אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גרפולוגיה וזוגיות

גרפולוגיה נמצאת בשימוש שנים רבות בניתוח אישיותי של אנשים, עם השנים טווח התכונות שניתן ללמוד באמצעות גרפולוגיה גדל והתפתח משמעותית, אחד התחומים הנפוצים של גרפולוגיה הוא בחינת ההתאמה של בני זוג או כיצד יתפקדו שני אנשים במערכת יחסים.

ההתאמה בין בני זוג

מערכות יחסים הן דבר מורכב כי כל אדם הוא שונה וייחודי, אך ישנם אנשים שיותר מתאימים אחד לשני מאשר אחרים, חלקם בגלל ההבדלים הגדולים ביניהם וחלקם דווקא בגלל קווי הדמיון. גרפולוגיה תעזור בקביעת המאפיינים של בני הזוג  ותוכל לייעץ בדבר נקודות השקה, קשיים וגם איך יוכלו לתמוך זה בזו והיפך.

הרעיון מאחורי בדיקת גרפולוגיה של כתב היד הוא שכאשר אדם כותב, מוחו פעיל בחלקים רבים, כך שחלק ממי הוא באמת מופיע בכתב היד. גרפולוגיה גם לוקחת בחשבון שאנשים משתנים עם חלוף השנים. גרפולוגים מבקשים לקבל כתבי יד שונים ומתקופות קודמות על מנת לראות מגמות של התפתחות, נסיגה, התאוששות וכו'.

מה בודקים בבדיקה גרפולוגית?

גרפולוגיה בוחנת בין היתר את התגובתיות הרגשית בין אנשים, את התפקוד שלהם במצבי לחץ, את רמת הסבלנות והסובלנות. כל זאת לאחר שבודקים את האינטליגנציה, האינטליגנציה הרגשית, את ההיגיון ואת היכולת לשליטה עצמית.גרפולוגיה בוחנת האם אדם הוא יותר לוגי או יותר רגשי ועוד מגוון דברים ואפיונים. ואז לאחר ניתוח התוצאות מגיעים למסקנה מבחינת גרפולוגיה כיצד עשוי להראות הקשר בין בני הזוג.

הכוונה אינה שרק על פי אבחון גרפולוגי זוג יחליט האם הוא מתאים או לא, ההחלטה הזו מושפעת מגורמים רבים והיא לא עניין של מה בכך. בדיקה גרפולוגית עוזרת להכניס דברים לפרופורציה או לתוך הקשר מושכל ומעשי ובכך לעזור לזוג או לאחד מבני הזוג לגשת לקשר בצורה מושכלת יותר.

תוכלו להעמיק את הקשר ולהשתלב מוכנים יותר באמצעות גרפולוגיה מבחינת היכרות של מאפיינים בבן /בת הזוג. כך  אולי תמנעו מבעיות ועימותים, תצליחו לקצר מריבות, ולהתפייס בקלות יתר, כמו גם לסלוח ולהתגמש.

גרפולוגיה היא כמו להקשיב עם סטטוסקופ למוחו של אדם ולראות את התהליכים הרגשיים שעוברים עליו ברגע הכתיבה.


אודות מחבר המאמר

 

חנה קורן הינה גרפולוגית ומנהלת חנה קורן - מכון לגרפולוגיה, הראשון בארץ והגדול בעולם הפועל משנת 1976. חנה קורן וצוות המכון מספקים שירותי ייעוץ לקבלת עובדים וקידומם, הרצאות וסדנאות, לימודי גרפולוגיה בכל הרמות בפריסה ארצית, מומחית להשוואת מסמכים מטעם בתי המשפט בארץ ובעולם, ,גרפולוגיה משפטית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.