אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהם המקרים בהם יופעלו הליכים של אימוץ ילדים?

מהם המקרים בהם יופעלו הליכים של אימוץ ילדים?

אימוץ של ילד אשר זקוק לאימוץ – במקרים מסוימים בהם ישנם ילדים אשר אין להם בית ומסגרת נורמטיבית לגדול בה,יופעלו הליכי אימוץ כלפי אותו ילד. בדרך זו, למעשה, מסייעים לכל אותם ילדים למצוא בית חם שייקח אותם תחת חסותו, תוך הענקת מסגרת משפחתית. כמו כן, בבואם של בתי המשפט, ליתן החלטה כלשהי בנושא של אימוץ ילדים, העיקרון שינחה אותם, הנו העיקרון של טובת הילד.

אימוץ של ילד אשר משפחתו הביולוגית מבקשת זאת –ישנם מקרים מסוימים  בהם הורים ביולוגים אשר לא מסוגלים לספק לילדיהם את צורכיהם ולו הבסיסיים, יבקשו למסור את ילדיהם לאימוץ מתוך רצון שילדיהם יחיו בתנאים טובים יותר. כמו כן, יש גם מקרים בהם ילדים ימסרו לאימוץ אפילו ללא הסכמתם של ההורים הביולוגיים מתוך הרצון של טובת הילד, אולם, בתי המשפט, בבואם לתת החלטה לפיה ילד יילקח לאימוץ גם ללא הסכמת ההורים הביולוגים, מסירת הילד לאימוץ תישקל תוך כדי הבחנה והתייחסות לנזק העלול להיגרם כתוצאה מניתוק מסוג זה בין הורים ביולוגים לילדיהם.

הליך אימוץ של ילד למי שאינו יכול להביא ילדים לעולם – אל הליך זה פונים זוגות רבים אשר אינם יכולים להביא ילדים לעולם מסיבות כאלה ואחרות, ובשבילם קיימת האופציה לפתוח בהליך של אימוץ ילד, כמובן לאחר שיעברו בדיקות רבות בדבר כשרותם ויכולתם לגדל ילד.

התערבות המדינה בהליך של אימוץ ילדים –המדינה מעורבת בהליכים של אימוץ ילדים, תוך כדי דאגה שאותו ילד שהנו בר אימוץ, יוכל לגדול במשפחה אשר יכולה ומסוגלת לספק לו את כל אותם הצרכים והתנאים להם ילד זקוק.

אפשר לאמץ ילדים שהינם קרובי משפחה וכן ילדים שאינם קרובי משפחה. כמו כן, על פי החוק, בכדי שבני זוג יוכלו לאמץ ילד, יהיה מוטל עליהם, לעמוד במספר קריטריונים , על מנת שבית המשפט, שהנו הגורם המוסמך היחידי להגיש צו לאימוץ, יאשר להם את בקשת האימוץ. 

מה לגבי הסכמת ההורים הביולוגיים לאימוץ ילדיהם ?

ברמה העקרונית נדרשת הסכמתם של ההורים הביולוגיים לאימוץ ילדיהם. אולם, יהיו מקרים בהם לא תידרש הסכמתם. זאת לדוגמא, אם זהות ההורים הביולוגים לא ידועה, או כאשר ההורים הביולוגיים לא מכירים בילדם, או או שהם לא כשירים לגדל את ילדם וכד'.

תוצאותיו של צו האימוץ

צו האימוץ בעצם הנו צו המקנה להורים המאמצים את מלוא הזכויות והחובות שיש להורים כלפי ילדיהם ושולל את הזכויות והחובות הללו מההורים הביולוגיים.

כמו כן, קיימים מקרים מסוימים בהם באופן חריג יינתנו זכויות כלשהן כמו זכויות ביקור להורים הביולוגיים.

מה לגבי אימוץ ילדים מחו"ל ?

לפי החוק, בקשה לאימוץ ילדים מחו"ל צריכה להיות מוגשת לעמותה מוכרת הפועלת בתחום של אימוץ ילדים מחו"ל. כאשר על אותה עמותה מוטלת האחריות לבדוק את כשירותם של מגישי הבקשה לרבות מצבם הכלכלי, הסטאטוס של מגישי הבקשה ויושרם.

לאחר הבדיקות שהעמותה עשתה, תיצור היא קשר עם הרשות המוסמכת להליכי האימוץ מהמדינה הזרה, ובמידה ותינתן הסכמה להליך האימוץ מצד אותה רשות, או אז תאושר כניסתו של המועמד לאימוץ באישורו של שר הפנים כמובן, בעוד העמותה עורכת בדיקות תקופתיות מול המשפחה המאמצת, בנושא ההתאמה בין המשפחה המאמצת לילד המאומץ.


אודות מחבר המאמר

http://kid-kidnapping-law.com/index.php

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.