אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » בדק בית ומצב הדירה

בדק בית ומצב הדירה

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 1955 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



המטרה של בדק בית היא בדיקת התקינות בתפקוד הדירה. החשיבות של בדיקת דירה קודם לתהליך רכישה הינו קריטי בחשיבותו.מטרתו של הליך בדק בית בטרם רכישת דירה לחשוף בפני רוכש הבית הפוטנציאלי תמונה מקצועית ואמינה על הסטטוס ההנדסי של הדירה. מדובר בתמונה מציאותית – לא שחורה ולא וורודה. בודק בתים מנוסה ידע למיין את הפגמים שנתגלו בבית בקטגוריות אובייקטיביות ולהציגם בפני הרוכש העתידי באופן שלא יעוות את שיקול הדעת שלו. אין צורך להחמיר בנזקים במידה ואינם חמורים בנוסף אין להתייחס בקלות לליקויים שיפגמו בשימוש הסביר בבית לאורך זמן.נכון לספק לרוכש סטטוס מפורט ומקצועי על ההשלכות של הפגמים והליקויים שנמצאו לרבות הערכות כספיות משוערות לתיקונים. המהנדס העורך בדק בית לבית לדעת את הסביבה האופיינית מבחינת טיב הקרקע – ההשפעה על היסודות וביסוס המבנה לרבות מערכות ניקוז לסילוק ביוב, האקלים המקומי (כיווני רוחות ועוצמת גשם) ונתונים נוספים בעלי אפקט על מצב הבית.חשוב להבין שדירה בעלת מאפיינים זהים (פתחי יציאה, גובה קומה ומעטפת חיצונית תואמת) תגיב בצורה שונה בתנאי סביבה ואקלים שונים.נכס שרצפתו מעל חלל מפולש (כדוגמת חניה מקורה) יכולה להיות בעייתית ומועדת לתופעות לחות ועובש, בהשוואה לדירה תואמת באזור פחות לח שתנאים דומים לא יגרמו בה לבעיות כלשהן. בדק בית נכון ומקצועי חייב להיות מבוצע על ידי מהנדס בעל ניסיון רב שזה תחום עיסוקו ומומחיותו. לאור האמור לעיל חשוב שקונה בית פוטנציאלי ישקיע מאמץ ואנרגיה בשביל לשכור מהנדס מתאים שיבצע עבורו בדק בית לדירת חלומותיו כדי לא להפסיד עליה כסף.

בדק בית ליקויי בניה גלויים וסמויים

פירושם של ליקויי בניה גלויים וסמויים בעריכת בדק בית ובדיקת בית לפני רכישהבשפה המקצועית המקובלת בתחום בדק בית ובדיקת דירה יש הפרדה ברורה בין ליקויים גלויים (חשופים) ובין ליקויים סמויים. ליקוי לא גלוי משמעו לא רק ליקוי שגילויו מצריך הבנה מעמיקה ומיכשור מתאים אלא גם ליקוי חשוף הנראה לעין, אך רוכש נכס שמקצועו אינו קשור לענף הבניה לא יעמוד על משמעותו ולא יאבחן אותו כליקוי. קילופי טיח סתמיים או תפרחות סידניות בין אריחי הקרמיקה אינם מדליקים נורה אדומה אצל כל רוכש בית אבל לבודק המנוסה באיתור בעיות בניה סימנים אלו בעייתיים ומחייבים התעמקות ודגש היות והם מאותתים על בעיית רטיבות ועל המהנדס מוטלת החובה והצורך לאמוד את מקורותיה והפעולות הנדרשות לפיתרונה. סדקים רחבים הנראים בעיתיים ומפחידים לרוכש דירה ייחשבו בעיניו ליקויי בניה גלויים וחמורים. אבל לעתים סדקים אלו (תלוי באלמנט אותו הם מאפיינים, בצורתם ובמיקומם) לא מעידים על בעיה משמעותית בהשוואה לסדקים קטנים הנחשבים כליקויים לא משמעותיים בעיניו של קונה נכס אך בסופו של דבר משמעותם הרסנית ומאיימת על יציבות המבנה.


אודות מחבר המאמר:

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר בדק בית ומצב הדירה תגובות למאמר בדק בית ומצב הדירה

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר בדק בית ומצב הדירה. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: בדק בית ומצב הדירה.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.