|
אריזות של מוצריםמהי אריזה אפקטיבית ?
סוגי מבחנים:
א) איזו אריזה הכי אטרקטיבית ואיך נראות לך השאר ביחס אליה?ב) איזו אריזה משדרת שמדובר על מוצר איכותי ואיך נראות לך האחרות?ג) איזו אריזה מעבירה את המסר שמדובר במוצר מתקדם ואיך נראות לך האחרות?ד) איזו אריזה מעבירה את המסר שהגילוח בג'ל הזה נותן תחושה נעימה של גילוח, ואיך נראות לך האחרות?ה) באיזו אריזה תבחר בפעם הבאה שתלך לרכוש ג'ל גילוח ואיך השאר ביחס אליה?אפשר לחשב ברגרסיה איזה מהפרמטרים ישפיעו הכי הרבה על כוונות קניה. ל- COB יש2 יתרונות:(1) יש תחושה של אינטרווליות ומרחקים. יש משמעות למרחקים- בזכות הסרגל.(2) מאפשרת השוואה הישירה בין האריזות
להיות בולט זה לא מספיק. חשוב שהאריזה תהיה בולטת ביחס לרקע ולמוצרים שנמצאים לידה על המדף.לדוגמא: במדפי הויטמינים וה ביטוח רכב - כל המוצרים מאוד דומים אחד לשני. ואם רוצים לבלוט שם מאוד קל. גם בתחום שעוני יד ובתחום טבעות אירוסין הדבר הינו קל מאוד להתבלט- יש הטיה לכיוון המותגים הידועים. - בדר"כ אריזה חדשה מקבלת ציונים התייחסות טובה יותר מאשר האריזה הישנה (בתנאי שהאריזה החדשה לא ממש נוראית). אם למשל מתקבל תיקו סימן שהאריזה החדשה לא ממש טובה. זוהי טעות סיסטמטית שמביאים בחשבון. מבחן t בלתי תלוימבחן לסולמות אינטרוואלי ומעלה - יש משמעות לממוצעים.בודקים האם יש הבדל מובהק בממוצעים של שתי קבוצות. נבחן את שביעות הרצון של סטודנטים במרכז בין בתי הספר השונים. בי"ס למנע"ס - ממוצע 4.2 ומשפטים בממוצע - 4.8 - האם ההבדל הוא הבדל אמיתי ? האם בבי"ס למשפטים יותר מרוצים מאשר במנע"ס ? כדי לדעת אם ההבדל מובהק - צריך לדעת 3 דברים:
אנחנו מקבלים 2 עקומות נורמאליות ונרצה לדעת מהי מידת החפיפה בין הממוצעים. אם סטיית התקן גדולה - הסיכוי לחפיפה יותר גדול. הטכניקה מחשבת את שלושת הגורמים הללו כדי לברר האם יש מובהות.ביצוע בפועל - נשווה בין בעלי תואר ראשון לבין בעלי תואר שני - Analyze - Compare Means - Independent t Test. נגדיר את המשתנים = המשתנים התלויים. נעביר את כל הנתונים - Test Variables ובשלב שני נבחן את ה- Grouping Variables - אילו שתי קבוצות נרצה להשוות - בין בעלי תואר ראשון לבעלי תואר שני.מקבלים שני סימני שאלה - צריך להגדיר Define Groups - השוואה בין קבוצה 2 לבין קבוצה 3 (מתוך סך האפשרויות).מתקבלות 2 טבלאות - סטטיסטיקה תיאורית של שתי הקבוצות, והממוצעים של שתי הקבוצות. רואים את ההבדלים בין 2 הקבוצות שבדקנו - תואר ראשון ותואר שני (הבדל קטן או גדול). בטבלא הבאה רואים כבר את תוצאות המובהקויות - המסקנה של מובהקות היא שבממוצע, מנהלי מותג בעלי תואר שני תופסים את הכישורים להעביר פרזנטציה כחשובים יותר מאשר סטודנטים לתואר שני.מבחן t תלוימבחן זה עושה את אותו דבר אבל הוא בוחן הבדלים לגבי משתנים של אותו נגדם. מבחן שבודק חשיבות מול שביעות רצון מפרמטר מסוים. במקרה זה אוו אדם ענה גם על חשיבות וגם על שביעות רצון. מבחן זה בודק האם יש מובהקות בין התשובות של אותו אדם בין חשיבות לבין שביעות רצון.מה יותר חשוב מבחינת התכונות ? כאן עושים מבחן t תלוי.Analyze - Compare means - Pared Sample t-Test.מסמנים שתי תכונות ובודקים אותם. במקרה זה קיבלנו מובהקות בכל הזוגות שנבדקו.
הנך נמצא כאן: אריזות של מוצרים.
![]() |
פרסם את מאמריך באתר! תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך. פרסם מאמר. |
4853 20333 239 |
כותבים מומחים מאמרים מקצועיים קטגוריות נושא |