אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » למה צריך מטאטא כביש?

למה צריך מטאטא כביש?

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 1200 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



על הסכנות שטומן בחובו הכביש כולנו שומעים כל העת. בעיתונים, בטלוויזיה, בשיחות סלון ובכל מפגש חברתי עולה שוב ושוב הצרה המסוכנת של אתונות הדרכים. הסכנה המידית לבני האדם שכרוכה בכל נסיעה על הכביש היא ברורה ומוכחת ועל כך אין עוררין. חשוב להבין כי בכבישים בישראל ובעולם כולו קיימת לא רק סכנה של פגיעה בתאונת דרכים, אלא סכנה נוספת דווקא מההיבט האקולוגי. הכבישים בישראל ובעולם כולו, במיוחד בערים גדולות וצפופות הפכו למדגרה של חומרים מסוכנים.

בעיר הגדולה

הצפיפות, ריבוי כלי הרכב ושימושים שונים בחומרים כימיים גורמים לכך שעל הכבישים הצטברו לאורך השנים חומרים רבים ומסוכנים. שלא כמו תאונת דרכים שתוצאותיה הן מידיות והרסניות, התוצאה של זיהום הכבישים אינה נראית לעין באופן מידי וברור ולכן לא מעט אנשים טועים לחשוב כי אין מדובר בסכנה של ממש. המאמר שלפניכם מסביר מעט על הסכנות של זיהום הכבישים ומציע פתרון לבעיה. הדבר החשוב להבים בהקשר של זיהום הכבישים הוא כי מדובר על בעיה בהיקף לא קטן.

מה גדל על הכביש?

הכבישים בערים הגדולות מהווים קרקע פורייה להצטברות של חומרים שונים ומסוכנים- החל מפסולת ציפורים ובעלי חיים, המשך בפסולת שמקורה ברחוב וכלה בפסולת שלא ניתן לראותה בעין דוגמת חומרים מסוכנים כמו כרומיום, נחושת, קדמיום, עופרת, ניקל, פוספטים, אבץ, מגנזיום, דלק וגומי. דווקא הפסולת שאנחנו לא יכולים לראות במו עינינו היא זו שמטרידה במיוחד חוקרים מתחום האקולוגיה משום שהשלכותיה לטווח הארוך הן מסוכנות יותר וגם בשל העובדה שלא ניתן לראותה בעין, מייצרת שאננות בקרב האוכלוסייה.

מהי אקולוגיה?

כאשר אנחנו מדברים על אקולוגיה אנחנו בעצם מדברים על עולם שבו מתקיימים בעת ובעונה אחת מיליונים של זנים ומיקרו אורגניזמים שחיים ביחד. היעדרו או היעלמו של זן אחד עלול לפגוע באיזון הקדוש וההכרחי לקיומם של חיים תקינים ולכן זיהום הכבישים הוא מטריד כל כך. זיהום כביש שנמצא בקרבת חופי הים למשל מביא בקלות רבה את הזיהום אל תוך הים ובכך עלול לפגוע בדגה שבים ובבני האדם בקרבתו. באופן דומה, כביש מזוהם ליד מקור מים מהווה סכנה ברורה ומוחשית לבני האדם שניזונים ממקור המים.

איפה זה נעצר?

זיהום הוא לא דבר שנעצר בכביש או בקרקע. הוא חודר שכבות ומגיע עד למי התהום. משום כך כביש מזוהם לא מסתיים אף פעם בכביש מזוהם. החומרים שמזהמים את הכביש מזהמים את מי התהום ופוגעים פגיעה אנושה במפעלי המים שלנו. מעבר לכך, כבישים משמשים את כלי הרכב לנוע ממקום למקום ולכן כלי רכב ששהה באור מזוהם מעביר עמו את הזיהום לשכונות המגורים, אל גן הילדים שלכם או אל החניה הפרטית שלכם.

סכנה ברורה ומיידית

זיהום הכבישים הוא סכנה אמתית ומוחשית שיש לטפל בה בהקדם. הטכנולוגיה ממחיאה פתרונות יעילים לבעיה זו ואחד מהם הוא הפתרון של מטאטא כביש או גרניק שהוא למעשה זרם מים חזק ועוצמתי. בעזרת מטאטא כביש ניתן לסלק כמויות גדולות של חומרים מסוכנים ובכך לשמור על הכבישים נקיים. שחוב לבצע ניקיון על ידי מטאטא כביש באזורים כמו שדות תעופה, מוסכים, בקרבת מפעלים שבהם מאוחסנים חומרים כימיים, בקרבת תחנות אוטובוסים גדולות ומרכזיות ובכל מקום שבו יכולה להצטבר פסולת רבה.

בהיבט הרחב

חשוב להבין כי אקולוגיה היא מודעות לאיכות הסביבה בהיבט הרחב שלה. השטחים הירוקים. מקורות המים והכבישים מהווים חלק בלתי נפרד מאזורי המחייה שלנו ולכם יש לגלות זהירות רבה בשמירה על הניקיון שלהם. לטובת שמירה על איכות האוויר ועל איכות הסביבה שבה אנחנו חיים חשוב להקפיד על ניקיון של עכל אזורי המחייה שלנו, לרבות הכבישים. 


אודות מחבר המאמר:

גרין וואב כותבים על מגוון תכנים



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר למה צריך מטאטא כביש? תגובות למאמר למה צריך מטאטא כביש?

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר למה צריך מטאטא כביש?. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: למה צריך מטאטא כביש?.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.