אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » שיווק באינטרנט » שיווק עסק במדיה חברתית

שיווק עסק במדיה חברתית

מחבר המאמר: הדס א
פורסם בקטגוריה: שיווק באינטרנט
המאמר נקרא 401 פעמים
תאריך פרסום: 15.01.12
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


אפשר לומר בביטחון כמעט מלא שלא משנה מה תחום העיסוק שלך, רוב לקוחותיך נמצאים באינטרנט כמה וכמה שעות בשבוע (לפחות) וחלק מהזמן הזה, עבור לא מעט אנשים, מושקע בגלישה ברשתות חברתיות למיניהן. האם אתה באמת יכול להרשות לעצמך להתעלם מהעובדה הזו ולהמשיך בשיווק עסק ללא השקעה בשיווק ברשתות חברתיות?

התשובה היא כן. אתה יכול להמשיך כרגיל או לבחור באפיקים אחרים של שיווק עסקים באינטרנט ואתה לא תהיה לבד - כיום לא מעט עסקים מפחדים מרשתות חברתיות, לא יודעים איך לאכול אותן. אבל אתה, עם קצת הבנה ברשתות חברתיות, יכול להשתמש בהן לקידום יעיל ואפקטיבי של העסק, הגדלת החשיפה של מוצריך ושירותיך ללקוחות פוטנציאליים וחיזוק הקשר עם לקוחות קיימים, חדשים וישנים כאחד בכדי לדרבן אותם לחזור ולרכוש ממך.

השאלה החשובה באמת היא:

איך מבצעים שיווק עסק במדיה חברתית?

הנה 2 נקודות שיעזרו לך להתמודד עם רשתות חברתיות ולרתום אותן לשם שיווק עסק באינטרנט:

  • דבר ראשון - מי הן הרשתות החברתיות שכדאי לך להכיר?

כולנו מכירים את פייסבוק, לינקדין וטוויטר. אך חשוב גם להתחייס ליו טיוב, פורומים בתחום עיסוקך ובלוגים.

להכיר את הרשתות החברתיות לא אומר רק להכיר את השמות שלהן, אלא להכיר את מאפייני השימוש בהן וסוגי המשתמשים.

פייסבוק למשל, משמש את הכמות הכי גדולה של אנשים בארץ יחסית לכל הרשתות החברתיות האחרות כך שסביר שקהל היעד שלך נמצא בפייסבוק. אך מה דפוסי השימוש בפייסבוק? רוב המשתמשים בפייסבוק קוראים חדשות על חבריהם וצופים בתמונותיהם.

לינקין מצד שני הוא רשת חברתית בעלת מוכוונות עסקית. אנשים הגולשים בלינקדין לרוב מחפשים הזדמנויות עסקיות או מעוניינים לקרא מידע שיעשיר אותם מבחינה מקצועית.

יו טיוב הוא אתר שרבים משתמשים בו לצפייה בסרטונים מצחיקים או מוזיקה ואף בכדי ללמוד לעשות דברים לבד באמצעות סרטוני ההסבר הרבים שמועלים לשם. חלק קטן מהמשתמשים ביו טיוב משאירים תגובות לסרטונים וחלק גדול יותר, אם היה מרוצה מהסרטון, יקשר אותו לעמוד הפייסבוק שלו בכדי להפיצו לאחרים.

האנשים שנכנסים לפורומים בתחום ספציפי מתחלקים לחובבנים ומחפשי מידע שאין להם רקע של ממש בתחום הפורום ומבקשים את עזרת המקצוענים ולצידם ישנם הגולשים המקצוענים שמחלקים טיפים ונותנים מענה לשאלות שעולות. בחלק מהמקרים המקצוענים מנהלים דיונים בינם לבין עצמם ומעלים קישורים לכתבות או סרטונים רלוונטים לתחום הפורום.

  • פרט להכרת המדיה החברתית על שלל סוגיה ואפיון המשתמשים, חשוב לדעת אילו סוגי מדיה חברתית יתאימו לשיווק איכותי של העסק שלך.

לא כל רשת חברתית מתאימה לכל סוג עסק. למשל, עורך דין המעוניין לשווק את משרדו הפרטי, פחות אפקטיבי עבורו יהיה לפתוח עמוד פייסבוק, דווקא פורומים וסרטוני יוטיוב מלמדים יהיו יעילים יותר שכן דרכם יוכל לבסס מעמדו כמקצוען בתחומו וכך להשיג לקוחות חדשים.

מה עכשיו...

עכשיו הסתכלו על עצמכם. על העסק שלכם ועל המדיה החברתית העומדת לרשותכם. התאימו את העסק לרשת החברתית הרלוונטית (אחת או יותר) וזיכרו שתוכן שמתאים לשיווק עסק במדיה חברתית אחת לא מתאים לאחרת.

למשל - אם תרצו לפתוח בלוג להגדלת החשיפה לעסק, תוכלו לכתוב בו הרבה מידע שיכלול אינפורמציה מהותית ותוכן שיווקי ואף תוכלו לשלב תמונות, לינקים ועוד. לעומת זאת, אם תבחרו בטוויטר, עליכם להיות קצרים במסר שאתם רוצים להעביר ולדעת להשתמש בכתיבה שיווקית ממוקדת ומושכת שתשבה את הלקוח ותגרה אותו ללמוד עוד עליכם.

מומלץ במיוחד, בעת שיווק באינטרנט, לשלב בין מאמצים ברשתות חברתיות שונות בכדי להעביר לתקשר עם כמה שיותר לקוחות בפלטפורמות שהם נמצאים בהן.



אודות מחבר המאמר:

מנהלת אתר MarketU.co.il המספק תוכן לעסקים בנושא שיווק עסקים באינטרנט וכתיבת תוכן לאתרים.



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר שיווק עסק במדיה חברתית תגובות למאמר שיווק עסק במדיה חברתית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר שיווק עסק במדיה חברתית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט- עשה ואל תעשה
שיווק באינטרנט - 10 טיפים שיעזרו לכם להצליח בגדול
קורסים בשיווק באינטרנט
סודות השיווק באינטרנט
כללים לשיווק באינטרנט
אלמנט ההמלצות באתר שלך
בניית אתרים - מה מייחד את העסק שלכם?
גולת הכותרת - על חשיבות הכותרת בדף
הפצת מאמרים המפתח להזרמת תנועה לאתר
ללא תנועה לאתר לעסק האינטרנטי שלך אין סיכוי
רעיונות נהדרים למתנות בשביל יקיר לבכם: מתנות לגבר או מתנות לאישה בעידן האינטרנט
כל מה שרציתם לדעת בנושא כתיבה שיווקית
שיווק באינטרנט
כתיבה שיווקית מקצועית
שיווק באינטרנט - רק אצל מומחים!

הנך נמצא כאן: שיווק עסק במדיה חברתית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.