אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חדרי שינה, סוגים וייתרונות

חדרי שינה – ריהוט

חדרי שינה הם בין פריטי ריהוט המחשובים ביותר בביתנו. במאמר זה מסוכם כמה מהיותר פופולארים שניתן למצוא מסוג ריהוט זה.

חדרי שינה לילדים

חדרי שינה של הילדים, פרט להיותו ריהוט המיועד לשינה, נועד גם לצרכים נוספים, כגון מקום למשחק ולאירוח חברים. לכן, בדרך כלל חדר השינה של הילדים מתוכנן כך שיהיה בו חלל פנוי במרכז החדר, לצורך פעילויות ומשחקים עם החברים. כיום חדר השינה של הילדים מכיל ריהוט חיוני כמו מיטה, ארון, שולחן כתיבה וספרייה אך בחדרי שינה רבים ניתן למצוא היום גם מוצרי מותרות כמו טלוויזיה, קונסולות משחקים, מחשב, מכשירי DVD ועוד.

חדרי שינה להורים

חדרי שינה של ההורים, צריך להיות ריהוט גדול יותר משל הילדים, היות והוא מיועד להכיל זוג ולא בן אדם יחיד. המיטה הזוגית בחדר השינה צריכה להיות נוחה ומרווחת. כמו כן, חשוב שהמזרן יהיה אורתופדי, כדי למנוע בעיות גב עתידיות. ארון הבגדים בחדר השינה של ההורים, צריך להיות גדול ומרווח מספיק, כדי להכיל את הבגדים של בני הזוג ולרוב גם את המצעים של כל דיירי הבית. פרט לכך, רצוי שיהיה בחדר שידת טואלט למוצרי איפור וקוסמטיקה וארונית לטלוויזיה או לשימוש אחר.

חדרי שינה לנוער

חדרי שינה של בני הנוער, פרט להיותו ריהוט המיועד לשינה, משמש גם כחדר לאירוח חברים, כמקום להכנת שיעורי בית, לצפייה בטלוויזיה ועוד. התחשבות בצרכיהם האישיים של בני הנוער ושיתוף פעולה מלא בין ההורים לנער/ה בתהליך עיצוב חדר השינה, הינו חיוני ביותר לריצוי שני הצדדים. מיטת הנוער היא הרהיט החשוב ביותר בחדר השינה ובעל שימושים רבים, ביניהם צפייה בטלוויזיה, קריאת ספר, הכנת שיעורי בית ועוד.

מיטת נוער יכולה להיות מדגם ספת נוער או ברוחב מיטה וחצי. כמו כן, ישנה חשיבות לכך שהמיטה תהיה אורתופדית, כדי לתת למתבגר נוחות שינה מרבית לצורך התפתחות פיזית תקינה, בעיקר בגיל הזה, המאופיין בגדילה מואצת. הנוער של היום יושב שעות מול המחשב, כדי לשחק במגוון רחב של משחקים, לצ'וטט עם חברים באינטרנט או סתם לגלוש באתרים שונים. לצורך כך, יש לדאוג שהכסא והשולחן של המחשב יהיו ארגונומיים כדי למנוע נזקים אורתופדיים לגוף הנער/ה.

 


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.