אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית

מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 965 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



מכונת שטיפה בלחץ - רקע

מכונת שטיפה בלחץ הוא למעשה מתז לחץ גבוה המשחרר סילון עוצמתי של מים לצורך הסרת לכלוך כדוגמת כתמי צבע, בוץ, עפר, פטרת, עובש ועוד, ממשטחים מגוונים כדוגמת רצפות, אריחים, מבנים, כלי רכב, משטחי בטון ואספלט וכד'. מכונת שטיפה בלחץ בסיסית מורכבת משלושה מכלולים מרכזיים: מנוע חשמלי או מכני המפעיל משאבת מים, צינור לחץ גבוה ומתג התזה/ הפעלה. בנוסף לכך, בפתח יציאת המים מורכבת לרוב פייה בעלת פתח צר, המשמשת לריכוז זרם המים והגברת מהירות היציאה של המים מן הצינור.

עוצמתה של מכונת שטיפה בלחץ נמדדת ביחידות לחץ (Bar או PSi) המשקפות את עוצמת הלחץ שמייצרת משאבת המים המותקנת במכונה. כיום, ניתן למצוא מכונות המייצרות לחץ בטווח שבין 750 ל-30,000 Psi (5-200 MPa). לשם המחשה, לחץ האוויר בצמיג של רכב פרטי ממוצע עומד על 3MPa, שהינו לחץ נמוך יותר מהרף התחתון של מכונת השטיפה בלחץ. פרט לנתון הלחץ, נמדדת מכונת שטיפה בלחץ על-פי נפח המכונה, או במילים אחרות, כמות המים שמסוגלת המכונה להתיז במשך דקה. נפח המכונה מיוצג באמצעות מדד ליטר לדקה. בעוד עוצמת הלחץ ניתנת לשליטה על-ידי המפעיל באמצעות שסתום לחץ מתכוונן, במרבית המקרים, נפח המכונה הוא קבוע ואינו ניתן לשינוי על-ידי המפעיל.

לא רק עוצמה

קיימים מספר סוגים מרכזיים של פיות התזה המורכבות למכונות שטיפה בלחץ, כשכל פייה מיועדת לסוג מסוים של אפליקציות ניקוי. הפיות הפופולאריות היותר הן פיות הגורמות לזרם המים לצאת במישור משולש, קרי זרם מרוכז בפתח היציאה, והתרחבותו לשני כיוונים מנוגדים. פיות נפח גבוה מאפשרות זרימה של כמות מים רבה יותר לכל יחידת זמן, וזאת על חשבון לחץ המים הנפלטים מפתח היציאה. פיות אחרות מוציאות זרם דק ועוצמתי הנפלט בתבנית של ספירלה. הפיות מיועדות לשלוט על אופן, קצב ולחץ יציאת המים, ועל-כן מותקנות בקצה צינור הלחץ ממנו שבו ממוקם פתח יציאת המים מן המכונה.

קיימות מכונות שטיפה בלחץ המסוגלות להזריק זרם קבוע של דטרגנט (חומר ניקוי) אל תוך זרם המים במכונה. הזרקת דטרגנט לזרם המים מתבצעת באמצעות מזרק ייעודי (Injector) הפועל באחת משתי שיטות: בשיטה הראשונה, מוזרק הדטרגנט מייד לאחר יציאת המים ממשאבת הלחץ במכונה, ונמהל במים מייד טרם פליטתם מן המכונה. בשיטה השנייה, מוזרק דטרגנט לזרם המים לפני משאבת הלחץ, ונמהל במים בעודם במשאבה. שיטת ההזרקה נקבעת על-פי הדטרגנט שבו נעשה שימוש, שכן קיימים דטרגנטים חזקים המסוגלים לפגוע ברכיבי משאבת הלחץ.

מרבית מכונות השטיפה בלחץ מונעות באמצעות חשמל, והפעלתן מתבצעת בפשטות על-ידי חיבורן לשקע החשמל הביתי. מכונות אלה מסוגלות לייצר לחץ של עד 2,000PSI (140 bar). מכונות מונעות בדלק מסוגלות לייצר עד פי שתיים לחץ, אך בגלל אופיין המסוכן הן אינן מתאימות לשימוש בחללים סגורים. כמו-כן, דגמים מסוימים של מכונות שטיפה בלחץ מאפשרים לייצר לחץ מים חמים המסייעים בהסרה של לכלוכים קשים כדוגמת שמן, גריז וכתמי צבע.

יד ראשונה או שנייה?

כמו מכשירים ביתיים רבים, ניתן כיום להשיג גם מכונת שטיפה בלחץ מיד שנייה. מאחר ומנגנון הפעולה הפנימי של מכונת שטיפה בלחץ הינו מנגנון פשוט יחסית, מאופיינות מכונות אלה באורך חיים ארוך, וברמת אמינות גבוהה יחסית. יחד עם זאת, בבחירת מכונת שטיפה יד שנייה מומלץ לבדוק את המכונה טרם הרכישה, או טוב יותר, לרכוש את המכונה ממומחים בתחום, וזאת מאחר וללא הידע המתאים, לא ניתן להעריך את מצבה של משאבת הלחץ במכונה. משאבה זו מהווה את לב ליבה של המערכת, ועל-כן חשוב לוודא כי היא פועלת כראוי, ובמצב טוב. מכונת שטיפה יד שנייה הנמכרת באמצעות ספקים מומחים, עוברת בדיקה יסודית טרם מכירתה מחדש, ומעניקה רמה גבוהה של בטחון במוצר. במקרים רבים, על אף שזוהי מכונת שטיפה יד שנייה, מעניקים ספקים אלה אחריות לתקופה מספקת.


אודות מחבר המאמר:

עוד פרטים על מכונות שטיפה, שערים חשמליים ואיכות מים באתר שלנו



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית תגובות למאמר מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: מכונת שטיפה בלחץ – עוצמה מרוכזת בהתאמה אישית.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.