אתר מאמרים
מעגל הכותבים
אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים » צרכנות וקניות » מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ?

מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ?

מחבר המאמר: shaymr
פורסם בקטגוריה: צרכנות וקניות
המאמר נקרא 533 פעמים
תאריך פרסום: 27.05.10
גרסת הדפסה | 0 תגובות
שיתוף מאמר זה שיתוף מאמר זה


קריאה מומלצת בנושא צרכנות וקניות

5 מכונות קפה שיעשו לכם את זה

אתם רוצים ליהנות מהחיים הטובים ומהי הדרך הטובה ביותר ליהנות מהם אם לא על ידי רכישה של מכונות קפה.

הוצאות התקשורת הסלולרית הולכות וגדלות מידי שנה במרבית העסקים במשק, והם מהוות מרכיב משמעותי בסעיף הוצאות התקשורת בכל עסק. למרות שמשרד בתקשורת הפחית בעבר במשך תקופה ארוכה של 3 שנים את דמי הקישוריות מ – 45 אג' לדקה עד ל 25.1 אג' לדקה כיום, הוצאות הסלולר של העסקים רק הולכות וגדלות – הכיצד זה קורה ?

 

ניחשתם נכון, בכל שנה בה הייתה ירידה הדרגתית בתעריפי הקישוריות בשיעור של 4 אג' בלבד, כל החברות הסלולריות העלו בתזמון מדויק את תעריפי ההסכם הסלולרי בשיעור ממוצע של 4%-6%.     רק שהשנה הסיפור הינו שונה לחלוטין מהפעמים הקודמות של ירידה מתונה ומתמשכת בדמי הקישוריות. משרד התקשורת מתכוון להפחית את דמי הקישוריות בפעם אחת בתוך זמן קצר ב – 21 אג' שמשמעותה הפסד הכנסות של מעל מיליארד שקל לכלל החברות הסלולריות.

האם החברות הסלולריות נערכו לשינויים הצפויים ע"י משרד התקשורת ? קרוב לודאי שכן.     

אם תטרחו לקרוא את סעיפי "האותיות הקטנות" של ההסכם הסלולרי שלכם, תבינו מהר שאינכם ערוכים לשינויים הצפויים וקרוב לודאי שלא תוכלו ליהנות משמעותית מירידת התעריפים הצפויה.

הפעם בשונה מהפעמים הקודמות של ירידת תעריפי הקישוריות המתונים יחסית, התגובה של החברות הסלולריות תהיה אלימה ואגרסיבית עם העלאות תעריפים גם למגזר העסקי, שכמעט ולא נפגע בפעמים הקודמות, למול המגזר הפרטי שספג את מרבית העלאות התעריפים.

סביר להניח שהמחלקות הכלכליות והשיווק של החברות הסלולריות, עובדות בימים אילו שעות נוספות עד השעות הקטנות של הלילה כדי לבנות תוכניות תמחור חדשות שלא היו קיימות בעבר, ובכך לשמר את ההכנסה הממוצעת מכל מנוי סלולרי  Average Revenue Per Unit (ARPU). קרוב לודאי שהתוכניות החדשות יעודדו צריכה מוגברת באמצעות חבילת שיחות / SMS / גלישה ללא הגבלה (או כמעט ללא הגבלה) בכפוף לתשלום קבוע מראש, מה שנקרא במינוח המקצועי FLAT RATE.

 

מהם הסעיפים בהסכם הסלולרי שיפילו אתכם לקרשים ?

1.      תעריפי Fix לדקה:

מעל 90% מהמכשירים הסלולריים בשוק נמצאים במסלול FIX כולל דמי קישוריות למפעילים אחרים ללא אפשרות מעבר למסלול חלופי FLAT שאינו כולל דמי קישוריות. משמעות העובדה שרק כ – 10% מהמנויים בשוק ייהנו ממלוא הירידה במחירי הקישוריות.

נוסח הסעיף לדוגמא:

      "דקת זמן אויר - FIX

תעריף דקת זמן אויר בתוכנית הינו 30 אג' לא כולל מע"מ.

תעריפי דקת זמן אויר כוללים חיוב בגין קישור גומלין (אינטרקונקט) של מפעילים פנים ארציים ומפעילים סלולריים בישראל. חיובי מפעילים בינ"ל אינם כלולים והם יתווספו לתעריפים הנ"ל. התעריפים אינם חלים על חיובים מיוחדים, לרבות ולשם הדוגמא בלבד, חיובים בגין שירות מידע ותוכן ו/ואו השתתפות בתחרויות, משחקים ופעילות אינטראקטיבית בגינם תחויב בנוסף או בנפרד. "

מסקנה: מעל 90% מעסקים במדינה לא ייהנו מהפחתת דמי הקישוריות מהשיחות מהמכשירים הניידים וחשבון הסלולרי החודשי של העסק יהיה ללא שינוי כלל. החיסכון בהוצאות התקשורת יתבטא רק בשיחות מהתקשורת הקווית (שיחות ממרכזיות הטלפון של העסקים) ליעדי סלולר בלבד, דהיינו, במקום תשלום של כ - 30 אג' לדקה לכ- 10 אג' לדקה לפני מע"מ.

2.      מנגנון עדכון תעריפים:

בכל ההסכמים הסלולריים בהם עיינתי לאחרונה, הספקים הסלולריים הכניסו סעיף המאפשר להם להעלות את התעריפים מעת לעת במהלך תקופת ההתקשרות גם מעבר לעלייה של מדד המחירים לצרכן. עד היום כאמור לא מיהרו הספקים לממש אופציה זו בהסכמים במגזר העסקי בגלל הרווחיות הגבוהה, אבל בעקבות הירידה החדה בדמי הקישוריות והפסד הכנסות משמעותי לספקי הסלולר, צפוי שינוי במדיניות.

נוסח הסעיף לדוגמא:

"הספק רשאי לעדכן את תעריך חבילת התקשורת ו/או זמן אוויר /ואו תעריף SMS ו/או חבילת SMS  ו/או תעריף לדקת שיחת נתונים (במיתוג מעגלי –CSD )וכן כל תעריף אחר הנקוב או הנזכר בהסכם זה להעיל, בשיעור עליית המדד למחירים לצרכן בלבד בתוספת ריבית אפקטיבית של 10%, מדד הבסיס יהיה המדד בגין חודש חתימת ההסכם ובכל עדכון מחירים יהפוך המדד הקובע למדד בסיסי לצורך חישוב שיעור עליית מדד המחירים לטובת עדכון מחירים נוסף. "

מסקנה: בעקבות הירידה המשמעותית בשיעור של 21 אג' לדקה בדמי הקישוריות, לחברות הסלולר הזכות להעלות תעריפים גם במגזר העסקי על מנת לצמצם ככל הניתן על האובדן ההכנסות הצפוי.

3.      דמי יציאה מתוכנית:

סעיף שנמצא בכל הסכם סלולרי מדבר על דמי יציאה מתוכנית, או למה שאני מכנה תופעת "החוזה המתגלגל". סעיף זה כולל מספר ניסוחים שונים של תשלומי קנסות בגין, יציאה מתוכנית, החזר שווי הטבה, ערך שיורי, גמר 36 תשלומים בגין קבלת המכשירים ללא חיוב, ועוד כהנה ניסוחים מנוסחים היטב ע"י יועצים משפטיים הקושרים את הלקוחות למשך שנים רבות.

נוסח הסעיף לדוגמא:

"תשלום יציאה כולל" - יתרת התשלומים הבלתי מסולקת עבור המוצרים (לרבות מכשיר ופתרון לרכב ולרבות מוצרים שנרכשו במסגרת תוכניות קודמות); החזר שווי הטבה כהגדרתו להלן; 36 תשלומים עבור התשלום החודשי המינימאלי עבור כל קו בניכוי החודשים בהם שולם בפועל התשלום החודשי המינימאלי בגין קו זה;  וכן כל תשלום שהספק שילם ללקוח בגין התקשרות זו ..."

 

מסקנה: אם ספק הסלולר יעלה לכם את התעריף ואם תרצו להחליף ספק סלולרי, מחסום גבוה של קנסות בגין דמי יציאה יעמוד מולכם ויאלץ אתכם להאריך את ההסכם עם הספק הסלולרי שלכם בניגוד לרצונכם, כפי שקורא במרבית המקרים כיום (מעל 90% מהעסקים מאריכים את ההתקשרות עם הספק הסלולרי הקיים ולא מחליפים ספק).

4.      תשלום חודשי מינימאלי  :

סעיף נוסף שמטעה עסקים רבים מדבר על התחייבות לשימוש מינימאלי לכל מכשיר בעסק. סעיף זה המוכנס כמעט בכל הסכם סלולרי לעסקים מונע מכם ליהנות מזיכוי בזמן אוויר בגין קבלת המכשיר "בחינם" בפריסה ל - 36 תשלומים מופרזים. לרוב רק כ – 50% עד 70% מהמכשירים בלבד בעסק נהנים מזיכוי מלא בדקות צריכה זמן אוויר, כאשר שאר המנויים משלמים את המחיר המופרז של המכשיר המחולק ל – 36 תשלומים שווים, בתוספת לעלות זמן אוויר ללא זיכוי. בנוסף, הספק הסלולרי יממש את זכותו ביישום סעיף זה בכל מקרה שתרצו "להשכיב" את המכשיר ללא שימוש בעת החלפת הספק הסלולרי עד גמר 36 חודשים ממועד אספקת המכשיר וזאת כדי להגדיל את "מחסום" דמי היציאה והאופציה להחלפת הספק.

נוסח הסעיף לדוגמא:

"הנך מחויב בתשלום החודשי המינימאלי אף אם לא בוצע שימוש מלא כאמור בשירותים מכל סיבה שהיא. לתשומת לבך ההתחייבות לתשלום החודשי המינימאלי תתווסף לכל התחייבות קודמת ו/או נוספת של הלקוח ו/או המנוי לשימוש מינימאלי, ואינה באה במקומה. מבלי לפגוע באמור לעיל, יובהר כי התחייבויות לתשלום החודשי המינימאלי תתווסף להתחייבות לשימוש מינימאלי בגינו הנך מחויב ברכישת מכשיר- במידה וקיים. "

 

מסקנה: הספקים הסלולרים לעולם לא מפסידים בהתקשרות בהסכם סלולרי עסקי לתקופה של 36 חודשים גם באם מדובר בתעריפי זמן אוויר נמוכים יחסית בפחות מ- 20 אג' לדקה. בנוסף, הספקים הסלולריים מצליחים באמצעות סעיפי "האותיות הקטנות" להקטין את הניידות בין המפעילים באמצעות העלאת רף דמי היציאה מההסכם.

5.      מניעת יישומים מתקדמים לחיסכון בהוצאות הסלולר:

ספקי הסלולר החלו להכניס סעיפים בהסכם הסלולרי המונעים מהלקוחות יישום אפליקציות מתקדמות לחיסכון בהוצאות הסלולר. בעקבות ההפחתה הצפויה בדמי הקישוריות ל 4.14 אג' בלבד, עלות השיחות מהקווים הנייחים ליעדי סלולר תעמוד על פחות מ – 10 אג' לדקה בדומה למחירי השיחות בין קווים נייחים. תופעה זו שלא הייתה מעולם בעבר, תגביר את הכדאיות להפעלת אפליקציות CALL BACK או CALL THROUGH או יישומי VoIP באמצעות חבילות גלישה סלולריות לחיסכון בהוצאות הסלולר.

נוסח הסעיף לדוגמא:

"מסירת פרטי היעדים/טווחים לספק יעשו בהתאם לנוהלי הספק העדכניים. לא ניתן לבחור יעדים/טווחים שהינם מספרי שירותים מיוחדים (כגון משחקים, מספרים המתחילים בכוכביות, שירותי בזק כגון 144 וכיו"ב). במקרה ונבחר מספר/יעד בניגוד לאמור, שיחות אליו יתומחרו כשיחות בתמחור רגיל ו/או בהתאם לתעריף היעד הרלוונטי (ולא כיעד נבחר)...."

או בניסוח אחר:

"הספק רשאי לעדכן את הגדרת "יעד VPN" מעת לעת על פי שיקול דעתו בהודעה מראש. יעדיVPN  אינם כוללים שיחות למשיבון, כוכביות, מספר המהווה גישה לשיחות לחו"ל, שימוש מסחרי לרבות שירותי מידע, שיחות שאינן מסתיימות ביעד ה – VPN, שיחות באמצעות מגשרים... "

 

מסקנה: הספקים הסלולריים נערכו מבעוד מועד לשינויים הצפויים בדמי הקישוריות, מה שימנע מכם ליישם אפליקציות מתקדמות לחיסכון בהוצאות הסלולר בעתיד.

 

לסיכום:

הסעיפים המפורטים לעיל הינם דוגמא בלבד והם רק חלק קטן ממכלול סעיפי ההסכם/החוזה שהמפעילים הסלולריים באמצעות היועצים המשפטיים שלהם מחתימים את מנהלי הרכש בעסק שלכם. חשוב לקרוא היטב את כל סעיפי "האותיות הקטנות" בהסכם הסלולרי לעסקים ולא רק להתמקד במו"מ מול הספקים הסלולרים במחירי הדקה ובדמי בשימוש הקבועים.

היערכות נכונה של המגזר העסקי לשינויים הצפויים בשוק התקשורת, כולל סיוע ממומחים בתחום, יכולה להוזיל את הוצאות הסלולר והתקשורת בעסק שלכם בעשרות אחוזים !

 

 



אודות מחבר המאמר:

הכותב:  שי מור-רשתי, מנכ"ל Telecom Experts, מהנדס תקשורת מחשבים מומחה בעל תואר שני במנהל עסקים ועם מעל 20 שנות ניסיון בתחומי התקשורת. www.teleco.co.il



דירוג המאמר: 4.0

תגובות למאמר מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ? תגובות למאמר מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא צרכנות וקניות

מכשיר בר המים "באבל בר" של חברת שטראוס מים זכה בפרס מוצר השנה
קפה למשרד של קפה עלית מחוץ לבית – קפה איכותי בהישג יד
סוככים היום קונים ממקצוענים
ספרים לילדים דרך יד שנייה
מיני בר מים
מזרן אורטופדי
המדריך לרכישת רמקולים לקולנוע ביתי
כיצד בוחרים משחק לילד?
במה סכיני שף שונות מסכינים רגילות?
אומניות לחימה – המדריך השלם
נדלן במושבים – זה לא רק בית
קידוח בטון – מלאכה של מומחים
ארונות הזזה – טרנד עולמי המעניין את כולם
טיסות לניו יורק – לטוס לארץ העסקים
טיול מאורגן לתאילנד - חופשה שלא שוכחים

הנך נמצא כאן: מהם 5 הסעיפים שיפילו את העסק שלכם לקרשים ?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.