אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרצאה על הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?

הרצאה על הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?

אחדות המציאות: אחת הטעויות שיש בעניין האחדות ובכל טעות יש חלק מן האמת, הטעות ברמת הדיוק שלה, שהאחדות של המציאות שהכל מחובר, הוא מתכוון להגיד שהכל מחובר, שהכל ישות אחת. וזו בעצם טעות, כי זו לא האחדות של המציאות האחדות של המציאות, זה הדבר שנמצא לפני כל ההגדרות. כאשר אדם אמר הבנתי שהכל אחד הוא לא מבין את האחדות של המציאות.

הוא עדיין חושב שיש הבדל שיש הבדל בין הכל אחד להכל לא אחד זה עצמו נפרדות, מה זה הכל אחד? מה המשמעות של הביטוי שהכל אחד? הדרגה הגבוהה ביותר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות. קודם תבין מה זה אחדות. וכאשר האדם חושב שאחדות שהכל מחובר סימן שהוא לא הבין מה זה אחדות. אם זה היה אחד איך הצלחת להבדיל? אז אתה עדיין בנפרדות. אתה לא אומר היד הזאת היא אחת עם היד השנייה.

מה כן צריך? היד הזאת והיד הזאת הן אחת, אם הן היו אחת לא היית צריך לומר שהן אחת. עוד לא ראית את האחדות, האחדות לא הייתה מלאה, עדיין היה לך זה וזה הבדלי מקום זמן לפני ואחרי - ואז חשבת בפרספקטיבה מסויימת הם מחוברים.

אנשים בטעות חושבים שהאחדות המהות של המציאות או כל הגדרה אחרת, הם מדמיינים מקום ריק וזו טעות. העניין שצריך להבין שהמהות של המציאות הדבר שנמצא לפני כל הדברים הוא לא מקום ריק. אף אחד לא יכול לדמיין מקום, מקום ריק, או זמן ריק שלא מתרחש בו שום אירוע אבל לא אין זמן. נדמה לו שהכל עשוי מכלום.

הוא חושב בטעות שכלום זה מקום ריק. אבל כלום זה לא מקום ריק כי גם המקום הריק והזמן עשויים ממשהו הם עשויים מהיעדר הזמן והמקום. קח לדוגמה דבר אחד ועוד דבר = מה קיבלת? כלום. לא קיבלת כלום. קיבלת מקום ריק. קיבלת דבר חסר הגדרה. קח את המקום דמיין את מרחב המקום וציר הזמן שהם יישות אחת שאין הגדרת זמן ומקום. מעצם הנפרדות של הזמן והמקום נוצר זמן ומקום. פירושו של דבר שאדם מסתכל מצליח להבין שבמהות של הכל אין מקום ואין זמן.

וזה לא נקרא מקום ריק - כי במקום ריק עדיין יש משהו. אדם מצליח להסתכל רק על ההוויה של המציאות. אם אדם מבין שהכל מחובר יש אצלו גם הכל וגם מחובר הוא גם בנפרדות וגם באחדות. גם כשאדם מבין שהכל מחובר הוא מתכוון מחובר במקום ריק. קח את כל היקום תדחק אותו קח את המקום תכווץ אותו לנק' ותעלים אותו אתה לא יכול כי ברגע שכיווצת אותו לנק' יש לך סביב הנקודה עוד מקום.

כאשר אדם מתבונן לעומק הוא חווה את הכלום ממש, כי אם הוא חווה את הכל ואת הכלום אתה עדיין לא בנקודה של העדר המוחלט. שמה אין אני ולא אני. אם ידעת שאתה קיים אין אחדות. באחדות הראשונה אין הבדל בין אני ללא אני. בעצם האדם לא צריך לדעת שיש אחדות. אעפ"כ זו לא שלמות האחדות. אחרי שתבין מה זה אחדות אמיתית, תצליח להבין לפרספקטיבה שאין מקום, היעדר מקום היעדר זמן, אחרי שתבין מה זה אחדות תבין שזה רק חלק מהצדדים של המטבע. הצד השני של המטבע זו הנפרדות.

מי שרוצה לדמיין בחלקיק שנייה מה זה כלום מוחלט, לקחת את סך כל הדברים הקיימים ולדמיין אותם בתוך נק' אחת ובתוך רגע אחד, במסגרת כל הדברים צריך לדמיין את כל מרחב המקום וציר הזמן ואת ציר האירועים באותה נקודה ושם אין מקום וזמן לגמרי ותבין שזה רק חלק מהצדדים של המטבע. כי הצד השני זה האחדות ואז תבין שאין הבדל בין אחדות לנפרדות. אחדות ונפרדות כיישות אחת ונפרדת בו זמנית.

המאמר מאת אליעד כהן מרצה הרצאות www.EIP.co.il | מרצה הרצאות ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מרצה הרצאות בנושא הסוד, חינוך, הרצאה, מימד המקום, אחדות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הרצאה על הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?

מאת אליעד כהן מרצה הרצאות www.EIP.co.il | מרצה הרצאות אימון אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.