אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שמונה טיפים לשינה מעולה

העולם המהיר שבו אנו חיים היום משאיר מעט מידי זמן לשינה, דבר שהופך את המחסור בשינה למגפה כוללת הפוגעת בשלווה ובבריאות של מליונים רבים. מחסור בשינה מצטבר מכך שישנים פחות ממה שצריך כל לילה. לאורך זמן מחסור בשינה יכול לגרום לבעיות רבות כגון דיכאון, אובדן זיכרון, השמנת יתר, לחץ דם גבוהה ומחלות לב.

ישנם גורמים רבים העלולים להפריע לאנשים לישון כמו שצריך כדוגמת כאבי כרוניים, דום נשימה בשינה, נסיעות, תרופות ועוד. בין אלו לחץ הוא אחד הגורמים הנפוצים לאובדן שינה, אך גם למזלנו אחד הפשוטים יותר לתיקון. רק לדעת איך לישון טוב יותר יכול להוריד מאיתנו הרבה בעיות.

שמונה טיפים לשינה מעולה:

  1. שעת שינה קבועה: ללכת לישון ולהתעורר בשעות קבועות כולל בסופי שבוע וחופשות. דבר זה ישמור את השעון הפנימי שלכם בסנכרון, מה שיגדיל את הסיכוי לכך שתישנו יותר כאשר אתם אמורים לעשות זאת.
  2. אימון גופני: להתאמן משפר את איכות השינה. נסו להתאמן ארבע - חמש פעמים בשבוע, למשך עשרים - שלושים דקות. אך כמובן אל תתאמנו קרוב לזמן השינה שלכם.
  3. אל תשכבו ערים במיטה: להישאר במיטה כאשר אתם לא מצליחים להרדם יפריע למקצב השינה היומי שלכם ויגרום לכם לאסוציאציה שלילית כלפי המיטה שלכם. קומו ועשו משהו עד שתרגישו עייפים מספיק בשביל ללכת לישון שוב.
  4. העריכו את המזרון שלכם: הרבה אנשים ממשיכים להשתמש במזרון שלהם לאחר שהוא איבד את הנוחות שלו וגם את התמיכה שהוא אמור לספק להם. החלפת מזרון ישן עם מזרון חדש ואיכותי בוודאות ישפר את איכות השינה שלכם.
  5. הגבל את כמות אלכוהול, ניקוטין וקפאין: נסו להימנע מקפאין וניקוטין מספר שעות לפני השינה הם ממריצים ויקשו עליכם להרדם. אלכוהול לעומתם אומנם מרדים אך גורם לתבניות שינה בלתי יציבים וכך מפריע למחזורי השינה הסדירים.
  6. אל תאכלו או תשתו לפני השינה: הגוף צורך הרבה אנרגיה על מנת לעכל אוכל, והעיכול יפריע לשנתכם. כמו כן שתיית נוזלים עלולה לגרום לכם לרצות לקום לשירותים באמצע הלילה.
  7. זמן הרגעות: זמן שקט וגרוע לפני השינה יכול לעזור לכם להרגע, להרדם ולישון טוב יותר. אמבטיה חמה או קריאת ספר יכולים לסמן לגופכם שהגיע הזמן לישון. מדיטציה, ושיטות נשימה והרגעות שונות עוזרות לאנשים רבים להרדם.
  8. שמרו על חדר השינה לשני שימושים: טלוויזיה קריאה ופעולות אחרות אינן מומלצות בחדר השינה, הן עלולות ליצור אסוציאציה נפשית שתגרור אתכם החוצה מהשינה. שמרו על חדר השינה לשינה וסקס בלבד.

אנשים שונים צריכים כמות שעות שינה שונות, מצאתם את הכמות האופטימלית עבורכם כאשר אתם קמים בבוקר מלאי אנרגיה ועם השקפה חיובית. יישום שמונת הטיפים שהוצגו פה יתרום לכם להשגת שינה מספקת דבר אשר ישפר את מצבכם הבריאותי ואת איכות החיים שלכם.

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כסאות, כריות שינה, כורסאות טלויזיה , מזרונים ועוד


אודות מחבר המאמר

ד"ר גב מייצרת ומשווקת מושבים אורטופדיים, כסאות, כורסאות T.V ,  כורסאות עיסוי, מזרונים, מיטות, כריות שינה,  מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.