אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך

ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 718 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



רוצים להפחית את צריכת האנרגיה במסגרת השימוש במכשירי החשמל שבביתכם? רוצים להקטין את חשבון החשמל שלכם ולחסוך גם בהוצאות? הנה כמה בדיקות שונות שתוכלו לבצע בעצמכם כדי לדעת עד כמה המכשירים שברשותכם אכן מתאימים, ובעיקר – כמה חשמל הם צורכים.

המקרר הביתי

חשבון החשמל שלנו מושפע באופן ישיר מצריכת החשמל של כל אחד מהמכשירים השונים שבביתנו. המקרר הביתי מגיע בדגמים שונים, גדלים שונים וגם הספקים שונים. צריכתו משתנה בהתאם לסוג המכשיר עצמו. באופן כללי, ככל שמדובר במקרר בעל קיבולת גדולה יותר, כך צריכת החשמל שלו תהיה גבוהה גם כן. בנוסף, גם הבידוד התרמי של המקרר משפיע לא מעט על צריכת החשמל, לרבות רמת איטום דלתותיו, כמות המזון שבו, מספר הפעמים בהם פותחים וסוגרים את הדלת וגם הטמפרטורה שלו ביחס לטמפרטורת החדר. ככל שהיחס בין הטמפרטורה במקרר לטמפרטורה בחדר הוא גבוה יותר, כך צריכת החשמל שלו תהיה רבה יותר. מקרר שאיננו אטום דיו, יבזבז אנרגיה הרבה יותר ממקרר אטום.

חימום הבית

בכל הקשור לחימום הבית, אפשר למצוא מגוון רחב של מכשירי חשמל שונים בעלי תרמוסטט האחראי על הפסקת פעולתו של המכשיר עם קבלת הטמפרטורה הנדרשת. עלות השימוש של מכשירי החימום נקבעת בהתאם לכמה פרמטרים. כמו, למשל, מידת יעילותו של המכשיר, גודל החדר שאותו מעוניינים לחמם, רמת הבידוד בחדר ובבית בכלל וגם תנאי האקלים שבסביבה. ככל שהפער שבין הטמפרטורה החיצונית לטמפרטורה הרצויה בחדר הוא גדול יותר, כך ייאלץ מכשיר החימום לעבוד קשה יותר ולצרוך אנרגיה רבה יותר. אולם, בעזרת כמה פתרונות, כמו איטום ובידוד נכון, בחירה במערכות חימום סולארי המנצלות את התנאים הסביבתיים ונחשבות גם ידידותיות יותר וחסכוניות, אפשר לצמצם את כמות האנרגיה. כיום, בבנייה החדשה, רבים מעדיפים לבנות ולתכנן מראש מערכת הסקה המאפשרת להם חימום רצפתי, אשר ינעים עליהם את ימות החורף וגם יחסוך בעלויות החשמל. טרנד נוסף קשור בהתקנת משאבת חום. מחיר המשאבות זניח לעומת החיסכון העתידי בהוצאות החשמל השוטפות. משאבות חום נמצאות גם בשימוש מוסדי וגם בשימוש פרטי. משאבות חום, סופחות את אנרגיית החום ישירות מהסביבה, מהאוויר, בעזרת דחיסה והתפשטות גז קירור, בדומה לפעולתו של המזגן או המקרר. מדובר בפיתוחים מתקדמים במיוחד, המסוגלים לעבוד גם בימים קרים מאד ובטמפרטורות של עד 10 מעלות מתחת לאפס. כל נושא הבנייה הירוקה תופס תאוצה בשנים האחרונות לא רק במוסדות אלא גם בבתים פרטיים, מתקינים כיום משאבות חום לבריכה, משאבת חום למקלחות חמות ועוד.

 

תנור אפייה

צריכת החשמל של תנור האפייה שלנו מושפע מכמה פרמטרים. אופן הפעלתו של התנור משפיע על צריכת האנרגיה שלו ולכן, למשל, ככל שפותחים את הדלת שלו יותר פעמים, כך הוא יבזבז חשמל רב יותר. גם משך הזמן שבו מחממים את תנור האפייה לפני הכנסת המאכל, משפיע על צריכת החשמל שלו. רמת הבידוד של דלתותיו של התנור ומידת אטימותן חשובה לא פחות וכן גם רמת הבידוד של דפנות התנור. אפשר לבדוק במהלך האפייה אם אכן הדלתות אטומות דיו וכמובן להגביל את מספר הפעמים בהן פותחים וסוגרים את הדלתות.

מכונת כביסה

בכל הקשור למכונת כביסה, מדובר באחד ממוצרי החשמל הגדולים בבית, אך גם בין החשובים. בבתים רבים משתמשים במכונת הכביסה מדי יום, ובאחרים בתדירות נמוכה יותר. ובכל זאת, חשוב לבדוק את צריכת האנרגיה של מכונת הכביסה על מנת לוודא שלא קיים בזבוז רב מדי של חשמל ושמדובר במכונת כביסה יעילה וחסכונית. הדירוג המופיע על מכונת הכביסה מראה לנו עד כמה היא בזבזנית או חסכונית. לכל מכונת כביסה מודבקת מדבקת דירוג, המציינת את יעילותה האנרגטית. מדובר בסולם מ – A עד G, כשהאות A מציינת את רמת החיסכון הגבוהה ביותר ואילו האות G מציינת את רמת החיסכון הנמוכה ביותר. מכונות כביסה בדירוג של A עד C יהיו כדאיות מאד וחסכוניות מאד.

 


אודות מחבר המאמר:

רונן שחר - מהנדס חברת גדיר מערכות בע"מ, החברה המובילה בתחום של אספקה ותכנון מערכות לחימום מים באמצעות משאבות חום.

צלצלו עכשיו כדי שנתאים לכם את מערכת משאבת החום שתחסוך לכם הרבה כסף 03-9204877



דירוג המאמר: 1.0

תגובות למאמר ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך תגובות למאמר ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: ביקורת עצמית לצריכת אנרגיה בבית שלך.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.