אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול לקניה : חוויה בלתי נשכחת ? או סתם טיול?

 

 

 

בשנים האחרונות כולנו עדים לפופולריות ההולכת וגוברת  של טיולי ספארי באפריקה .תיירים מכל העולם המערבי התחילו להעדיף טיולים הרפתקניים על פני טיולי "בטן גב" במלונות פאר. טיולים לספארי מאפשרים לתייר המגיע ממדינה מפותחת להתנתק מהעולם הקפיטלסטי התובעני ולהתחבר לעולם של נורמות אחרות לגמרי :

1.      עולם של התחברות לטבע

2.      התחברות לבעלי חיים פראיים בסביבה הטבעית שלהם.

בלי טיולי ספארי רק היינו יכול להתרשם חלקית מהעולם המרתק הזה על ידי צפייה בערוצי טבע כמו נשייונל ג'אוגרפיק למשל. אין ספק שהפופולריות של ערוץ זה והעובדה שמפיקים עבורו הרבה תוכניות המצולמות בשמורות טבע באפריקה ,תרמו לרצון של תיירים מכל העולם לטוס לאפריקה כדי להיות עדים לסצנות המדהימות שאנו יכולים לצפות בטלויזיה, "בשידור חי ". נתונים סטטיסטיים מעידים על כך שטיולי ספארי באפריקה , הם הכי  פופולריים  אצל תיירים ארופאים , במיוחד אצל גרמנים ואנגלים. בארץ, תיירים הרפתקניים עדיין מעדיפים טיולים לדרום אמריקה ובמזרח .יש אמנם לציין שנתונים מסוכני הנסיעות בארץ מעידים על כך שטיולים לאפריקה ולשמורות טבע שבה יותר ויותר נחשקים על ידי התייר המטייל הישראלי המצוי.   איו זו הפתעה שרוב התיירים הבוחרים ספארי באפריקה מחליטים בסופו של דבר להזמין טיול בקניה. קניה נמצאת במזרח אפריקה על שפת האוקיינוס ההודי ועל קו המשווה. במדינה יש כמה שמורות טבע בהם יש אלפי סוגי בעלי חיים.  קניה היא המדינה שהמציאה את המושג "תיירות ספארי" ויש בה הרבה שמורות טבע חלקם בגודל של מדינה קטנה ממוצעת. שטחה של שמורת הטבע הידועה "מזרח צבו" למשל היא כ 22,000 דונם. רוב הסרטים הדוקומנטריים כמו כן סרטים רגילים המתרחשים בסביבה של אפריקה הפראית, מצולמים בקניה. לי נראה שאכן מדובר בחוויה בלתי נשכחת ושתופעת התיירות בשמורות הטבע באפריקה רק תתחזק עם השנים והסיבה העיקרית לכך היא שהאדם המודרני יותר ויותר מתחבר לטבע ומייחס לחיבור אליה יותר ויותר חשיבות .

 


אודות מחבר המאמר

כותב המאמר מאוד אוהב טיולים לכל העולם .

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.