שנדרשות כדי לשמור על זוגיות ארוכת שנים. במקום להיות תלותי ולצפות שבן/ת זוגנו יעשה למעננו את שאנו אמורים לעשות בעצמנו, עלינו לכוון להבנה והכלה. ללמוד את בן/ת הזוג ולהשתחרר מהרגלים ודפוסי התנהגות שמושרשים בנו. אין טוב ורע בדעות שונות ואסור לשפוט על זווית ראיה שונה. לא חייבים להסכים אך חובה לכבד! צריך לרצות ולהתעקש ללמוד תכונות והתנהגויות חדשות כדי לצמוח ולהתפתח ולהוסיף למרחב שבשליטתנו אפשרויות נוספות. זה יהפוך אותנו לגמישים יותר ומקובעים פחות ויועיל מאוד לשיפור איכות חיינו.


אודות מחבר המאמר

good-couples-counseling.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.