אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדרך לניתוח אף

סוגי ניתוחים

ניתוח אף מתבצע, ברב גדול מהמקרים, דרך הנחיריים על מנת להימנע כמה שניתן מצלקות. במקרים בהם ישנה מעין גיבנת במרכז האף, ניתוח אך יכלול חיתוך ושיוף של הבליטה. במקרים בהם אדם רוצה לעבור ניתוח אף כי אפו ארוך מדי לטעמו, המנתח יצר את הסחוסים התחתונים ויסיר עודפים מיותרים. במקרה ההפוך, כשהאף קצר מדי לטעמו של המטופל, ניתוח אף יכלול הוספה של רקמת סחוס מהחלק העליון של האף. במידה ונדרש ניתוח אף בשל בעיות נשימה, יסיט המנתח את המחיצה באף אשר מפריעה לתהליך הנשימה. ניתוחי אף שמתבצעים לאחר מקרים כמו תאונת דרכים, דורשים לרב גם תיקון חיצוני של העור.

יום הניתוח

ניתוח אףדורש לרב אשפוז של 24 שעות. במקרה של ניתוח אף רפואי ולא קוסמטי, האשפוז יארך בהתאם לאופי הניתוח. רוב המנתחים כיום עדיין משתמשים בהרדמה מלאה במהלך ניתוח אף אך יותר ויותר מנתחים מתחילים לבחור בהרדמה מקומית שעוזרת להם לראות ביתר בירור את פני המנותח, בלי כל המכשור הרפואי שמחובר לפניו בעת הרדמה כללית.

היום שאחרי

לאחר ניתוח אף, ישנם לרב דימומים פנימיים שנחשבים לתהליך נורמאלי לאחר ניתוח אף, בעקבות החיתוך הפנימי שעלול לפגוע בכלי דם באזור. הדימומים יופיעו לרב באזור העיניים וכמובן האף. מלבד דימומים לאחר הניתוח האזור יהיה גם נפוח וקרוב לוודאי שגם כואב. האף יהיה בשלב זה מגובס על ידי סד קטן למשך כשבוע שלאחריו יוחלף, לרב, בפלסטר אלסטי, על מנת למנוע תזוזות באזור המנותח. על מנת לטפל בנפיחות באזור, יש להניח שקיות קפואות שיכווצו את כלי הדם, כמו גם מנוחה מרובה שלא תעורר או תזיז את המקום המנותח. משך זמן ההחלמה משתנה ממטופל אחד למשנהו אבל בגדול מדובר על תקופת החלמה של שלושה עד ארבעה שבועות בה יורדת הנפיחות, שטפי הדם משנים את צבעם או נעלמים והכאבים נחלשים או נפסקים. תופעות לוואי אפשריות כגון כבדות בנשימה, נזלת ודימום, יחלפו כעבור עוד מספר שבועות. בכל זמן ההחלמה ישנה הוראה מפורשת להימנע מפעילות גופנית, חשיפה לשמש ושחיה.


אודות מחבר המאמר

באדיבות ד"ר וינברג ניתוחים פלסטיים - http://www.dr-weinberg.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.