אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!
מאמרים » בית, צרכנות ושיפוצים » בדק בית ומצב הנכס

בדק בית ומצב הנכס

מחבר המאמר:
פורסם בקטגוריה: בית, צרכנות ושיפוצים
המאמר נקרא 1913 פעמים
תאריך פרסום:
גרסת הדפסה | 0 תגובות
פורסם באתר Circle: אתר מאמרים קהילתי



בדק בית וסטטוס הדירה

מטרתו של בדק בית היא בדיקת התקינות במצב הדירה. חשיבותה של בדיקת נכס לפני רכישה הינו הכרחי.המטרה של תהליך בדק בית לפני רכישת בית להמחיש בפני קונה הבית הפוטנציאלי חוות דעת מקצועית ואמינה על הסטטוס ההנדסי של הדירה. מדובר בתמונה מציאותית – לא אופטימית ולא פסימית. בודק בתים מיומן ישכיל למיין את הפגמים שמצא בנכס בקטגוריות אובייקטיביות ולהציגם בפני הקונה הפוטנציאלי באופן שלא ישנה את שיקול דעתו. אין להגזים במפגעים אם הם לא יוצאים מגדר הנורמה בנוסף אסור להקל ראש בליקויים שיפגמו בשימוש הסביר בנכס לאורך זמן.על הבודק לספק לרוכש הסבר מפורט ומקצועי על ההשלכות של הפגמים והליקויים שנמצאו לרבות עלויות כספיות משוערות לתיקונים.

על המהנדס העורך בדק בית לנכס לדעת את הסביבה האופיינית מבחינת טיב הקרקע – האפקט הנגזר על היסודות וביסוס המבנה כולל מערכות ניקוז לסילוק מי גשמים, האקלים המקומי (כיווני רוחות ועוצמת גשם) ונתונים נוספים בעלי אפקט על תפקוד הנכס.מאוד חשוב להבין שדירה בעלת מאפיינים זהים (פתחי חוץ, גובה קומה ומעטפת חיצונית תואמת) תגיב בצורה שונה בתנאי סביבה ומזג אוויר שונים.בית שרצפתו מעל חלל מפולש (כגון חניה מקורה) יכולה להיות בעייתית ומועדת לתופעות נזילות ועובד, בהשוואה לדירה דומה באזור הנגב שתנאים דומים לא יגרמו בה לבעיות אלו או אחרות. בדק בית נכון ומקצועי חייב להיות מבוצע באמצעות מהנדס מנוסה שזה תחום עיסוקו ומומחיותו. בעקבות הנ"ל חשוב שקונה בית פוטנציאלי ישקיע מאמץ ואנרגיה על מנת לאתר מהנדס מתאים שיבצע עבורו בדק בית לדירת חלומותיו כדי לא לזרוק כסף לפח.

בדיקת דירה חדשה

בדק בית בעיות בניה גלויות וסמויותהמשמעות של ליקויי בניה גלויים וסמויים בביצוע בדק בית ובדיקת בית לפני קניהבשפה המקצועית המקובלת בתחום בדק בית ובדיקת דירה יש הפרדה ברורה וחד משמעית בין ליקויים גלויים (חשופים) ובין ליקויים לא גלויים. ליקוי סמוי משמעו לא רק ליקוי שגילויו מצריך ידע ומיכשור מתאים אך גם ליקוי חשוף הנראה לכל, אך רוכש בית שמקצועו לא קשור לענף הבניה לא יעמוד על משמעותו ולא יאבחן אותו כליקוי. קילופי טיח סתמיים או תפרחות סידניות בין אריחי הקרמיקה אינם מדליקים נורה אדומה אצל כל רוכש נכס אך לבודק המנוסה באיתור בעיות בניה סימנים אלו בעייתיים ומחייבים התעמקות יתרה היות והם מאותתים על בעיית רטיבות ועל המהנדס מוטלת החובה והצורך לאמוד את המקור שלה והפעולות הנדרשות לעצירתה. סדקים רחבים הנראים בעיתיים ומפחידים לרוכש נכס ייחשבו בעיניו ליקויי בניה גלויים וחמורים.

אבל לעתים סדקים אלו (תלוי בגורם אותו הם מאפיינים, בצורתם ובמיקומם) לא מראים על בעיה רצינית בהשוואה לסדקים קטנים הנחשבים כליקויים זניחים בעיניו של רוכש בית אך בסופו של דבר משמעותם הרת אסון ומאיימת על יציבות הדירה.גם מדוגמא קטנה זו נקל להבין מדוע ראוי ונכון להתקשר עם מהנדס בודק בעל נסיון רב וכישורים מוכחים בתחום זה לצורך בדיקת דירה. לא תמיד ישכיל רוכש הדירה להתחקות אחר הדקויות החשובות שבאיתור הליקויים החשובים באמת ללא יעוץ מקצועי. מהנדס בודק עם תובנות נרחבות בתחום בדק בית ישכיל ליידע את הרוכש הפוטנציאלי רק באותם ליקויים שהם בעלי משמעות לתפקוד הדירה ולערכה ללא קשר אם מדובר בליקויים הגלויים לעין או ליקויים סמויים מסוגים שונים.


אודות מחבר המאמר:

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto



דירוג המאמר: לא דורג עדיין

תגובות למאמר בדק בית ומצב הנכס תגובות למאמר בדק בית ומצב הנכס

עד כה לא נרשמו כל תגובות למאמר בדק בית ומצב הנכס. רוצה להיות הראשון?

הוספת תגובה חדשה


שם מלא:


כתובת דוא"ל:


תוכן התגובה

הקלידו את הקוד שבתמונה

Visual CAPTCHA


מאמרים נוספים בנושא בית, צרכנות ושיפוצים

ציוד מגן - מי זקוק לו?
הפחתת הסיכון לקצר חשמלי בדוד שמש: אמצעי זהירות חיוניים
פרופיל פינה לקרמיקה - טיפים לבחירה והתקנה
איך לבחור דלתות פנים עבור שיפוץ מושלם
למה לבחור בחנות לעיצוב הבית
שיטות גינון וכלים לסדר וארגון החצר
הסיבה לכך שמחסני פנל מבודד הם הכי מבוקשים
מהו בעצם טיפול בחלון ומהם הסוגים השונים?
תיקון צנרת ביוב ללא הרס
איך בוחרים נכון דוד חשמל?
מה זה מרסס צבע ללא אוויר?
טכנולוגיה חדשה לאיתור נזילות
5 יתרונות למעבר לצפון הארץ
סגירת מרפסת, מהם הדרכים לסגור מרפסת בישראל 2022
שיפוצים בירושלים - כל הסכנות שיכולות לצוץ

הנך נמצא כאן: בדק בית ומצב הנכס.

פרסם את מאמריך באתר! פרסם את מאמריך באתר!
תהנה מחשיפה מקצועית בחינם ואפשר לאלפי גולשים פוטנציאליים להיחשף לדעותיך.
פרסם מאמר.
דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.