אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

"העסק לא מתקדם? הכול מתחיל ממך"

אתה עצמאי ובעל עסק,  עובד קשה, והעסק לא נוסק. נכון, זה דבר לא פשוט לנהל עסק. עלייך להספיק כל מה שנדרש, לעשות את הדברים הנכונים, לשלב בין העסק ובין החיים בכלל, ועוד הרבה דברים .

אם אתה חושב ש"מישהו" או "משהו" חיצוני לך "אשם" בעובדה שהעסק שלך לא מתרומם – אולי המצב הכלכלי, המתחרים שלך, הלקוחות שהפנו לך עורף, מזג האוויר - אם הכול בעצם קורה בגלל משהו "חיצוני", אז לכאורה אין לך מה לעשות. אז אתה מוזמן לעצור את הקריאה עכשיו. חבל על הזמן שלך.

האם קיימת אפשרות שאתה לגמרי טועה? לצערי עליי לבשר לך שהסיפור הוא לא העסק,,, העניין קשור אליך בלבד. העסק מתרומם בזכותך או נכשל בגללך – תמיד אתה הוא המקור לעסק שלך.  אתה הוא זה שיוצר את כל התוצאות של העסק - האישיות והעסקיות.

יש המון דברים טובים שאתה יכול לעשות כדי להביא את העסק שלך למקום טוב יותר חלק מהדברים אתה בוודאי עושה מצוין, חלק מהדברים אתה עושה בסדר, חלק מהדברים אתה יודע אבל אינך מבצע אותם מפני ש"אין לי חשק", חלק מהדברים אתה לא עושה כי אינך לא יודע.

כדי להביא את העסק שלך למקום אחר אתה מוכרח לפעול בצורה שונה - לעשות דברים טוב יותר, לעשות עוד דברים, לעשות דברים שלא עשית עד כה, לא לעשות דברים מסוימים.

למשל:לפתח מוצר או שרות שלא קיימים בשוק,   להתראיין למקומון באזור המגורים שלך, למנות אנשים קרובים אליך ואמינים שיתפקדו כדירקטוריון מייעץ, להתעמל בקביעות, לדאוג לכך שלקוחות ישלמו בזמן, להתבונן על תהליכי העבודה בעסק ולשכלל אותם כל הזמן, להירשם להשתלמויות עסקיות, להירגע עם נגינה מחודשת בפסנתר, לדאוג לכך שהעסק שלך יופיע במיקום גבוה במנועי החיפוש, לצאת לטיול עם המשפחה שלך, לפרסם באופן קבוע במקומון המוביל של העיר, לדאוג לכך שהתזרים שלך חיובי ויציב, ליצור חזון עסקי לטווח הזמן הרחוק והבינוני, למצוא שותף לתכנון בתחום המו"פ העסקי, לא לעבוד מול ספקים לא מוצלחים, לתכנן באופן יעיל את ימי העבודה שלך, לבצע טלמיטינג בעזרת אאוטסורסינג, להצטרף למפגשים של משווקים מפה לאוזן, לתכנן מוצרים משלימים, להיפגש באופן קבוע עם רואה החשבון שלך, לצאת למסעדה או סרט עם אשתך,  לרכוש תוכנה לניהול כספי, להיכנס עם שותף עסקי לשיתוף פעולה, לקבוע מחירים חדשים עבור השירותים שלך, לשמור על קשר שוטף עם לקוחות אסטרטגיים, לקחת חלק בימי עיון מקצועיים הקשורים לעסק שלך, להתחיל שוב לרכב על אופניים...,

הכול פתוח...מהיכן מתחילים? איך מחליטים על דרכי פעולה? 

צריך להפנים שכל עסק, בלי קשר להיקפו, ניתן לניהול בדיוק כמו עסק בהיקף רציני. בכל ארגון ישנם כל מיני תפקידים ופעילויות החייבים להתקיים כדי שהחברה תצליח, תשגשג ותצמח. אם תתבונן על המבנה הארגוני של כל ארגון ממוצע, תרה שיש בה תמיד ( בצירופים שונים) שישה מנהלים המופקדים על התחומים הבאים – הכוללים : משאבי אנוש – השמה, רווחה, הדרכה.שיווק ומכירות – כל מה שקשור לקידום ופרסום מוצרי או שירותי החברה, יחצנות.  כספים – כל מה שקשור לניהול תזרים המזומנים בחברה, מחקר ופיתוח – התבוננות לעתיד, מחקר, פיתוח.תפעול – ניהול של המחשבים, הטלפוניה, התשתיות והרכישות של החברה מנכ"ל – דואג לכל התחומים , מצעיד את החברה קדימה על פי חזונו. כל התחומים האלה הם חלק בלתי נפרד בחברות שונות, בלי קשר להיקפן.

כדי לנהל עסק אתה צריך להתמצא בדברים שהם מעבר להבנה שלך בתחום המקצועי שלך. כדי להצליח כעצמאי ובעל עסק עלייך להיות גם מקצוען בתחום המקצועי שלך וגם מקצוען בניהול העסק. עלייך ללמוד לעומק כיצד מנהלים עסק, להטמיע את מה שתלמד באופן המתאים ספציפית לעסק שלך, ולדאוג ללא הרף ליעילות ולשכלול יכולותיך בניהול העסק עצמו.

עכשיו הכדור במגרש שלך. בהצלחה!

 

מאמן לעסקים ולקריירהl


אודות מחבר המאמר

www.CreatingFuture.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.