אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימוץ ילדים בין ארצי

תהליך אימוץ ילדים בין ארצי הוא תהליך שמעניק את האפשרות לאזרח יישראל (הורה יחיד או זוג) לאמץ ילד/ה ממדינה אחרת.

הליך זה, שהיה במשך שנים רבות פרוץ ולא מבוקר, הוסדר בשנת 1998 כשמוסד חוק אימוץ ילדים. התיקון נעשה ברוח אמנת האג, בדבר הגנה על ילדים ושיתוף פעולה באימוץ בינלאומי משנת 1993. המטרה של אמנה זו היא להסדיר את האימוץ הבין לאומי ברשויות מוסמכות של המדינות בכדי למנוע חטיפת ילדים, הברחתם וסחר בהם.

לאור התיקון, החל משנת 1998, מותר לאמץ ילדים מחו"ל רק בהתאם לחוק האימוץ.

חוק האימוץ בארץ לעומת אימוץ מחו"ל:ההבדלים המרכזיים בין הליך אימוץ של ילד ישראלי בישראל, ובין הליך אימוץ של ילד מחו"ל.

לדוגמה: זמן ההמתנה לאימוץ קצר בצורה משמעותית בחו"ל מאשר בארץ בחו"ל הליך האימוץ יקר יותר ההבדל הכי משמעותי הינו הבירוקרטיה, שכן כשמדובר באימוץ ילד מחו"ל, הליך האימוץ חייב לעמוד בתנאי החוק הישראלי, בתנאי האמנות הבינלאומיות הרלוונטיות ובתנאי החוק במדינה הזרה ממנה מקורו של הילד.

חשוב להדגיש שאחת הסיבות שתהליך האימוץ בישראל מתארך, נובעת מהעובדה שאין בישראל ילדים רבים בגיל צעיר מאוד שמועמדים לאימוץ, להבדיל ממדינות אחרות שם קיימים מספר גדול של בתי יתומים.

על פי החוק, אימוץ ילדים מחו"ל נערך רק על ידי עמותה שמתמחה בתחום, בעלת הרשאה מיוחדת, עמדה בתנאים שנקבעו והיא מוכרת על ידי משרד הרווחה ומשרד המשפטים לצורך טיפול בנושא. העמותה צריכה להיות מצויה תחת פיקוח של "הרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי", גוף המחובר למשרד העבודה והרווחה אשר אמור לפקח על פעולותיה של העמותה הן בפן הסוציאלי והן בפן הכספי.

העמותה הממונה אחראית לכל ההליכים הקשורים באימוץ בין ארצי הן בארץ והן בחוץ לארץ ובכלל זה אמורה: לקבוע אם המבקש לאמץ כשיר ומתאים לאמץלפנות לרשות המוסמכת של המדינה המתאימה ולבקש מידע על הילד שיועד על ידי מדינת החוץ לאימוץלוודא שנתקיימו כל ההליכים וניתנו כל האישורים וההסכמות על פי מדינת החוץ באשר למסירת הילד לאימוץ בין ארצילדאוג {לאישורי כניסה של הילד|לילד לאישור כניסה לארץלערוך מעקבים אחר קליטתו של הילד במשפחה המאמצת.

איך מתקשרים עם העמותה?התקשורת של ההורה המאמץ עם עמותה מוכרת נעשית על ידי חוזה. במסגרת החוזה קובעים את ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים. בנוסף, נקבעים המועדים, התנאים ואופן העברת התשלום לעמותה.

בגלל ההליכים המסובכים בהליך אימוץ ילד מחו"ל והקשרים המשפטיים הרבים שכרוכים בהליך אימוץ הבין לאומי, רצוי למאמץ להיעזר בייעוץ ובייצוג משפטי לפני החתימה על הסכם עם עמותת אימוץ.


אודות מחבר המאמר

family-lawyer-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.